Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 5:53 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
reneva schreef:
He, je verpest de markt! 6% willen we zien!

Wie biedt er meer? Eén maal, andermaal...

Helaas vermoed ik dat dit gevecht om de spaarder iets uit het verleden is waar we alleen nog maar met weemoed aan kunnen terugdenken. Gezien alle idiote renteverlagingen hebben banken volgens mij nog maar één zorg: Hoe zorg ik ervoor dat ik de laagste rente biedt zodat ik van al die vreselijke spaartegoeden af kom? :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 5:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Karel Spaargang schreef het volgende: "Persoonlijk ga ik er vanuit dat de huidige 10-jaars deposito's bij DSB een buitenkans zijn, die ik de komende 5 jaar nergens meer krijg". Daar ben ik het volledig mee eens. DSB Bank heeft aantrekkelijke spaarproducten en met name het 10 jaars DSB Bank vaste termijndeposito met een rente van 5,25% springt er momenteel bovenuit. Juist, een buitenkans!

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 6:40 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
ErikVries schreef:
Citaat:
DSB Bank heeft aantrekkelijke spaarproducten en met name het 10 jaars DSB Bank vaste termijndeposito met een rente van 5,25% springt er momenteel bovenuit. Juist, een buitenkans!


Op zichzelf aantrekkelijk, maar gelet op de recente ontwikkelingen zou ik deze "buitenkans" nog even laten liggen.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 8:58 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Hoewel ik nu niet direct een renteverlaging bij DSB voorzie is het wel zo dat wie nu wacht ook de boot kan missen. Dan kan het zijn dat je met minder rente genoegen moet nemen. Of je moet kiezen voor het ING GroenSpaarDeposito met 5,5% incl 2,5% belastingvoordeel. Maar dan kan verandering van fiscale regelgeving roet in het eten gooien.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 11:18 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
@ErikVries

Onder de huidige omstandigheden (waarbij spaarders geld zullen opnemen) lijkt het mij onwaarschijnlijk dat DSB Bank zich een verlaging van de depositorente kan veroorloven. Voor het "missen van de boot" hoef je mijns inziens voorlopig dan ook niet bang te zijn. Wellicht wordt de depositorente nog wat verhoogd om geld aan te trekken. Verstandig lijkt mij om even aan te kijken of en hoe DSB Bank overleeft.

Het "groen sparen" is voor mij geen aantrekkelijk alternatief. In de eerste plaats omdat ik als spaarder bij ING het haasje ben als de fiscale regels wijzigen (zoals je zelf reeds terecht opmerkte) en in de twee plaats omdat ik ING niet gun dat zij er (vrijwel geheel) met mijn fiscale voordeel vandoor gaat (waarbij het openbreken van het contract bij ING ook nog eens slechter uitpakt). Wat mij betreft schaffen ze dit soort fiscale producten in "Den Haag" dan ook met ingang van volgend jaar af. De overheid is er niet om de banken te spekken. De spaarrente die geldt voor het "ING Groen Spaardeposito" van 10 jaar is overigens inmiddels verlaagd van 3 naar 2,90%.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 11:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
ErikVries schreef:
Of je moet kiezen voor het ING GroenSpaarDeposito met 5,5% incl 2,5% belastingvoordeel. Maar dan kan verandering van fiscale regelgeving roet in het eten gooien.

Vergeet niet dat van die 5,25% bij DSB voor velen van ons nog 1,2% afgaat, dat betekent dus netto 4,05%.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO