Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen

Het is nu wo 14 mei 2025 7:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 11:28 pm 

Ik ben nogal nieuw in deze materie, dus het kan zijn dat ik nogal simpele vragen stel, maar goed.
Ik wil veranderen van spaarrekening omdat ik de rente van m'n bank te laag vind (SNS).

-Ik krijg begin januari, dus jaarlijks, altijd de rente bijgeschreven. Kan ik dan nu, middenin het jaar, overstappen naar een andere bank? En geeft de SNS mij dan de rente van januari tot nu toe mee?

-Ik lees op dit forum veel over mensen die vaak overstappen van de ene naar de andere spaarrekening: aangenomen dat er geen looptijd is, kan je dan gewoon op elk gewenst moment overstappen? Zit er geen minimum aan de tijd dat je bij een bank moet zitten?

- Ik lees ook veel over mensen die verspreiden over verschillende banken of deposito's. Waarom is dat? Waarom is je geld verspreiden voordeliger? Is lagere bedragen verspreiden voordeliger dan een hoog bedrag op 1 bank? En waarom?

Ik zie uit naar antwoorden, bedankt!

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 10 mei 2009 11:50 pm 
Knaak

Welkom op deze site.

Je kunt altijd een rekening openen en daar geld opzetten.
Bestaande rekeningen (bijv internet van SNS) kun je ook altijd leeghalen om vervolgens je geld elders te parkeren. Als je de rekening ook opheft, krijg je zsm de rente uitbetaald tot dat moment. Blijft de rekening leeg achter, dan krijg je de rente op 1-1 bijgeschreven.

Er is geen minimumtijd dat je bij een bank moet blijven, aangenomen dat je het niet over depositos hebt maar over gewone spaarrekeningen zonder voorwaarden.