Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Vaste tegenrekening?
BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2011 9:08 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Bij een aantal banken heb je vaste tegenrekeningen die je ook moet gebruiken voor stortingen. Voor ATB, LPB en WU staat dit in de Voorwaarden, en weigeren ze ook betalingen van andere rekeningen. Bij NIBC staat dit ook in de Voorwaarden maar geldt (citaat) "In afwijking van de algemene voorwaarden dient ten behoeve van de identificatie van de rekeninghouder alleen de eerste storting te allen tijde afkomstig te zijn van de opgegeven tegenrekening.", en NIBC accepteert dus wel boekingen van een andere rekening. Bij OHRA staat het ook in de Voorwaarden, maar hebben ze mijn boeking van een andere rekening toch geaccepteerd. Bij diverse andere banken werden boekingen (proefondervindelijk) geaccepteerd.
Van OHRA kreeg ik echter wel een brief waarin stond dat ze deze keer de boeking van een andere rekening hadden geaccepteerd, maar dat dit vanwege wettelijke regels per 1 april 2012 gaat veranderen (volgens OHRA vanwege "Wet ter voorkoming van Witwassenen financieren van Terrorisme, Wwft"). Heeft iemand hier al iets van vernomen, en gaat dat dus voor alle banken/rekeningen gelden? Lijkt me erg raar, want voor betaalrekeningen zal het nooit kunnen gaan gelden, want daarop moet iedereen kunnen storten. wat maakt spaarrekeningen dan zo speciaal (witwassen kun je toch ook via betaalrekeningen). Of is dit, zoals ook bij ATB, LPB en WU een eigen interpretatie van die wet, en is de datum 1 april 2012 een OHRA-interne datum?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Vaste tegenrekening?
BerichtGeplaatst: zo 11 dec 2011 10:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 10:16 am
Berichten: 250
"bij elke geldovermaking dient het 'ken uw cliënt' vereiste te worden toegepast. De informatie over de cliënt moet nu ook actueel worden gehouden"

Kennen ze jou niet, dan moeten ze jou geld ook niet meer en zullen ze het niet aanpakken.
Een vaste tegenrekening voor het wegboeken van saldo lijkt mij een goed idee maar er naartoe boeken...hoe meer er binnenkomt hoe beter zou ik zeggen. Ook leuk die afkortingen zoals PEP en de wet zou ik de afkorting wtf geven. :wink:

Bron: http://www.efe.nl/nieuws/nieuws/43/wet- ... risme-wwft


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO