Jeweetwel schreef:
Cursusje ASN afzeiken gevolgd zeker? Eerst op het topic over Optimaalsparen suggereren (jha) dat er klanten weglopen bij ASN en nu komen ze weer vanzelf bij ASN binnen...
Eigenlijk niet. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ASN de afgelopen tijd veel succes heeft gehad om nieuwe klanten binnen te halen. Maar om diezelfde klanten ook binnen te houden is meer nodig en dat hebben ze bij ASN nog niet helemaal geleerd en dat heeft in mijn geval niet alleen te maken met een half procentje meer of minder rente.
Paul209 schreef:
Raar dat ze mij daar nooit naar vragen.
Daalde ze gelijk een aantal treden in klantwaardering.
Ik vraag me inderdaad af waar de hoge score voor klantvriendelijkheid op gebaseerd is. Niet alleen omdat ze het mij niet gevraagd hebben (evenals verschillende anderen hier op het forum, merk ik).
Ik ben al zes jaar klant bij ASN en dat was de grootste tijd naar volle tevredenheid. De klantenservice was goed bereikbaar en gaf een goede indruk. En bovendien, de rentevergoedingen van ASN waren de moeite waard. Gevoegd bij het duurzame karakter van de bank (wat voor mij nog steeds een groot pluspunt is) voelde ik me bij ASN goed.
Echter, de laatste tijd is dat gevoel in hoog tempo minder geworden. De rente bleef achter bij de rest van de markt, de klantenservice gaf op mijn vragen ontwijkende of helemaal geen antwoorden. Kortom, men gaf mij niet meer het gevoel dat ik als klant gewaardeerd werd.
Bovendien zijn al die resultaten (waar ASN zelf graag mee schermt) van wat oudere datum en is de gemiddelde consument (waar deze beoordelingen op gebaseerd zijn) volgens mij toch wat minder kritisch als wij als bezoekers van dit forum. Kijk alleen maar naar al die volksstammen die kritiekloos jarenlang hun geld op een 1% rekening bij een grootbank laten staan. Voor hen is het al snel goed...
Ik denk dat het rapportcijfer hier toch aanmerkelijk lager zal uitvallen. Dat heeft niets met ASN afzeiken te maken, maar gewoon met onze ervaringen met deze bank (en andere banken).