Ik doelde op een mail waar o.a. ook naam en adresgegevens in stonden.
En in de header in koeienletters het rekeningnummer.
Ik lig niet zozeer wakker van overboekingen naar een eigen tegenrekening, maar wel van het gelegenheid geven van eventuele identiteitsfraude en het met voeten treden van privacy.
N.a.v. het antwoord op mijn klacht direct opgezegd en mij zien ze niet meer terug.
En al helemaal niet voor tienden van procenten.
Een deel van het antwoord op mijn klacht:
Argenta schreef:
Dit gebeurde in een uiterst veilig omgeving daar wij de e-mail hebben verstuurd via een nieuwsbrievensysteem. Het is niet gebruikelijk noch de gewoonte om dergelijke gegevens via e-mail te sturen, maar gezien de omstandigheden was deze actie noodzakelijk.
Noodzakelijk?
Waren de postzegels op ofzo?
De geziene omstandigheden betrof:
Argenta schreef:
Bij de introductie van de Digipass is naar voren gekomen dat de persoonsgegevens van vele cliënten niet meer actueel waren. De cliënten zijn immers niet in de mogelijkheid om hun persoonsgegevens via het Internetbankieren na te gaan. Om snel en efficiënt te werk te gaan, hebben wij al onze relaties een e-mail gestuurd met deze gegevens zoals het geregistreerd e-mailadres en woonadres.
Ondanks dat Argenta suggereerde dat aan hun kant veilig is gebeurd, snappen de stumpers helemaal niet dat email vaak aan beide kanten
volledig anoniem af te luisteren is.
Lekker verder laten knoeien, maar dan wel zonder mij.
Maar dat had ik geloof ik al geschreven.