Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 27 okt 2009 9:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Na de eerste schrik zal opluchting volgen.........

Ik heb nog even zitten zoeken naar een link maar kan hem zo gauw niet vinden.
Heb het denk ik in de papieren versie van de NRC gelezen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 1:28 pm 

Geregistreerd: ma 13 okt 2008 6:39 pm
Berichten: 29
Nou ik vind het gewoon belachelijk dat iedereen maar klakkeloos aanneemt hoe het gaat.

Het is in wezen toch te zot voor woorden dat
- het DGS geen rente over jou geld betaalt. Je kunt in twijfel trekken of het jou geld is maar in wezen is het dat inderdaad wel want je geld wordt gegarandeerd door het stelsel.
- De 1 krijgt het dagen , weken of maanden eerder terug als de ander maar ook die laatste krijgt geen enkele rente vergoeding.
- Bovenstaande 2 dingen wel kunnen maar men o.a. wel verwacht dat je er vermogensbelasting over betaald.


Verder ook nog dat men het normaal vind dat het maanden duurt als men dit zegt. Iedereen kan deze week zijn geld nog hebben als men wil. Dat het dan niet uit het goede potje of via de goede procedure gaat kan iedereen aan zijn reet roesten. De overheid kan de 2 maanden daarna zelf dit allemaal mooi in orde maken en hun huishoudboekje op orde brengen.

Als ik iets in de winkel van 10 euro wil gaan kopen en ik heb daar thuis contant 10 euro voor liggen en neem me voor om het daarmee te betalen en ik kom in de winkel en ik ben dat tientje vergeten maar heb wel mijn pinpas bij waar geld genoeg opstaat dan pak ik ook mijn pinpas. Als ik wil dat dat tientje terug op mijn rekening komt, dan stort ik het later wel op mijn rekening, ik ga niet tegen de cassiere zeggen. Ach geef dat product maar mee of laat het maar apart liggen, ik heb het geld wel maar ik wil liever met ander geld betalen dus dat breng ik later nog wel een keer. Wanneer precies? ach dat weet ik niet, ik doe het zo bij alle winkels, moet er dus nog een hoop doen en dat kan allemaal niet op dezelfde dag. Reken maar op een paar maanden, dus als u het artikel een paar maanden bij de kassa wil laten liggen, ik kom het echt ooit wel een keer ophalen hoor.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 2:37 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
En dat er binnen 35 dagen (volgens Europees Parlement in Straatburg) terug betaald zou worden!!
Dit volgens een akkoord van dec. 2008. Waarom gebeurd dit niet??:mrgreen:

En laten we ons 2 maanden rente door de neus boren!! :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 3:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Als de overheid te laat zou uitbetalen (volgens de europese wetgeving) dan kan je je als burger mi. gewoon de wettelijke rente vorderen op de DNB over de termijn, die zij overschreden hebben.
Ik claim alvast een website "renteclaim-dnb.nl en voor 100 euro :mrgreen: per rekeninghouder, ga ik kijken wat de mogelijkheden zijn.
O, ja No cure, no pay back.

renteclaim.nl was al geclaimd. :?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 4:24 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Natúúrlijk, voor alle stress die je oploopt bij het faillissement van de bank waar je je lieve centjes hebt geparkeerd tegen de hoogst mogelijke rente, mag DNB eigenlijk die oorspronkelijke rente wel verdubbelen. :mrgreen:
Dan hoeven ze ook geen haast meer maken met de restitutie........ :mrgreen:

Tjongejonge, wát een gemor en dát terwijl je als spaarder al in een bevoorrechte positie zit met je vordering (tot een ton) bij het faillissement van een bank.
Honderd procent retour. Ook al zit er veel minder tot niets in de boedel.
Kom daar eens om bij een failissement van een ander bedrijf waar je nog een vordering hebt uitstaan. Dan mag je ook nog eens de preferente schuldeisers voor laten gaan.
Het DGS garandeert teruggave van verloren gegaan spaargeld. Door andere partijen - momenteel de overige nederlandse banken en de staat - die alle vorderingen tot een ton van de spaarders overnemen en als 'dank' daarvoor concurrente crediteur worden bij de gefailleerde bank. DNB is slechts het uitvoeringsorgaan van het DGS.
Was er geen DGS, dan was je als spaarder gewoon concurrent crediteur, net zoals nu diegenen die er meer dan een ton hebben geparkeerd voor het deel dat die ton te boven gaat.
Tevredenheid geeft rust aan degene die het kan opbrengen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 4:40 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Blikoortje schreef:
Was er geen DGS, dan was je als spaarder gewoon concurrent crediteur,


Dacht ik niet. Als er geen DGS was, dan was ik geen spaarder. Er zijn maar weinig of geen banken, die geen boeven praktijken er op na houden.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Laatst bijgewerkt door Icesave today,I save op wo 28 okt 2009 8:19 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 4:57 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Blikoortje schreef:
Tevredenheid geeft rust aan degene die het kan opbrengen.

En zo is dat. Ik vind dit gemor ook tamelijk respectloos t.a.v. degenen die hun hele geld kwijt zijn bij DSB.
Het is precies deze hebzucht die er mede voor heeft gezorgd dat DSB in een paar dagen helemaal leeg werd getrokken, terwijl daar eigenlijk niet echt aanleiding voor was.

Ik begrijp nu ook waarom het 'Deposito'garantiestelsel heet.
Gewone spaarders halen hun geld bij het minste teken van onraad weg en hoeven dus ook niet te claimen :mrgreen:
Depositohouders kunnen dat niet.......

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 6:08 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
obligataire schreef:
Depositohouders kunnen dat niet.......

Houders van een termijn-deposito kunnen dat niet. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 7:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik heb het 3000 euro voorschot al op m'n rekening staan trouwens :)

opgedeeld in 2 transacties, 850 euro van m'n betaalrekening en nog 2150 van m'n spaarrekening, dat is snel


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 8:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Icesave today,I save schreef:
Als er geen DGS was, dan was ik geen spaarder.
Belegger dan misschien....? Of toch de ouwe sok....?
Tóch is het DGS er nog geen eeuwigheid. En ook daarvóór spaarde men..... En ging er wel eens iets mis met een bank!
Ach, en wij sparen omdat we het nu even niet nodig hebben. Van onze overvloed.....
Soms wil ik toch een béétje relativeren, per slot van rekening is het 'maar' geld. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 8:25 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@blikoortje,

Vroeger hadden de banken als tegenwaarde goud in de kluis voor uitstaande bedragen.
Er was tenminste een onderpand, tegenwoordig is het voor 90% lucht.
Zonder garantie ga je nu toch niet voor 3% opbrengst je zuur verdiende centjes in de waagschaal stellen.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 8:47 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Icesave today,I save schreef:
Vroeger hadden de banken als tegenwaarde goud in de kluis voor uitstaande bedragen.
Er was tenminste een onderpand, tegenwoordig is het voor 90% lucht.
Dat is nieuws voor mij. Lees ik dit goed: voor 1000 gulden spaarinleg had een gewone bank voor 1000 gulden aan goud in de kluis...? Lijkt me dat ze dan weinig ruimte hadden voor hun gewone stiel, het geld uitlenen en ermee verdienen. Er goud voor kopen en het opbergen in de kluis levert (behalve koersschommelingen) niks op.
Dat de centrale banken tot in het 3e kwart van de vorige eeuw genoeg goud aanhielden om de waarde van de munt goeddeels te compenseren is iets anders.
Toch begrijp ik je - denk ik - prima hoor. Met de risico's die banken vandaag de dag nemen (ik durf hier geen "namen" te schrijven) met 'onze' centen, vind ik sparen bij hen zonder achtervang van het DGS óók linke soep, ongeacht het rentepercentage.
Maar dat was niet zozeer mijn punt.......


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 10:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Harde incasso nog steeds praktijk bij DSB.

Uitgegeven: 28 oktober 2009 13:09
Laatst gewijzigd: 28 oktober 2009 14:38

WOGNUM - DSB-klanten met een betalingsachterstand worden nog steeds onder grote druk gezet door incassobedrijven om hun schuld terug te betalen, hoewel DSB failliet is en de dagelijkse leiding nu in handen is van curatoren

...

Bron.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 11:09 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Mischien dat het al ergens staat... maar heeft er iemand al een formulier ontvangen voor claim aanvraag?

Als ze het 'weer' voor december afgewikkeld willen hebben, dan zouden we toch al formulieren moeten gehad hebben?

D8 dat het bij ijsseef al na 1 week (na ingang dgs) binnen lag... (nu ingang dgs 19-10) het is nu al 28 oct...

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 28 okt 2009 11:14 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Volgens mij duurde het bij IJsseef heel wat langer hoor.

Voorschot al aangevraagd? dat geld had ik vandaag binnen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO