Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:47 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 9:33 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
elsinga schreef:
Ik ga ook per 1-7 bij AES weg, krijg bij MY (waar ik toch al een rekening heb lopen, saldo nu nul) teveel rente meer. Maar als LPB weer klanten aanneemt én een betere rente biedt, dan is er ook een goede kans dat ik die kant uitga. ;)
Als ik jou was dan zou ik mij nu al aanmelden met het formulier op de website: https://sparen.leaseplanbank.nl/secure/particuliererekeningopenen.htm


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 17 jun 2011 10:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
appeltje schreef:
juanj schreef:
@appeltje
Er gaan verhalen dan LPB vanaf juli weer klanten aanneemt.... wellicht dat dat nog interessant voor je is..
Hebben ze sowieso nieuwe klanten nodig of verwachten ze dat hun bestaande klanten geld opnemen om dat het renteverschil met de andere bankrekeningen afneemt ? Heb je een linkje ?


Dit had iemand anders ergens in een blad gelezen...
viewtopic.php?f=66&t=5188&hilit=geldgids&start=15

5de post van die pagina

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 18 jun 2011 12:41 am 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Na 5 berichten over LPB graag weer terug naar Aegon Eigen stijl Sparen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 21 jun 2011 9:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik lees op dit forum weleens klachten over de snelheid van overboeken van Aegon,

Vannacht even na twaalf uur eerst het geld van mijn spaarpot overgemaakt naar de basisspaarpot en
van daaruit direct naar mijn tegenrekeningen doorgeboekt.

Vanochtend om 11 uur stond het geld op mijn tegenrekeningen bij ING en Rabobank.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 6:12 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ik heb vroeger een Spaarcomfort rekening gehad, toen het nog spaarbeleg heette. (2004 of langer geleden)

Als ik maar voor 12:00 overboekte, was eigenlijk altijd dezelfde dag nog op de andere rekening.
Prima dus..

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 10:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Het plunderen van en beschikken over m'n AES tegoed ging ook razendsnel op dezelfde dag. Als ze de rente daar eens flink omhoog doen, dan ben ik ook net zo gauw weer terug. :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 12:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Rente AES (fors) omhoog? Ik denk het niet.
Waarschijnlijk komt AEGON over een tijdje weer met een nieuw zeer innovatief produkt met hoge rente (en die dan na een tijdje ook weer wegzakt). En zo ploeteren ze voort, gebruik makend van het korte geheugen van de meeste spaarders.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 1:33 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Ga aan het eind van deze maand ook het nodige ergens anders onderbrengen.
Ik hoop dat Aegon Webcare deze site nog geregeld bezoekt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 22 jun 2011 5:52 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Zoals je op de website van SI ziet, kan je beter, er zijn zat rekeningen zonder voorwaarden, met een hogere rente

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 12:12 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Lol, zo heeft Aegon dus de valutering "opgelost". Daar kom ik dus nu achter. Nog een reden om weg te gaan :evil: ... en nooit meer terug te komen !
Citaat:
Een overboeking naar uw vaste tegenrekening gaat via uw basisspaarpot. Het bedrag dat u overboekt, boeken wij eerst in de basisspaarpot. Een werkdag later gaat het bedrag naar Equens, de organisatie die het betalingsverkeer in Nederland verwerkt. Het bedrag staat dus minimaal 1 dag op uw basisspaarpot en daarom ontvangt u hier ook rente over. Voorheen werd het bedrag wel direct van uw rekening afgeschreven. Met het afschaffen van de zogenoemde valutering ontvangt u nu zelf die rente, maar wel op uw basisspaarpot.

Een overboeking naar een andere spaarpot verwerken wij direct.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 7:59 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
piet_pecunia schreef:
Lol, zo heeft Aegon dus de valutering "opgelost". Daar kom ik dus nu achter. Nog een reden om weg te gaan :evil: ... en nooit meer terug te komen !
Citaat:
Een overboeking naar uw vaste tegenrekening gaat via uw basisspaarpot. Het bedrag dat u overboekt, boeken wij eerst in de basisspaarpot. Een werkdag later gaat het bedrag naar Equens, de organisatie die het betalingsverkeer in Nederland verwerkt. Het bedrag staat dus minimaal 1 dag op uw basisspaarpot en daarom ontvangt u hier ook rente over. Voorheen werd het bedrag wel direct van uw rekening afgeschreven. Met het afschaffen van de zogenoemde valutering ontvangt u nu zelf die rente, maar wel op uw basisspaarpot.

Een overboeking naar een andere spaarpot verwerken wij direct.
Er is een workaround: boek zelf het geld van een spaarpot naar de basisspaarpot. Dat gebeurt meteen. Boek dan het geld van de basisspaarpot naar de tegenrekening.
Bovengenoemde melding kan je dan negeren. Hij komt wel in beeld, maar toen ik laatst geld heb opgenomen is er geen dag gewacht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 9:17 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
appeltje schreef:
Er is een workaround: boek zelf het geld van een spaarpot naar de basisspaarpot. Dat gebeurt meteen. Boek dan het geld van de basisspaarpot naar de tegenrekening.
Bovengenoemde melding kan je dan negeren. Hij komt wel in beeld, maar toen ik laatst geld heb opgenomen is er geen dag gewacht.

Jammer, ik had het al naar de tegenrekening gestuurd en het is nu "gewoon" een dag zoek.
Ook jammer dat ik deze kennis ook een volgende keer niet kan gebruiken want ik ben niet van plan terug te komen.....

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011 11:28 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
piet_pecunia schreef:
Lol, zo heeft Aegon dus de valutering "opgelost". Daar kom ik dus nu achter. Nog een reden om weg te gaan :evil: ... en nooit meer terug te komen !
Citaat:
Een overboeking naar uw vaste tegenrekening gaat via uw basisspaarpot. Het bedrag dat u overboekt, boeken wij eerst in de basisspaarpot. Een werkdag later gaat het bedrag naar Equens, de organisatie die het betalingsverkeer in Nederland verwerkt. Het bedrag staat dus minimaal 1 dag op uw basisspaarpot en daarom ontvangt u hier ook rente over. Voorheen werd het bedrag wel direct van uw rekening afgeschreven. Met het afschaffen van de zogenoemde valutering ontvangt u nu zelf die rente, maar wel op uw basisspaarpot.

Een overboeking naar een andere spaarpot verwerken wij direct.

Desalniettemin was het er dezelfde dag (in de middag) !! Dan is zo'n berichtje weer niet zo slim...

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 3:50 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
ook slordig dat ze klanten mails negeren...

zolang ze onbereikbaar blijven , de rente extreem laag houden , trekken ze geen klanten aan , en zullen er eerder een aantal vertrekken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 07 jul 2011 3:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
via de chat maar eens contact gezocht

wat mij verbaasde is dat de aegon mederwerker en haar collega's niks konden zeggen of de rente gaat stijgen.....
dus aegonspaarders zoek maar een vervanging ... hun gaan blijkbaar niet verhogen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO