Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011 12:28 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
henrid schreef:
Ik heb er ook nog een Solide Koers Internetspaarrekening en daarop is de rente hetzelfde.


Ik ook nog zo'n Solide Koers Rekening (In 2005 even gebruikt). Toen boden ze zover ik weet ook een nummer 1 rente (rond de 4%) maar dat was slechts voor korte duur. De afgelopen 5,5 Jaar waren er altijd betere alternatieven. Ben blij dat ik dit soort rekeningen altijd aan blijf houden. Je weet nooit of ze weer ooit een mooie rente gaan bieden en als er dan een klantenstop komt of is zou dat jammer zijn. En zolang dit soort rekening vrijwel gratis zijn (Houdt er altijd minimaal xxx Euro op om kosten/of 0 Rente te voorkomen (Zoals bij ABN en Argenta). Enige nadeel wt ik nu lijk te zien is dat bij de Solide Koers van de Hypotheker je dus geen Deposito'd kunt afsluiten.... grrrrr jammer toch maar een bij de moderbank zelf afsluiten dan maar:

http://www.spaarinformatie.nl/sparen/re ... teRekening

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 sep 2011 12:44 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
De 5 September tarieven zijn zojuist offline gehaald:
http://www.deltalloydbank.nl/rentetarieven/

Wees niet bang dat doen ze wel vaker zo heb ik gemerkt. Overigens hebben we via Delta Lloyd reeds een bevestiging gehad van nieuwe rentes. Het gaat weer spannend worden de laatste maanden van het jaar. 2,90% is een mooie stap in de goede richting.

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 2:41 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Voor zekerheid heb toch maar even een aanvraag formulier ingevuld, maar persoonlijk is dat alleen maar voor geval LPB volgende niet hoger gaat zitten.

Persoonlijk prefeer ik namelijk de rente uitkering per maand zoals die bij LPB is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 4:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
YipMan schreef:
Persoonlijk prefeer ik namelijk de rente uitkering per maand zoals die bij LPB is.
Ik persoonlijk ook. Maar staar je niet blind op het rente op rente effect binnen het jaar. Er wordt steevast met 0,03% extra opbrengst gerekend hier, maar voor degenen die boven de vrijstelling zitten en dus 1,2% VRH betalen wordt die extra opbrengst vrijwel geheel weggesnoept door de fiscus. 2,75% blijft 2,75% effectief in dat geval. Dus dan kan net zo goed begin januari de rente worden betaald....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 5:01 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Veel spaarders moeten middels een voorlopige aanslag maandelijks afrekenen met de belastingdienst. Dan is een rekening welke maandelijks een bedrag aan rente uitkeert zoals van Leaseplan wel prettig. Kan de opbrengst van de spaarrekening direct naar de belastingdienst.

Anders moet je eerst gaan interen op je spaargeld om de belasting te betalen en krijg je aan het eind van het jaar pas de rente uitgekeerd.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Laatst bijgewerkt door ErikVries op zo 11 sep 2011 5:21 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2011 5:08 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
@BillGates
Gaat me niet vanwege rente op rente effect, maar gewoon dat ik al vruchten pluk van me spaargeld zonder dat ik tot het einde van jaar moet wachten ( Al moet ik toch tot einde van jaar wachten voor de rente van mijn deposito's ).

En eer die aanvraag van Delta Lloyd zo goed als rond is dan is al weer bijna Oktober en voor deze maand maakt me dat verschil in rente niet zoveel uit.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 2:36 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
YipMan schreef:
Persoonlijk prefeer ik namelijk de rente uitkering per maand zoals die bij LPB is.

Ander bijkomend voordeel is, eenvoudig kunnen verhuizen naar een andere bank incl. opgebouwde rente.
Om deze rente te incasseren, die er anders toch maar nutteloos staat tot het einde van het jaar, is opheffen van een rekening overbodig.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2011 7:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Waar zie je bij de Delta lloyd ebanking het rente% en de opgebouwde rente?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 12:15 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik heb deze ooit in 1999 als Nationaalspaarfonds (nu onder deze naam alleen nog verzekeringen ) geopend later is de naam gewijzigd in Rente Rekening .
Wegens de toen flinke renteverlagingen had ik al tijdje nog geen 1 euro staan .
Een maand geleden een brief gehad dat deze wordt opgeheven als ik hem niet meer actief gebruik .
Nu dit is gebeurd komen ze opeens met deze hoge rente .

Of die rente heel lang hoog zal zijn is dus maar de vraag .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 9:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Inter schreef:
Of die rente heel lang hoog zal zijn is dus maar de vraag .
Wel met deposito's.

Het ziet er trouwens naar uit dat deposito's niet automatisch worden verwerkt. Je geeft via E-bankieren een opdracht en dan "zal deze zo spoedig mogelijk verwerkt worden". Handmatig door een DL-miep dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2011 11:27 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Inter schreef:
Of die rente heel lang hoog zal zijn is dus maar de vraag .
Het is maar wat je hoog noemt... :?

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO