Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 2:35 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Vandaag twee brieven in de bus van Credit Europe.
Eén verteld me dat m'n twee-jarig deposito is afgelopen, en een ander vermeldt dat het bedrag plus de rente op een nieuw twee-jarig deposito is gestort.
Dit ondanks dat ik bij aangaan van het deposito heb aangegeven dat dit niet moest gebeuren.

Twee andere twee-jaars deposito's bij CE waren ook onterecht genoteerd met de vermelding "verlengen".

Gelukkig heb je 14 dagen de tijd om een deposito te herroepen, dus ik heb er meteen maar even achteraan gebeld à 10ct/min.
De dame die de telefoon opnam heb ik verteld dat ik dit soort onzorgvuldigheden niet op prijs stel.

Je moet er dus altijd bovenop blijven zitten.
Er zijn nog steeds banken waar niet alles vanzelf goed gaat.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 3:38 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Dit "overkwam" mij vorige week ook, ik had voor de zekerheid ook nog een formulier tijdig naar CE verzonden met de opdracht om het vrijgekomen bedrag op mijn Top ? Interest rekening te willen storten en net als vorig jaar negeren ze dat gewoon, dan moet je weer bellen á 10 ct. pm. om het weer recht te zetten en geen rente dagen te verliezen, ze zijn dan wel uiterst vriendelijk en regelen het alsnog, maar een kwalijke gewoonte blijft het !

Ze boden 2.75% voor twee jaar, met dit soort tarieven komen ze echt niet meer in beeld, ik laat de rekening daar maar lekker slapen in de hoop op betere tijden, slaap lekker CE.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 4:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
Twee van mijn deposito's verlopen 1 februari en die wilde ik dus ook niet verlengen.
Heb daarom een mail gestuurd met daarin het verzoek ze niet te verlengen per 01-02-11
Daarop mail terug dat ze dat uit veiligheidsoverwegingen niet per mail konden behandelen, alleen per post of per fax.
Dus de mail op de fax gezet en verstuurd.
Mailtje erachteraan dat ik wel graag een bevestiging daarvan kreeg.
Niks van gehoord, dus weer een mail verstuurd, ik werd toen dezelfde dag nog teruggebeld.
Ik had de fax niet ondertekend, dus konden ze het niet afmelden, maar gelukkig kon het wel telefonisch en daarvan hebben ze weer netjes een bevestigingsmailtje gestuurd.
Dus netjes afgehandeld, maar wel omslachtig.
Lijkt me toch eenvoudiger om een deposito te laten stoppen op de overeengekomen datum en dat de mensen zelf wel bepalen of ze een nieuw deposito aangaan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 4:42 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Gebeurt dit vaker bij CE? Hebben meer mensen deze ervaring?

In de bevestiging van mijn in 2009 afgesloten deposito staat overigens dit aangegeven:
Citaat:
Wanneer wij op de einddatum van u geen andersluidende aanwijzingen hebben ontvangen zullen wij uw termijndeposito met dezelfde looptijd en tegen de dan geldende rentepercentages verlengen.

Wanneer u hiermee niet akkoord gaat, verzoeken wij u binnen 14 dagen na ingangsdatum contact met ons op te nemen en het contractnummer xxxxx te vermelden.


Edit: zojuist maar even met de vriendelijke telefoniste gesproken en aangegeven dat ik 'm niet verlengd wil hebben. De deposito loopt binnenkort af en 2,75% voor twee jaar vast is niet de beste rente. Jammer dat ze niet tegen de oude rente verlengen, want die was 5,5%. Helaas, those days are over!
Maar met het oplopen van de inflatie zal de rente dit jaar wel verder stijgen, dus voorlopig even geen meerjarige deposito's voor mij...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 5:14 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Karel Spaargraag schreef:
Dit ondanks dat ik bij aangaan van het deposito heb aangegeven dat dit niet moest gebeuren.

Geen bevestiging ervan gevraagd?
In viewtopic.php?f=8&t=3864 staat dat standaard bij particulieren verlengd wordt.
(Bij zakelijk niet.)
Dan lijkt het mij wel belangrijk dat je bij een andersluidende wens even in de gaten houdt dat daar ook een bevestiging van komt.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 6:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik had onlangs ook via een formulier aangegeven dat ik het geld terug wilde. Niet verlengen dus.
Geen bevestiging ontvangen en op de site kun je volgens mij ook de gemaakte keuze niet zien.
Op de bewuste dag heb ik 'smorgens om 6 uur of zo gekeken en zag dat het geld+rente op de toprekening stond.
Prima dus. Ik heb het toen direct overgemaakt naar de tegenrekening waar het 's avonds ontvangen werd.

Wat schetst mijn verbazing als ik de dag daarna een brief krijg, gedateerd op de vorige dag, de einddatum dus, met de mededeling dat als ze geen nader bericht ontvangen het bedrag op de top rekening wordt gezet en daarna weer op deposito wordt gezet voor dezelfde termijn tegen de actuele rente.

Het lijkt er dus op dat ze zich niets aantrekken van de formulieren, maar als je 'smorgens om 6 uur kijkt je het bedrag in alle gevallen kunt wegboeken. Dus nog voordat zij het weer opgepakt hebben en op deposito hebben gezet....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 6:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Merkwaardig dan.
Ik heb hier een redelijke hoeveelheid bevestigingen uit 2008/2009 waarbij netjes bevestigd werd dat de afgesloten deposito's en de rentes bij afloop (terug) gestort zouden worden op de spaarrekening.
Wat zover ik mij nog kan herinneren altijd uitgevoerd is geworden.

Wel vroeg ik altijd om een bevestiging van mijn opdrachten.
En was er behoorlijk secuur in dat ik die ook kreeg.

Overigens dat waren nog eens leuke tijden zie ik, in 6 maanden tijd 6% op jaarbasis. :lol:
(Bijv. aanvang 11-2008, einde 5-2009)

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 8:07 pm 

Geregistreerd: do 30 dec 2010 11:48 am
Berichten: 38
Helaas heb ik deze ervaring ook met Credit Europe Bank (CEB) gehad: je geeft duidelijk door dat je geen verlenging wilt en dan verlengen ze toch. In 2009 had ik deze ervaring. Binnen een week reageerde ik dat de omzetting ten onrechte was, maar het duurde toen nog zeker 10 dagen voordat ik weer de beschikking had over mijn eigen geld. Toen heb ik bij volgende deposito's (de rente was toen gewoon top en de ontbindingsclausule 'aankoop eigen woning' vond ik belangrijk) steeds om een schriftelijke bevestiging gevraagd van CEB, dat de deposito's niet automatisch verlengd worden. De 14 dagen respijt beschouw ik als een noodrem waar ik niet op wil wachten. Stel je verblijft op het moment van het vervallen van de deposito's in het buitenland of de brief waarin de verlenging is aangekondigd, wordt niet bij jou bezorgd, waardoor je de automatische verlenging vergeet....
Ik heb deposito's die 7 jaar lopen en een die 10 jaar loopt. Dat zijn termijnen waarvan je niet wilt, dat deze op de afloopdatum met dezelfde termijn verlengd worden.
Helaas moest ik meerdere keren om een schriftelijke bevestiging vragen en zelfs een formele klacht bij de directie indienen. :evil: Toen pas kreeg ik van CEB een schriftelijke bevestiging en excuses: de desbetreffende afdeling had mijn verzoeken per abuis niet afgewerkt.
Mijn tip: vraag ALTIJD om een schriftelijke bevestiging dat het deposito niet verlengd wordt; dan heb je achteraf altijd bewijs, mocht je zelf niet binnen 14 dagen in staat zijn geweest het verlengde deposito terug te draaien.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 8:39 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Hier zelfde ervaring, mailtje gestuurd met daarin de contractnummers, datums, bedragen waarvan het deposito niet verlengd moet worden. Krijg een dag later een mailtje terug, dat dit uit veiligheidsoverweging per brief of per fax moet. Kan iemand mij vertellen waarom het per brief veiliger is dan per email? In mijn ogen alleen maar om een drempel op te werpen, zodat de klant er meer moeite voor moet doen, in de hoop dat ze het vergeten. Ik vind dat anno 2011 erg klantonvriendelijk en zal in de toekomst hier zeker rekening mee houden bij eventueel nieuw af te sluiten deposito's.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 9:06 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 feb 2009 8:25 pm
Berichten: 632
Ik zat er aan te denken om bij deze bank een deposito af te sluiten, maar na deze zeer klantonvriendelijke 'service' ga ik toch nog eventjes nadenken. Ik zeg 'genomineerd voor ...'


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 19 jan 2011 10:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Genomineerd voor.... Loden Spaarvarken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 12:22 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Begin van deze maand is mijn laatste deposito bij CEB afgelopen.
Bij aangaan deposito januari 2009 heb ik meteen per telefoon opgegeven dat ik niet wilde verlengen.
CEB wilde het niet verlengen, niet schriftelijk bevestigen.
Eind 2010 per mail gevraagd of in hun administatie was opgenomen dat depesito niet verlengd wordt.
CEB wilde wederom niet bevestigen.
Voor de zekerheid 5 dagen voor afloop deposito schriftelijk instuctie gegeven dat ik deposito niet wilde verlengen.
Op einddatum was het inleg + rente op Top rekening bijgeschreven.
Meteen weggeboekt naar tegenrekening.
Ook hierde dag daarna een brief, gedateerd op de vorige dag, de einddatum dus, met de mededeling dat als ze geen nader bericht ontvangen het bedrag op de top rekening wordt gezet en daarna weer op deposito wordt gezet voor dezelfde termijn tegen de actuele rente.
Afgezien van niet echt concurerende rentes CEB, zal ik hier niet snel meer een deposito nemen, ze doen veel te moeilijk met het (schriftelijk) bevestigen van gemaakte afspraken. Dit geeft mij te veel onzekerheid.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 10:43 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ik vind het ook een zeer vervelende voorwaarde die maar één doel heeft, en die is niet in ons belang. Maar ik heb ooit gewoon een heel zootje van die deposito's aangevraagd, en op een gegeven moment alle contracten in één brief genoemd, om één bevestiging terug te krijgen, en tot nu toe vallen ze allemaal netjes vrij.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 10:50 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
In de email van CEB wordt gevraagd het formulier te zenden naar
Postbus 12036
1100 AA Amsterdam

Op het formulier zelf staat:
Antwoordnummer 255
1100 VB Amsterdam

Uiteraard sturen de meesten het formulier dan naar het (gratis) antwoordnummer.
Zou het nog verschil uitmaken? Dat ze die van het antwoordnummer weggooien of minder prioriteit geven of zo en alleen die via de postbus respecteren? Waarom die verschillende instructies?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 20 jan 2011 11:23 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
BillGates schreef:
Uiteraard sturen de meesten het formulier dan naar het (gratis) antwoordnummer.
Zou het nog verschil uitmaken? Dat ze die van het antwoordnummer weggooien of minder prioriteit geven of zo en alleen die via de postbus respecteren?

Nee, is mijn ervaring.
Ik gebruikte weliswaar geen formulier, maar schreef een kort briefje.
Dan heb ik gelijk de mogelijkheid om naar een opdrachtbevestiging te vragen. :wink:

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO