Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 18 apr 2024 6:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 9:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Nou ja, wat heet lang.

Eerst ging het supersnel, nu in een dag (althans bij mij). Dat vind ik nog steeds prima. Geen reden voor ergernis lijkt me.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 feb 2010 9:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Ed schreef:
heeft iemand het weleens gevraagd waarom het nu opeens zolang duurt ???

Daar hoef je niet naar te informeren.
De één doet de website op slot en zegt dat ie gehackt is ofzo, en een ander gooit de spoedoverboekingen zonder kennisgeving eruit, om een snelle leegloop te stuiten. :wink:

Ik vraag mij nog steeds af of het grootste deel van de poet wel in Nederland bewaard/geïnvesteerd werd.
Mijn vermoeden is dat -net als bij bijv. IceSave- het massaal naar het moederland gesluisd wordt.
(Kan een reden geweest zijn van de retour spoedoverboekingen.)
Misschien is er inmiddels wel sprake van strengere eisen door DNB en dient er een behoorlijke hoeveelheid in Nederland te blijven.
Tevens heb ik het vermoeden dat -gezien de bar lage rente bij ATB- dat er een soort (verplicht?) afgebouwd wordt met de hoeveelheid Nederlands spaargeld.
Dit kan inmiddels ook gelden voor de andere 'hoogvliegers' van nog niet zo heel lang geleden.
Want is het niet vreemd dat ze -redelijk plotseling- bijna allemaal niet meer meedoen in de top 10 van gulle gevers?
Het lijkt wel of tegenwoordig veelal de (Nederlandse) verzekeraars de spaarmarkt beheersen.
Verzekeraars hebben immers nog wel een redelijk financieel solide ondergrondje.
Ik blijf me daarom verbazen over de wat merkwaardige verschuivingen aan het front.
Het kan bijna geen toeval zijn.

Zomaar wat gokjes hoor.
Wel horen of zien het later misschien wel eens.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 7:13 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Geld is nu binnen op tegenrekening. Duurde dus 2 dagen. Te lang naar mijn mening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 10:02 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Spaarder1976 schreef:
Het is echt niet te geloven. Dinsdag eind van de middag een overboeking gedaan naar de tegenrekening. Nu nog niet binnen (donderdag 15:52 uur). Geef me 1 reden om nog bij ATB te blijven?! Het is dat er nog een deposito loopt, anders zou ik mijn rekening daar nu echt opzeggen.


Bij ATB bank had, heeft regel, opdracht voor 14.00 uur opgegeven, wordt zelfde dag uitgevoerd, na 14.00 uur opgegeven wordt volgende werkdag uitgevoerd.
Waar het op de site staat weet ik even niet, maar ik had het voor mezelf opgeschreven.

Spaarder1976 heeft opdracht opgegeven dinsdag na 14.00 uur, uitgevoerd volgende dag woensdag.
Op woensdag levert ATB opdracht na 14.00 uur aan bij Equens.
Komt op donderdag in de middag of in de avond aan.

Ik heb bemerkt dat banken, die de grens aanleveren bij Equens op 13.00 uur leggen, de opdracht wel dezelfde dag overkomt. Na dit tijdstip komt het de volgende werkdag aan.

Alle banken hanteren weer hun eigen regels, schrijf ze op en maak er gebruik van.

Kortom bij ATB geldt nu; voor 14.00 uur opgegeven komt het de volgende werkdag op tegenrekening aan. na 14.00 uur opgegeven duurt het nog een werkdag langer.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 10:05 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ Paul

Tip, Rabo schijnt erg veilig te zijn !!

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010 12:30 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Opvallend is dat je RaboBert -nu veelal Nederlandse verzekeraars in de top 10 staan- niet hoort over veiligheid i.c.m. de hoogte van de spaarrente!
Bij een bank die zo draaikont voel ik me, ook al beweren ze anders, juist helemaal niet veilig. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 maart 2010 5:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Ook in m'n geval: een overschrijving gedaan op donderdagmiddag 3PM met het gevolg dat het maandag pas op de tegenrekening staat. Ik heb contact met ATB opgenomen dat ik dit niet gewend was van ze. Ze verwezen me naar het loket: klachten@atbank.nl

Daar heb ik ik geen zin in, dus ik bouw de komende maanden de deposito's af en sluit m'n rekening ....SluB ATBank !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 maart 2010 2:29 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Is niets bijzonders toch ?
Donderdagmiddag overboeken, dus die dag kan je al als verloren beschouwen.
Het kost één werkdag voor de overboeking, da's dus vrijdag, en het weekend zijn de banken op vakantie, dus heb je het maandag op de tegenrekening.
Ik zie niets wat je niet had kunnen incalculeren.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 maart 2010 2:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Karel Spaargraag schreef:
Is niets bijzonders toch ?
Donderdagmiddag overboeken, dus die dag kan je al als verloren beschouwen.
Het kost één werkdag voor de overboeking, da's dus vrijdag, en het weekend zijn de banken op vakantie, dus heb je het maandag op de tegenrekening.
Ik zie niets wat je niet had kunnen incalculeren.

Van de meeste banken ben ik toch wel gewend dat je opdracht de volgende werkdag is uitgevoerd, dus als ik donderdag overdag iets overmaak, dan staat het vrijdag normaal gesproken op m'n tegenrekening en andersom. AT Bank liep voorop door het op dezelfde dag, vaak zelfs binnen het uur of een kwartier te doen, maar nu staan ze blijkbaar achteraan met hun service.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 maart 2010 6:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Afgelopen weekend zag ik dat vandaag (22e) de maandrente van 2 deposito's zou worden bijgeschreven. Ik heb toen alvast de overboeking klaargezet om dit meteen weg te boeken. Tot mijn grote vreugde zag ik het bedrag zopas al op de tegenrekening staan! Dus op deze manier is de overboeking nog even snel als "vroeger"...

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 maart 2010 11:38 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
van atb naar ING (oud postbank! ) in 24 uur.
gisterochtend rond 10:00 overboeking gedaan, vandaag rond 10:00 op mijn ING-tegenrekening.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 1:54 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Donderdagochtend overschrijving gedaan, vrijdagavond nog niet bijgeschreven op tegenrekening van ING. Sinds dat valuteren niet meer mag, ben je juist de zekerheid kwijt dat je geld er dezelfde of zelfs de volgende dag is. Die boeking van donderdag komt nu dus op z'n vroegst maandag over. Triest, terwijl dit de bank was waarbij het vroeger binnen een uurtje ofzo gepiept was.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 feb 2011 3:53 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik dacht dat het aan mijn tegenrekening bij Triodos lag
Zie mijn post in viewtopic.php?f=54&t=2203&start=15

De klantenservice bij ATB reageerde overigens direct en bood aan een volgende overboeking kritisch te volgen. Die deed ik op 14 februari om ca. 11.00 uur. Was op 16 februari 's avonds zichtbaar op Triodos tegenrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 feb 2011 12:49 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Woensdagochtend 16 febr. om 9.30 uur bedrag van vrijgevallen deposito overgeboekt naar tegenrekening bij Rabobank.
Donderdagochtend stond het bijgeschreven op Rabo betaalrek.
Bij mij geen extra vertraging.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 14 nov 2011 3:22 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Afgelopen dagen heb ik even een proefbalon opgelaten richting AT Bank.
Ik had indertijd div. deposito's en een spaarrekening. Maar doordat de deposito's ten einde liepen en de spaarrekening vrijwel geen rente meer opleverde, zijn deze ruim een jaar geleden beeindigd. Toch kon ik altijd nog bij mijn (oude) spaarekening komen als ik ging inloggen. Dus even een paar euro overgemaakt. Maar deze kreeg ik (ook) d.m.v. een "spoedverboeking" op mijn rekening retour. :?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 52 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO