Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 4:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Voorlopig verwijderen van de AK Plus Spaardeposito is een goede beslissing?
Ja 86%  86%  [ 19 ]
Nee 14%  14%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 22
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 aug 2008 7:46 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Thijs schreef:
Wellicht dat als je de WIJZIGINGEN vermeld op 2 cijfers achter de komma dat het al veel gaat schelen.


Helemaal mee eens. We zijn aan het bekijken hoe we dit op gaan lossen.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 10:46 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 24 jun 2008 7:33 pm
Berichten: 206
hoe meer ik er bij na denk des te belachelijker vind ik de manier waarop dit 'deposito' in de lijsten wordt opgenomen. het zijn óf 2 en 5 jaarsdeposito's, óf het zijn helemaal geen depositos maar juist pure euribor tracker spaarrekeningen waar de rente eens per (half)jaar opnieuw wordt vastgesteld. Het FBTO geval waarbij je je geld een half jaar vastzet en dan 4,7 oid krijgt staat op deze website immers ook gewoon onder de spaarrekeningen. Ik denk dat men zich met deze manier van noteren teveel laat beinvloeden door de categorie die banken graag zouden willen zien; het zou me niet verbazen of ak bank heeft dit "deposito" gestart om in de diverse spaarvergelijkingssite op een goedkope manier tot de top te kunnen gaan behoren in de hoop dat veel mensen over de voorwaarden heenlezen.

Als je het helemaal goed wil doen moet je deze vlees-noch-vis producten gewoon helemaal niet opnemen of een nieuwe categorie "Hybrides" starten wat dan als het ware een afvalbak kan worden voor dit soort ingewikkelde producten. Wil je precies weten waar je aan toebent en wat het verwachte rendement op deze rekening is dan vereist dat ingewikkelde economische berekeningen. In wezen is dit DHB 'deposito' gewoon een speculatief product waar consumenten in wezen geen moer aan hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 16 aug 2008 11:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5824
Woonplaats: Obliville
Het heeft inderdaad wat weg van de vele notes en andere gestructureerde produkten die banken uitbrengen.
Het rendement is gekoppeld aan bepaalde economische fenomenen die voor een gemiddelde particulier nauwelijks in te schatten zijn.
De EURIBOR is hard opgelopen en voor alles wat (te) hard oploopt geldt doorgaans ook dat het een keer afgelopen is met de pret.
Dat lot staan de EURIBOR waarschijnlijk ook te wachten als de kredietcrisis ergens in 2009 uitgeraasd is.


Het is GEEN deposito want de rente staat niet gedurende de hele looptijd vast.

Ik zou het daarom categoriseren onder de spaarrekeningen met beperkingen.
De beperking zit hem dan met name in het langdurig vast staan van het geld.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 5:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Geldwolf schreef:
hoe meer ik er bij na denk des te belachelijker vind ik de manier waarop dit 'deposito' in de lijsten wordt opgenomen.

En het wordt nog gekker: wijzigingen van 0,01% worden nu ook nog opgenomen en vervuilen de lijst met rentewijzigingen. Ik snap hier niets van.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 6:27 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
henrid schreef:
En het wordt nog gekker: wijzigingen van 0,01% worden nu ook nog opgenomen en vervuilen de lijst met rentewijzigingen. Ik snap hier niets van.


Een wijziging is nu eenmaal een wijziging en het is wel goed dat ze ergens staan aangegeven.

maar deze rekening vindt ik een vreemde, ik zie de toegevoegde waarde van AK's nieuwe spaarrekening niet. het is alleen misleidend om je geld 5jaar vast te zetten en vervolgens na 1 jaar de rente variabel te hebben. ik heb ook het liefst dat dit soort constructies niet worden meegenomen in de vergelijken op deze site.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 7:45 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
BESLISSING:

Na alle reacties te hebben gelezen en de reacties van andere bezoekers hebben we besloten om dit spaarproduct voorlopig van onze site af te halen. Het is een complex produkt en past in ieder geval niet in 1 van de huidige TOP-10 lijsten. Wellicht dat we voor dit soort speciaal producten een eigen top-10 lijst maken maar eerst willen we wachten of er meer van dit soort producten komen. Wellicht dat we de AK Bank over een tijdje kunnen mailen om te vragen of dit produkt een succes is en om tips te geven het produkt aan te passen: rentevast termijn gelijk stellen aan termijn dat geld vast staat (met lager opslag waarschijnlijk).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 12:03 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Zoals je begrijpt, helemaal mee eens.
De consument mag hopen dat er in de toekomst niet nóg meer van dit soort loterijen bedacht worden!

Suggestie.
Wellicht is er nog een aparte vermelding (zonder percentages), bijv. onder de noemer 'bijzondere' of 'overige producten', met een korte verklaring te maken op de hoofdpagina van SI.nl.
Daar kunnen bijv. deze AK deposito en PGGM dan een plekje krijgen.
Hiermee geef je tevens aan dat ze niet over het hoofd gezien zijn, maar om de één of andere reden niet erg geschikt zijn voor de 'doorsnee' spaarder.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 12:38 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 735
Paul209 schreef:
... Suggestie.
Wellicht is er nog een aparte vermelding (zonder percentages), bijv. onder de noemer 'bijzondere' of 'overige producten', met een korte verklaring te maken op de hoofdpagina van SI.nl.
Daar kunnen bijv. deze AK deposito en PGGM dan een plekje krijgen. ...
Ik spaar zelf nu sinds ongeveer een jaar op de AEX rekening van de Abnamro, je krijgt rente afhankelijk van de stijging van de AEX index over een periode van ongeveer 6 maanden, bij een daling krijg je geen rente. Ik leg elke maand een vast bedrag in. Laat ik het positief brengen: the only way is up ! :wink: Misschien dat in het nieuwe hoekje wel plek is voor de AEX rekening. http://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/aex_spaarrekening/rente.html


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 1:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Prima besluit Mandros. Het product zou inderdaad passen bij een nieuwe rubriek "overige spaarproducten". De rekening van appeltje hierboven kan daar ook prima bij.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 5:23 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
En die rare van Aegon met z'n Eigen Stijl ook wat mij betreft, de naam zegt het al... Een aparte rubriek met complexe producten lijkt mij dus ook het beste.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 5:41 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
henrid schreef:
En die rare van Aegon met z'n Eigen Stijl ook wat mij betreft, de naam zegt het al... Een aparte rubriek met complexe producten lijkt mij dus ook het beste.


Naam van de rubriek: 'bankschroef' of 'strafbankje'? :lol:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 21 aug 2008 5:48 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Als het de bedoeling is van banken om zo bovenaan de lijst te komen met een rente die mogelijk lager uitvalt, dan zal dat ze leren :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 22 aug 2008 12:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Als er meer van deze producten op de markt komen, ben ik zelfs van mening dat óók daar een verplichte financiële bijsluiter op z'n plaats zou zijn.
http://www.financielebijsluiters.nl

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 12:36 pm 

Geregistreerd: do 21 feb 2008 8:40 pm
Berichten: 32
obligataire schreef:
De EURIBOR is hard opgelopen en voor alles wat (te) hard oploopt geldt doorgaans ook dat het een keer afgelopen is met de pret.
Dat lot staan de EURIBOR waarschijnlijk ook te wachten als de kredietcrisis ergens in 2009 uitgeraasd is.


Ik heb een half jaar geleden er serieus over na gedacht om deze nieuwe spaardeposito eens te proberen, maar ben blij dat ik het uiteindelijk niet gedaan heb .. Obligataire heeft voorlopig meer dan gelijk gekregen ..:wink: ..


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO