Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 6:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 18 jul 2012 12:18 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Misschien komt dat omdat vroeger de tussenpersonen veel werk uit handen namen, en die hebben ze nu buitenspel gezet.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2012 1:00 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Wacht ook al een week sinds mijn eerste storting op mijn digipass .
Een beetje onzin als je alleen in Nederland Toch geen betaalrekening (zichtrekening ) meer kan openen en alles alleen maar via een tegenrekening kan opnemen .

@ Habbie

Je zegt per mail .
Ik heb mijn rekening nr. alleen per papieren post gekregen .

Tot dit lokkertje voorbij is wel een mooie rente in het dieptepunt alle tijden wat spaarrente betreft .
Helaas denken die bedriegers in den Haag die alles weggeven daar nog steeds anders over .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 jul 2012 2:23 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Ja, het rekening- en abonnementsnummer kreeg ik per e-mail. Dus ik kon snel een euro overmaken voor de identificatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2012 11:23 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Vreemd . Een welkomstmail meer niet .Ook niet in de spambox van Gmail maar daarin komt bijna nooit iets onterecht in .

Verder wacht ik nog steeds op de rest van mijn spullen .
Of het aan TNT ligt of aan hun ik weet het niet .
Aan de reacties te zien nog een week .
Maar is een mailtje sturen waarom het allemaal zolang duurt .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 jul 2012 11:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Bij Argenta is men wel redelijk naïef.
Een mail sturen in een onbeveiligde omgeving, met daarin ál je persoonlijke gegevens en rekeningnummer(s), getuigt niet van enige schranderheid.
Dan sla ik toch maar liever een beurt over.
Morgen liggen de kaarten qua rente misschien toch weer anders.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 12:05 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Nog altijd geen digipass hier. Argenta schreef (nog net binnen de zeven dagen) dat ze 'm opnieuw zouden sturen. Zou afgelopen vrijdag of zaterdag arriveren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 8:36 am 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
stuiver schreef:
Nog altijd geen digipass hier. Argenta schreef (nog net binnen de zeven dagen) dat ze 'm opnieuw zouden sturen. Zou afgelopen vrijdag of zaterdag arriveren.


Bij mij is het al 14 dagen geleden.... geen digipass :?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 27 jul 2012 10:14 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Ik heb er 2 gekregen. Eentje van mij hebben? :)

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 2:29 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
1500 schreef:
Een mail sturen in een onbeveiligde omgeving, met daarin ál je persoonlijke gegevens en rekeningnummer(s), getuigt niet van enige schranderheid

Denk dat het wel meevalt met betrekking tot onveiligheid. De e-mail bevat naam, rekeningnummer en abonnementsnummer.

De ontvangst per post van het digipass apparaatje staat, qua veiligheid, gelijk aan de ontvangst per post van het tijdelijke wachtwoord.
Om de digipass te activeren is het eenmalig te gebruiken abonnementsnummer, het serienummer op de digipass EN het sofinummer nodig.
Tijdens het digipass activatie dient ook een PIN nummer te worden aangemaakt, wat gezien kan worden als een zelfgekozen wachtwoord.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2012 9:48 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Ik doelde op een mail waar o.a. ook naam en adresgegevens in stonden.
En in de header in koeienletters het rekeningnummer. :roll:
Ik lig niet zozeer wakker van overboekingen naar een eigen tegenrekening, maar wel van het gelegenheid geven van eventuele identiteitsfraude en het met voeten treden van privacy.
N.a.v. het antwoord op mijn klacht direct opgezegd en mij zien ze niet meer terug.
En al helemaal niet voor tienden van procenten.

Een deel van het antwoord op mijn klacht:
Argenta schreef:
Dit gebeurde in een uiterst veilig omgeving daar wij de e-mail hebben verstuurd via een nieuwsbrievensysteem. Het is niet gebruikelijk noch de gewoonte om dergelijke gegevens via e-mail te sturen, maar gezien de omstandigheden was deze actie noodzakelijk.

Noodzakelijk? :roll:
Waren de postzegels op ofzo?
De geziene omstandigheden betrof:
Argenta schreef:
Bij de introductie van de Digipass is naar voren gekomen dat de persoonsgegevens van vele cliënten niet meer actueel waren. De cliënten zijn immers niet in de mogelijkheid om hun persoonsgegevens via het Internetbankieren na te gaan. Om snel en efficiënt te werk te gaan, hebben wij al onze relaties een e-mail gestuurd met deze gegevens zoals het geregistreerd e-mailadres en woonadres.

Ondanks dat Argenta suggereerde dat aan hun kant veilig is gebeurd, snappen de stumpers helemaal niet dat email vaak aan beide kanten volledig anoniem af te luisteren is.
Lekker verder laten knoeien, maar dan wel zonder mij.
Maar dat had ik geloof ik al geschreven. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 4:22 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Vandaag een e-mail ontvangen dat ik binnen 5 werkdagen 2 digipassen zal ontvangen.

Nou met één kan ik het voorlopig ook wel af... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 31 jul 2012 4:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Vandaag een mail gekregen van Argenta voor een derde poging om een Digipass bij mij op de mat te laten belanden. Omdat ik nog maar niets van Argenta per post had gekregen begon ik te vermoeden dat de postbode zijn werk niet goed doet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 12:55 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Ja hoor, vandaag 2 digipassen binnen gekregen.
En onmiddellijk geactiveerd.
Vervolgens naar mijn rekening en ja de 1 euro stond keurig gestort op de datum wanneer dit heeft plaats gevonden.( Enkele weken geleden.)
Later nog even zonder activeren ingelogd en.... geblokkeerd. Na een vriendelijk telefoontje en een dé-blokkeringscode werkt het. Jonge jonge wat een beveiliging.... :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 4:24 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 17 dec 2007 10:21 pm
Berichten: 97
Op 4 juli aangemeld.
Op 6 juli bevestiginsmail ontvangen
Op 7 juli kopie paspoort verzonden
Op 16 juli identificatiestorting

En vervolgens bleef het heel stil!


update:
Maar dan toch vandaag 7 augustus de digipass ontvangen en meteen maar geactiveerd.
Even wat rompslomp, maar het werkt!!


Laatst bijgewerkt door vigilante op di 07 aug 2012 3:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012 7:59 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Zucht .

Schiet lekker op .Mail van een week geleden is nu nog steeds niet beantwoord .
Wanneer worden ze wakker .Heb er nu al genoeg van .

En ja mail kan je afluisteren .Maar begrijp ik nu dat ze ook alles via TNT niet aangetekend versturen .
Gezien het vaste personeel dat moet ophoepelen lijkt mij dit ook niet zo handig .


Update :

Vandaag Digipas ontvangen .Nog nog steeds geen abonnementsnummer .
Weer geen reactie op mijn mail .Maar gebeld Keuze 1 is voor de Digipas .
Krijg ik te horen in het NL en het Frans dat ik een ongeldige keuze hebt gemaakt .
Nee dit is bij Bank toch niet mogelijk Nog maar een keer proberen .Ja hoor een ongeldige keuze .


Laatst bijgewerkt door Inter op vr 03 aug 2012 10:44 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO