Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 10:38 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 10:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Het klinkt alsof je er persoonlijk bij geweest bent.
Da's mooi, want ik hoor altijd graag zo veel mogelijk de feiten uit de 1e hand.
Laat je toch niet zo gek maken met allerlei vooroordelen die anderen je dicteren.
Waar er 2 vechten hebben er 2 gelijk.
(Ieder op z'n eigen manier.)
De tijd zal het verder wel leren hoe het met DSB precies in elkaar stak.
Zullen we voor nu het speculeren maar staken en ons beperken tot de feiten?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 11:02 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
@OTTA
DSB is mede ten onder gegaan door laster van klanten met een DSB hypotheek, zoals een 27 jarige vrouw die voor een nieuwe keuken van 25.000 euro bij DSB een tweede hypotheek had genomen van 35.000 euro. Zij heeft haar huis moeten verkopen en bleef achter met eenr restschuld. Mevrouw was met haar lasterverhaal richting DSB in bijna elke televisie-uitzending te zien. Iedereen sprak over een schandalig handelen van DSB, maar toen de bank éénmaal omgevallen was bleek dat een door haar geconsulteerde advocaat tot de conclusie was gekomen dat DSB in haar geval geheel aan de zorgplicht had voldaan en DSB in haar geval niets te verwijten viel.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 nov 2009 11:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ik ervaar het ook als stemmingsmakerij en ik druk me nu voorzichtig uit, al die klaagzangen die zomaar in de media verschijnen, waarom neemt men voordat men het allemaal als feiten presenteert niet de moeite om die aandoenlijke verhalen eerst grondig uit te zoeken.....

Hoe komt u aan die schuld ?
Waar is het geld gebleven ?
Heeft u ook offertes van andere banken of intermediairs gevraagd ?
Heeft u de DSB offerte ook door anderen laten beoordelen ?
Als u het heeft over de waarde van uw huis welke bedoeld u daar mee ? (executie waarde, WOZ of vrije verkoopwaarde)
Door welke taxateur is uw huis getaxeerd en wanneer ?
Kon het ook anders ?
Kijkt u nooit naar Radar of Kassa, kon u zich niet op internet informeren
Wist u dan niet dat al die inkomensbeschermers veelal weinig voorstellen ?
Waarom koos u voor zo'n dure koopsom in ruil voor een paar tienden rente korting ?

enz. enz. enz.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 1:23 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Vandaar dat het zo belangerijk is om naast de al aangekondigde onderzoeken ook hier een onderzoek na te doen.
Want het zit allemaal niet pluis en om te voorkomen dat allerlei zaken een eigen leven gaan leiden is eenduidige conclusie
over al deze zaken keihard nodig.

En dan pas,daar heeft Paul209 gelijk in,kun je over keiharde feiten gaan praten.
En,indien van toepassing,kunnen de verantwoordelijke personen voor de rechter gesleept gaan worden en andere maatregelen genomen worden,maar eerst de bewezen feiten op tafel!!! 8)

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 nov 2009 8:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
DSB-werknemers krijgen 'blijf-premie.

Uitgegeven: 5 november 2009 17:52
Laatst gewijzigd: 5 november 2009 17:52

WOGNUM - De ruim 450 werknemers die nu nog werkzaam zijn bij DSB Bank, krijgen eind december een 'blijf-premie'.
Het gaat om een bedrag van 15 procent over het salaris van de maanden november en december. Dat heeft een woordvoerder van de curatoren van DSB donderdag laten weten.
De woordvoerder kon niet zeggen welk bedrag in totaal wordt uitgetrokken voor de 'blijf-premie''. In totaal werkten bij DSB ongeveer 1800 mensen.
Van hen hebben er 1085 hun ontslag gekregen. Op verzoek van de curatoren zijn er nog 457 mensen aan het werk.

...

Bron.

----

Zouden de dames en heren werknemers de boel/afwerking een beetje aan het saboteren zijn?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 12:51 am 

Geregistreerd: vr 06 nov 2009 12:47 am
Berichten: 7
Heeft iemand al een voorschot voor de Zilvervloot rekening gehad?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 12:58 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
De Zilvervloot rekening komt niet in aanmerking voor de voorschotregeling.
Zie: viewtopic.php?f=24&t=4207

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 3:54 am 

Geregistreerd: do 05 nov 2009 10:27 pm
Berichten: 3
Ik heb onlangs het formulier verstuurd naar DSB voor de voorschotregeling. Op dat formulier heb ik aangekruist dat ik het gehele (resterende) saldo van mijn DSB betaalrekening overgemaakt wou hebben naar mijn nieuwe rekening bij een andere bank (ASN).

Gisteren kreeg ik € 51,10 teruggestort. Ik had echter uitgerekend dat ik nog een bedrag van € 86,89 tegoed zou moeten hebben op mijn DSB betaalrekening. Weet iemand of het verschil (restbedrag van € 35,79) nog nagestort zal worden? Zijn er mensen die hun voorschot in meerdere delen hebben teruggekregen of een verkeerd bedrag hebben teruggekregen?

Ik had geen rente opgebouwd op de betaalrekening en ook geen roodstand. Dat kan het verschil in bedrag dus niet verklaren.

In het weekend van 10 en 11 oktober hebben meerdere mensen (Marktplaats verkopen) bedragen naar mijn DSB rekening overgeboekt. Dit had allemaal op maandag 12 oktober bijgeschreven moeten zijn, maar toen is om 11.15 uur de noodregeling van kracht geworden en is alles bevroren. Deze bedragen zijn tot op heden bij niemand teruggeboekt, maar blijkbaar ook niet meer (volledig) op mijn DSB rekening bijgeschreven?

Doordat er geen toegang tot saldo informatie wordt gegeven blijft het nu nog steeds gissen welke bedragen (en van wie) er exact zijn bijgeschreven of juist niet zijn bijgeschreven. Heb zelf al zitten rekenen, maar hoe ze nou precies aan een totaalbedrag van € 51,10 komen weet ik ook niet. Kan ook niet, want ik weet wel wat er overgemaakt is. Zie onder:

Saldo: + € 0,49
Overboeking: + € 42,95
Overboeking: + € 12,95
Overboeking: + € 11,75
Overboeking: + € 10,75
Overboeking: + € 8,00

Totaal tegoed: + € 86,89

Mocht iemand een idee hebben hoe je van dit € 51,10 maakt dan hoor ik het graag. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 8:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Je geeft zelf het antwoord al. Iedere andere verklaring is puur speculatie.
Iedereen zal moeten wachten tot DNB meer info geeft.

Doordat er geen toegang tot saldo informatie wordt gegeven blijft het nu nog steeds gissen welke bedragen (en van wie) er exact zijn bijgeschreven.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 10:46 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Voorlopig geen huisuitzettingen DSB-klanten.

Uitgegeven: 5 november 2009 19:51
Laatst gewijzigd: 5 november 2009 23:09

WOGNUM - Klanten van de failliete DSB Bank die niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen, worden voorlopig niet uit hun huis gezet.
Dat bevestigde curator Rutger Jan Schimmelpenninck donderdag in het televisieprogramma Nova.
Volgens Schimmelpenninck hebben sinds het aantreden van de curatoren bij DSB Bank op 12 oktober geen veilingen of huisuitzettingen bij klanten van DSB plaatsgevonden.
Dit zal ook niet gebeuren totdat zij op 17 november een openbaar verslag over hun beleid hebben uitgebracht aan de rechtbank.

...

Bron.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 4:54 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Jurist ziet brood in gedupeerde DSB-spaarders.

06-11-2009 | Gepubliceerd 11:37
06-11-2009 | Laatst bijgewerkt 12:31

Een jonge jurist werft DSB-spaarders die gedupeerd worden door het faillissement. Net zoals hij brood ziet in vele andere collectieve schadeclaims.
Dit schrijft Het Financieele Dagblad vrijdag 6 november.

Ferdy Roet valt met de deur in huis. Hij zwaait met een papiertje waarop wat passages zijn aangestreept. Die moeten aantonen dat een achtergesteld deposito bij DSB Bank als financieel instrument onder het beleggingscompensatiestelsel kan worden geschaard.

Lees meer op: http://www.z24.nl/bedrijven/finance/art ... rders.html

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 nov 2009 8:03 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Chapeau!!
Maandag 2 november voorschot van € 3.000 aangevraagd, vandaag ontvangen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 07 nov 2009 6:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Ik heb mijn 7 euro ook al ontvangen .

De site is nu in onderhoud .

Overigens de guldens en de DSB Bank bestaan nog steeds .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2009 8:06 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Banken leverden 'grote inspanning' voor DSB
Uitgegeven: 8 november 2009 16:16
Laatst gewijzigd: 8 november 2009 16:20
AMSTERDAM - Rabobank, ABN Amro, Fortis Bank Nederland, ING en SNS Bank hebben zich ''tot het uiterste'' ingespannen om DSB te redden. Dat maakten de banken zondag bekend middels een persbericht.
:oops:
Op verzoek van De Nederlandsche Bank (DNB) en het ministerie van Financiën hebben de banken in de eerste helft van oktober ''veelvuldig constructief overleg'' gevoerd.
''Dat de omstandigheden uiteindelijk zodanig waren dat deze inspanning is mislukt laat onverlet dat er een sterke wil was om er uit te komen'', aldus de verklaring. De verklaring is een reactie op ''berichten in de media die het tegendeel suggereren.''
De bank van Dirk Scheringa ging vorige maand failliet. Momenteel vindt er een onafhankelijk onderzoek plaats naar de neergang van de bank. :oops:

En Gij geleuft da ! De straatjes worden weer schoongeveegd en het is nog nie eens lente. :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 08 nov 2009 11:59 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Ja, zonder dat deze banken aangeven waar die inspanningen dan wel concreet uit hebben bestaan ben ik ook niet zo geneigd veel gewicht aan deze verklaring toe te kennen.
Mijn beeld is dat ze best bereid waren wat geld te lenen aan de DSB als Bos de terugbetaling maar garandeerde tot maar liefst 5 miljard. Van andere of verdergaande inspanningen is mij niks bekend geworden.....


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO