Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 1:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 9:28 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Chartaal schreef:
Ik neem aan dat je geld wil overmaken naar je tegen rekening. Waarom moeilijk doen met een formulier? Met een telefoontje kan het ook..

Ik wilde net het onhandige overschrijfformulier invullen, toen ik jullie reacties hierboven las. Kan iemand mij even bevestigen dat het (nog steeds) mogelijk is om telefonisch over te boeken naar de vaste tegenrekening? Alvast bedankt...

(Ik zie hier namelijk niets over in de Voorwaarden of de FAQ staan).

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 9:52 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik dacht: Laat ik alvast 's bellen naar dat 020-5171900 nummer, dan krijg ik op dit moment (20:50) vast een bandje te horen met de openingstijden of zoiets.

Ik schrok me dood toen ik ineens een rokerige (oude?) dame aan de telefoon kreeg: "I was in another office and heard the telephone". Nou ja zeg... Ze kon me verder niet helpen of zo, maar vond het dus blijkbaar toch een goed idee om te telefoon op te pakken. Het zou ook net zo goed de schoonmaakster kunnen zijn volgens mij... :?

Maar goed, dit terzijde, mijn vraag hierboven staat nog steeds.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 10:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 29 okt 2007 10:11 pm
Berichten: 331
Woonplaats: emmeloord
SpaarXL schreef:
Ik schrok me dood toen ik ineens een rokerige (oude?) dame aan de telefoon kreeg: "I was in another office and heard the telephone". Nou ja zeg... Ze kon me verder niet helpen of zo, maar vond het dus blijkbaar toch een goed idee om te telefoon op te pakken. Het zou ook net zo goed de schoonmaakster kunnen zijn volgens mij... ?


Haha,
geweldig om dit stukje te lezen :lol: toch jammer dat ze je niet even snel kon helpen met die overboeking :P
weet je wel zeker dat je het nummer ook goed gedraaid hebt??
zou eigenlijk niet moeten kunnen zoiets..

Het antieke overschrijvingsformulier werkt voor mij in principe nog goed genoeg, tevens met de papieren afschriften is dit nog een prima systeem, van de telefonische overboeking zou ik het niet weten..
Wil nog even wachten tot de 2e fase van het internetbankieren bij Anadolubank in werking treed


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 10:12 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
WitteDuif schreef:
weet je wel zeker dat je het nummer ook goed gedraaid hebt??


Ja, ik vroeg ook nog maar 's voor de duidelijkheid "Is this the Dutch Anadolu office?" (voor mijn part konden ze ook net zo goed de telefoon doorgeschakeld hebben naar Turkije of zo...)

Maar nogmaals: Wie heeft al 's telefonisch een overboeking gedaan?

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 10:38 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
SpaarXL schreef:
... Maar nogmaals: Wie heeft al 's telefonisch een overboeking gedaan?
Ja, dat heb ik een paar maanden geleden nog gedaan, of het nu ook nog kan weet ik niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jan 2009 6:23 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Vanochtend gebeld. Gelukkig nu wel een "professional" aan de lijn. Overboeken via telefoon was inderdaad geen enkel probleem, gelukkig vroeg ze nog wel even naar wat extra gegevens ter controle. Zopas kon ik online bevestigen dat de overboeking was verwerkt.

Dus toch nog netjes en snel gedaan. Misschien "tot ziens" dus voor Anadolu :wink:

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 11:39 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Toch moet ik zeggen dat ze bij Anadolu hun taak zeer serieus nemen. Een paar weken gelden boekte ik (schriftelijk) een vrij groot bedrag over naar mijn tegenrekening om het vervolgens weer door te sluizen naar een andere spaarrekening. Dit omdat ik helemaal online mijn rekening beheren toch net iets fijner vind....(alhoewel Anadolu eraan werkt)
Belde een of andere vent mij op (met Turks accent maar wel verstaanbaar) mijn mobiel (dat nummer hadden ze van mij gekregen) op en vroeg nog wat om nadere gegevens.
Eerst vond ik het een beetje vreemd....maar achteraf gezien dacht ik "joh...toch wel OK daar van die bank dat ze dit doen"..!!

Better save then sorry;-)

Johan

PS: verder ben ik tevreden over deze Anadolu bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 jan 2009 11:43 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
johandevri schreef:
Better save then sorry;-)


Da's een goeie! (let op de "v" ipv de "f" in "save"). Je zegt hier dus eigenlijk: "Liever sparen dan smoesjes". Hoe toepasselijk voor dit forum!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 8:20 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
johandevri schreef:
Een paar weken gelden boekte ik (schriftelijk) een vrij groot bedrag over naar mijn tegenrekening


En had je dat een beetje vlot binnen? Ik heb dus afgelopen dinsdag gebeld voor een overboeking, en 's avonds stond mijn saldo al op 0 (valutadatum een dag eerder, dus maandag), maar vandaag (donderdag) heb ik 't geld nog steeds niet. Niet echt snel dus...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 10:48 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Formulier vrijdag voor zessen op de bus gedaan, bedrag stond woensdag op mijn girorekening. Boekdatum Anadolubank was dinsdag.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 11:23 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 05 feb 2008 10:12 am
Berichten: 405
SpaarXL schreef:
En had je dat een beetje vlot binnen?

Mijn ervaring is dat als je ('s morgens) belt het meestal dezelfde dag nog op je tegenrekening staat. Ik had toevallig Anadolu net nog even gebeld om een bedragje over te maken, en de medewerker gaf aan dat "vanmiddag, uiterlijk morgen" op m'n tegenrekening zou staan.

Aanvulling: En dat is weer gelukt: ´s morgens gebeld, ´s middags op mijn tegenrekening, met valutadatum van de dag er voor (bij Anadolu natuurlijk).


Laatst bijgewerkt door reneva op vr 09 jan 2009 10:30 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jan 2009 12:02 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
@SpaarXL
Bij mij heeft het idd ook een dag of 3 geduurd eer ik op mijn tegenrekening had!....en dit geteld NADAT die vent mij gebeld had. Als je gaat tellen vanaf de dag dat ik het formulier instuurde zal het zeker een dag of 6-7 geduurd hebben...niet echt snel dus:-(
verder vind ik het nog steeds vreemd dat je daarzo maar 2 afboekingen mag doen per maand. Reden??

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 4:02 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Overboekingsformulier zaterdag 3-1 in de brievenbus gedaan.

Donderdagochtend 8-1 bedrag op postbank tegenrekening ontvangen.
Bij Anadolu afschrijving boekingsdatum wo 7-1 en valutadatum di 6-1.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 09 jan 2009 5:22 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Ik heb nog steeds het (grote) bedrag niet binnen. Da's balen! Al 3 dagen onderweg dus!

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jan 2009 1:38 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1059
Zaterdag 0 uur 31 (nacht van vrijdag op zaterdag dus): Nu inene zie ik via Friesland Bank internet bankieren het bedrag staan!!! Boekdatum 9-1, valutadatum 7-1!!! Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Vanmiddag nog hebben ze bij de FrlB nog in alle hoeken gezocht of er ergens een boeking was binnengekomen, en nu ineens staat ie erbij met valutadatum afgelopen woensdag? Onbegrijpelijk! Kost me helaas wel weer veel misgelopen rentedagen.

Ik weet niet wiens schuld zoiets is, lijkt er voorlopig op dat Anadolu hier niet veel aan heeft kunnen doen. Ze hebben me telefonisch steeds goed te woord gestaan (zelfs teruggebeld).

(EDIT: Aan het rekeningnummer van de "afzender" te zien is het bedrag afkomstig van een Friesland Bank [tussen?-]rekening [begint met "29.xxx"]. Ik hoop dat ze me dan ook de renteloze dagen willen vergoeden! :evil: )

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO