Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 6:40 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 10:01 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Actie: een prima rente voor u en € 5 voor het Bio Vakantieoord
Geeft u uw vakantiegeld niet direct uit? Als u het nu op ASN Ideaalsparen stort, ontvangt u er een prima, eerlijk verdiende rente over. En u bezorgt gehandicapte kinderen en hun gezin een fijne vakantie. Want voor elke nieuwe rekening ASN Ideaalsparen doneert de ASN Bank € 5 aan het Bio Vakantieoord .

Heeft u al een rekening ASN Ideaalsparen?
Dan doneren wij € 5 aan het Bio Vakantieoord als u € 1500 of meer op uw rekening stort.


Deze actie loopt van 15 april tot en met 30 juni 2012.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 apr 2012 11:14 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
svanke schreef:
..........een prima, eerlijk verdiende rente..............


Als ik zoiets lees denk ik niet in de eerste plaats aan een hoge rente :wink:

En eerlijk gezegd word ik er een beetje misselijk van dat ASN geld verdient door het geweten van hun klanten te sussen. 5 euro, wat een geld, 't is wel duidelijk bij wie de grootste winst terecht komt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 8:12 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Bij een actie denk ik ook aan een (tijdelijk) hogere rente, maar gelukkig staan er aanhalingstekens omheen, en had ik dit topic eigenlijk niet aan moeten klikken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 11:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Ik had ook een bankrekening aangevraagd bij die club (Reaal groep).
Maar nu ik lees dat er over gedacht wordt om personeel 10% salaris in te laten leveren heb ik besloten om dit niet door te zetten.
Zulke idiooten mogen mijn geld niet beheren.
En zelf gaan ze met bonussen van een paar miljoen naar huis.
Schande, schande schande.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 1:08 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Tja even googelen en je komt dit citaat op nu.nl tegen....

Citaat:
UTRECHT - Het bestuur van SNS Reaal heeft voor het derde jaar op rij geen variabele beloning gekregen. De bank maakte in 2010 verlies en de bestuurders zagen een bonus aan zich voorbij gaan.


SNS lijkt te vechten voor zijn bestaan, ASN is een goed voorbeeld voor de andere banken, nee niet de allerhoogste rente, maar wel goede simpele en voordelige producten ik wil ook graag de hoogste rente maar niet tegen elke prijs.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 1:29 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Kniertje schreef:
ik wil ook graag de hoogste rente maar niet tegen elke prijs.

Ik wel als de overheid/belastingdienst verwacht dat we nog steeds 4% rendement maken.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 1:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Wat een suggestief en op sentiment spelend stukje proza van ASN.
Hier een voorstel voor een alternatieve (transparantere) formulering:

Actie: Accepteer een middelmatig rendement op uw vakantiegeld, dan geven wij € 5 aan het Bio Vakantieoord.
Geeft u uw vakantiegeld niet direct uit? Als u het nu op ASN Ideaalsparen stort, ontvangt u welliswaar een middelmatige rente, maar wij storten dan € 5 aan het Bio Vakantieoord. Wij vinden het Bio Vakantieoord - een organisatie die gehandicapte kinderen en hun gezin een fijne vakantie bezorgt - een belangrijk goed doel dat we graag onder de aandacht willen brengen. Voor elke nieuwe rekening ASN Ideaalsparen doneert de ASN Bank € 5 aan het Bio Vakantieoord. Heeft u al een rekening ASN Ideaalsparen? Dan doneren wij € 5 aan het Bio Vakantieoord als u € 1500 of meer op uw rekening stort. Deze actie loopt van 15 april tot en met 30 juni 2012. P.S. Het fiscale voordeel komt ten gunste aan de bank die claimt eerlijker te zijn dan anderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 2:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
Ik weet niet waar je moeilijk over doet dubbeltje, maar ze zeggen toch nergens "top"-rente?
Ze hebben het over een prima rente.
Met de 2,6% die ze op dit moment bieden, staan ze in de top 10 en dan is de woordkeuze "prima rente" gewoon terecht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 apr 2012 3:07 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
@henrid
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar er is meer dan alleen geld en rendement, wat heeft een bank er overigens mee te maken dat de belasting een heffing doet .... straks gaan we nog tegen banken zeggen de huur is omhoog gegaan we willen .. nee eisen een hogere rente ...

Kijk ook eens op eerlijke bankwijzer

En ja hoor ik ben het wel met de strekking van een paar reacties eens, ik hou er ook niet van dat commerciële bedrijven nadrukkelijk koketteren met hun goede gedrag, dat is iets dat je doet omdat je vind dat het zo moet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 apr 2012 1:03 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
@Lurker
Ik probeerde slechts op een subtiele manier veelzijdige kritiek op deze actie te uiten.
Als je mijn stukje goed leest dan zitten daar impliciet tenminste 5 aspecten van kritiek in:

1. Er zit geen enkel voordeel in voor de klant. Het is hun keuze om die Bio-club te steunen en niet mijn keuze, maar via een sentimentele draai willen ze je bijna schuldig laten voelen als je er niet aan meewerkt.
2. Ze lopen wel erg te koop met hoe goed ze bezig zijn. Overigens geven heel veel bedrijven aan goede doelen, maar de meeste lopen daar (gelukkig) niet zo mee te koop in hun commerciele uitingen. Ik ben groot voorstander van het geven aan goede doelen, maar ik heb een hekel aan commercieel misbruik daarvan.
3. Ze suggereren dat hun rente 'eerlijker is dan die van andere banken' zonder concreet te zijn. Dat vind ik zwarte pieten. Wat is er dan 'oneerlijk' aan de hogere rentes die andere banken bieden?
4. Dit kost de ASN bank door fiscaal voordeel helemaal niet zoveel. Ik kan door mijn geld te stallen bij andere banken met hogere rentes, meer geld aan een zelfgekozen doel weggeven, terwijl ik net zoveel overhoud. Naast het renteverschil is het fiscale voordeel nu namelijk voor hen en als je het zelf weggeeft voor jou.
5. Ik vind de rente middelmatig. Die top-10 zonder voorwaarden is een te beperkte selectie, want met wat kapitaal zijn er ook diverse rekeningen mét voorwaarden die meedingen. Daarnaast zijn er bij sommige rekeningen acties die wel het effectief rendement verbeteren maar die niet meegenomen worden in de ranking bij SpaarInformatie. Dus op dit moment vind ik rekeningen met 2.6% rente (zonder verdere voor de klant interessante acties) niet interessant.
Daarnaast was Ideaalsparen ooit een maandspaarrekening. De toenmalig vergelijkbare rekeningen van SNS, Reaal, en Regio bieden nu hogere rentes. Je kunt tegenwoordig vrij inleggen bij Ideaalsparen, maar de rente is daardoor wel weggezakt.
Ik houd ook niet van subjectieve rente kwalificaties door de banken zelf. Laat de getallen maar spreken. Zelfs een 'top' rente hoeft niet 'prima' te zijn. 'Top' zegt alleen maar dat het het beste is wat je kunt krijgen (en dat is tenminste meetbaar). Ik vind op dit moment geen enkele spaarrente 'prima', omdat ik dan tenmiste 3.7% wil ontvangen (2.5% huidige inflatie + 1.2% VRH). Al die superlage rentes ontstaan slechts bij de gratie van de Europese goedkoop geldmachine; alsof dat 'eerlijk' is.

Je reageerde alleen op het 'middelmatige' rente aspect en daarom geef ik extra veel toelichting daarop.
Maar vergeet ook de andere punten niet.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 4:02 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 01 feb 2008 6:53 pm
Berichten: 194
De decemberactie Earthflight in het kort

- Actieperiode: 1 tot en met 31 december 2013.
- U opent een rekening ASN Ideaalsparen en stort daar € 750 of meer op.
- Heeft u al een rekening ASN Ideaalsparen? Dan stort u daar € 750 of meer op vanaf uw betaalrekening.
- U ontvangt de dvd-box Earthflight cadeau: de wereld gezien in vogelvlucht, in zes afleveringen op twee dvd’s.
- Eén dvd-box per adres.
- Deze dvd-actie geldt niet in combinatie met andere

http://www.asnbank.nl/index.asp?nid=11602

_________________
The lack of money is the root of all evil (Mark Twain)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 17 dec 2013 5:56 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
DVD is zo 2000. Ik wens Blu-ray.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 18 dec 2013 9:36 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
er staat nergens hoe lang die 750 moet blijven staan, of wel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 8:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Blijkbaar niet lang, want ik heb de dvd al binnen en het geld heeft er hooguit een dag of 10 gestaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 19 dec 2013 11:58 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
Hmm, ben benieuwd dan :) Mijn geld staat er sinds gisteren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO