Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 10:42 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 5:31 pm 

Geregistreerd: wo 24 okt 2012 5:21 pm
Berichten: 3
Aangezien alle andere topic's over sparen gaan weet ik niet waar ik dit moet plaatsen.

Op het moment dat je een nieuw pasje moest afhalen, kan het zo zijn dat een familie-lid (broer, zus) doet alsof ze dit voor jou komen ophalen (met kopie van ID-kaart en dan als smoes gebruiken dat diegene zelf heel ziek is en niet kan komen afhalen) trapt de ING daar dan zomaar in?

Had namelijk een maand geleden een brief gekregen van de ING dat ik binnen 2 weken een afhaal-bericht zou krijgen waar ik het nieuwe IBAN-pasje met pincode moest ophalen, tot op de dag vandaag niet ontvangen! Heb wel erg het gevoel dat een familie-lid weer eens vieze praktijken uitvoert, als diegene dit dus heeft afgehaald dan kan diegene gewoon geld van mij pinnen, heeft immers de pincode afgehaald!

Of móet het zo zijn dat ENKEL de persoon zelf met ID-kaart het kan komen afhalen, zelfs niet als een familie-lid met een zeer goede smoes komt?

(Heb overigens geen internet-bankieren dus kan niet kijken of er iets van m'n rekening af is. Ga morgen gelijk naar het kantoor om alles na te gaan)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 6:00 pm 

Geregistreerd: wo 24 okt 2012 5:21 pm
Berichten: 3
Kort samengevat is de vraag dus eigenlijk: kan een familie-lid (met kopie van jou ID-kaart en onder het mom van "kom het voor diegene ophalen") een pas met pincope afhalen bij het ING-kantoor?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 24 okt 2012 8:26 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 815
ik zou zeggen: in theorie niet. In de praktijk weet je natuurlijk nooit wat voor een blondje daar achter de balie zit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2012 1:02 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ik heb net mijn Abn Amro pas moeten vervangen aangezien mijn chip erop kapot was, deze pas wordt thuis gestuurd, is dit niet wat de ING bank ook doet ?

Ik zou eerst op hun internet site kijken wat de procedure is om een pas te vervangen.

Bij de meeste banken wordt de pas thuis gestuurd en kan alleen de gebruiker van de pas deze met zijn pincode activeren, als jouw familie de pin code niet weet kunnen ze niets doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 okt 2012 3:47 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
De laatste jaren heb ik de ING-pas ook per post ontvangen. Vreemd dat jij het wel op kantoor kan/moet afhalen.
Het is trouwens wel veiliger vind ik persoonlijk dat men het af moet halen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO