Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: DSB en hypotheekleed ??
BerichtGeplaatst: do 19 maart 2009 11:57 pm 

Geregistreerd: wo 22 okt 2008 9:26 pm
Berichten: 26
Vandaag in Nova :

Steeds meer mensen komen in de problemen doordat zij top hypotheken zijn aangegaan.
In het programma werd de dsb bank met name genoemd. Deze bank zou buiten zijn boekje zijn gegaan, niet aan de spelregels gehouden hebben ; te weten te hoge hypotheken hebben verstrekt.

Het is zelfs zo dat de bank daarvoor in bepaalde gevallen daarvoor aansprakelijk gesteld zou kunnen worden. Een stichting die zich daarmee bezighoudt is de stichting hypotheekleed.

Jammer ; ik had namelijk zoveel vertrouwen in deze bank dat ik om pensioen op te bouwen ieder jaar een achtergesteld deposito had willen openen. te weten nu 2009 uitkeren in 2019
en 2010 uitkeren in 2020 enz enz. te meer omdat mijn lijfrentepensioen ook niets meer oplevert.

Dacht dat zalm de dsb wel had opgeschoond.

Daarnaast had ik graag nog wat garantie deposito s daaronder gebracht maar ja wat nu ?

Is mijn twijfel aan de dsb bank terecht ? kan iemand mij hier wat meer over vertellen ??


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Raar verhaal.
Je ziet toch wat je moet betalen als je een hypotheek neemt?
Als ik een aanvraag doe, en de bank verteld me dat ik 5000 per maand moet gaan betalen, dan heb ik zelf toch wel door dat dat niet elke maand gaat lukken ?

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:23 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Je zal ze de kost moeten geven. :?
kijk maar eens in de krant onder schuldsaneringen :mrgreen

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 6:37 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Zo zijn er mensen die met € 2000 p/m rond komen en die met € 4000 dat niet kunnen, gewoon omdat ze niet met geld kunnen omgaan.

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 7:30 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
IkSpaar schreef:
Zo zijn er mensen die met € 2000 p/m rond komen en die met € 4000 dat niet kunnen, gewoon omdat ze niet met geld kunnen omgaan.

Als dit netto bedragen zijn dan zijn er nog heel veel mensen die voor minder dan 2000,-- rond moeten komen. Overigens ook bruto 2000,-- per maand is lang niet voor iedereen haalbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 9:06 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 04 sep 2008 6:09 pm
Berichten: 338
Je moet het niet letterlijk nemen, wil ermee zeggen dat niet iedereen goed kan omgaan met geld .

_________________
Geld uitgeven is leuk, maar spaar om het leuk te houden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 9:31 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Het geeft wel iets aan over de bedragen die voor jou "normaal" lijken/zijn. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 20 maart 2009 10:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
2000, als dat een netto gezinsinkomen moet voorstellen, is echt niet zo'n bar hoog bedrag.

Niet als daar nog je tophypotheek, auto, energienota's en je schoolgaande koters nog vanaf moeten.
En als je met die koters nog eens een dagje naar Disney Parijs zou willen of zo.........

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 13 apr 2009 10:35 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 10:47 pm
Berichten: 299
Vanavond was DSB nog bij Tros-radar omtent dit onderwerp. Een lid van de raad van bestuur was (dapper) aanwezig voor commentaar.

Maar laten we eerlijk zijn. Dit speelt niet alleen bij deze bank maar ELKE verkoper van dit soort producten heeft toch maar 1 doelstelling...verkopen!!!!!!!!! Als je op een koopsompolis 80% provisie ontvangt ga je toch niet nadenken over het belang van de klant.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 10:13 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Thijs schreef:
Vanavond was DSB nog bij Tros-radar omtent dit onderwerp. Een lid van de raad van bestuur was (dapper) aanwezig voor commentaar.

Maar laten we eerlijk zijn. Dit speelt niet alleen bij deze bank maar ELKE verkoper van dit soort producten heeft toch maar 1 doelstelling...verkopen!!!!!!!!! Als je op een koopsompolis 80% provisie ontvangt ga je toch niet nadenken over het belang van de klant.


En zolang er nog geen duidelijke regulering komt inzake de financiële instellingen blijven er grote excessen ontstaan in de bankwereld!
Er zullen van allerlei zogenaamde nieuwe producten gelanceerd worden met torenhoge (verborgen) kosten die de klant zelf betaald! Dus overheid: doe je taak en zorg voor een strenge regulering en vooral handhaving daarvan!

Maar ja, de overheid is nu zelf in het bezit van banken en die moeten natuurlijk winst draaien!
Dus... regulering, nu maar eventjes niet. We moeten tenslotte wel wat verdienen aan onze banken en de zogenaamde provisie levert nog steeds het meeste op!

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 12:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
De uitzending van Tros Radar is te zien op:
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1381

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 3:26 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 21 nov 2008 3:46 pm
Berichten: 184
Verbaast dit überhaupt nog mensen?

Ik zal nooit maar dan ook nooit een hypotheek bij DSB afsluiten, en de uitzending van gisteren bevestigd dit alleen nog maar...
Spijtig als je eraan vast zit, slim om er nooit aan te beginnen!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 4:24 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Als je een product niet (helemaal) snapt, is het dan wel zo wijs om ermee in zee te gaan..?
Dat geldt zeker langlopende financiële verplichtingen, zou ik zo denken.
In dit geval staat DSB in de schijnwerper, maar ik hoop dat men niet zo naief is te denken dat alleen die bank dit soort ervaringen biedt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 8:50 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
Denk je nu echt dat dit alleen bij de DSB gebeurde. Wat dacht je van al die woekerpolissen en de Rabo met haar Opmaat hypotheek. Dat financieel analfabeten zich alleen laten adviseren door 1 adviseur is al dom. Ze zijn langer bezig met het uitzoeken van een koffiezetter dan met een hypotheek. Voor sommigen is het goed dat zij leren met geld om te gaan en dat zij de euro maar 1 x kunnen uitgeven. Zij zullen gedwongen worden de tering naar de nering te zetten. In het voorbeeld van Radar viel mij ook op dat tussentijds de hypotheek is verhoogd. Waar is dit geld dan aan uitgegeven ? ? Sparen is er voor sommigen al helemaal niet meer bij. Die kunnen met twee inkomens nog niet rondkomen. Het wordt nu lastiger met een dalende huizenprijs (ook dat kan gebeuren) in de toekomst stijgende hypotheekrente en een twijfelachtige HRA in de toekomst, eventuele werkloosheid etc. etc.
Velen zullen financieel op zichzelf worden teruggeworpen en dat zal voor velen een hard gelach zijn. Zo hebben we "goede tijden en slechte tijden". Waarom sparen we ? Voor een buffer in slechte tijden en het opbouwen van deze buffer in goede tijden !!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 12:29 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Rudi schreef:
In het voorbeeld van Radar viel mij ook op dat tussentijds de hypotheek is verhoogd. Waar is dit geld dan aan uitgegeven ? ?

Erg gebruikelijk is dat alle kosten voor het verkrijgen en/of wijzigen (afkopen) van een hypotheek meegenomen worden in het te lenen bedrag.
Aangezien DSB er meester in is er tevens allerlei -vaak onzinnige- verzekeringen nog bij te verkopen, lopen al die kosten bij elkaar al snel flink op.
De mensen hoeven dus met het verhoogde geldbedrag nog niet eens iets 'extra's' t.b.v. zichzelf gedaan te hebben.
Ieder contact met, of verandering bij DSB kan ze in die positie hebben gebracht.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO