Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:14 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 9:33 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Zojuist viel me op dat de DSB Bank niet meer valuteert op de DSB Internetbetaalrekening. De valutadatum is gelijk aan de boekdatum. Dus vandaag afgeboekt, is ook dezelfde valutadatum en vandaag bijgeboekt is ook valutadatum van vandaag. Dat betekend een heel stuk sneller doorboeken, als spaargeld tussen twee banken geswitched moet worden. Normaliter werd bijgeschreven, valutadatum één dag verder en als het afgeschreven werd, de valutadatum één dag naar achter. Dat werkte enorm vertragend...maar SNS Bank, ABN-AMRO, etc. doen (deden?) hetzelfde.

De betaalrekening van DSB is hiermee nóg beter geworden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 9:36 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Het viel me vanavond ook al op. Goede zaak. :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 apr 2009 9:47 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Was mij ook al opgevallen, maar let op:
Volgens mij geldt dit nog niet voor internetspaarrekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 7:33 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Bedankt voor de tip! Ik ga het meteen uitproberen! Ik heb deze rekening nu een dik jaar, en tot nu toe eigenlijk alleen als "backup" rekening. Als er geen valutering plaatsvindt, is dit een ideale rekening voor het "omboeken" van grote spaarbedragen.

Nu we het er toch over hebben: zijn er nog andere beperkingen waarmee ik rekening moet houden bij dit soort transacties (tijden van de dag, maximale bedragen per dag/transactie)?

Nu maar hopen dat de rekening nog een tijdje gratis blijft... Dan kan volgend jaar m'n Friesland Bank rekening weg, die kost inmiddels 2,50 per maand! Helaas heb ik een (5%) MoneYou deposito lopen, en bij die bank is het niet mogelijk de tegenrekening te wijzigen, dus daar zit ik nog tot januari aan vast :cry:

Nogmaals bedankt voor het speurwerk.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 8:08 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Ik zie dat de laatste dagen alles zonder valutering verwerkt wordt. Zelfs PIN betalingen krijgen nu de valutadatum van de dag van afboeking. Dus 28/04 gePINt, 29/04 afgeboekt en valutadatum ook 29/04. Ideaal... Ik PIN ook wekelijks in Duitsland en dan duurt het meestal 2 á 3 dagen voordat het afgeschreven worden. Valutadatum is gewoon de verwerkdatum in het systeem bij DSB-Bank. Ook ideaal als het salaris bijv. op donderdag of vrijdag binnen komt...kan een gedeelte dezelfde dag nog richting de spaarrekening. Nu moest ik altijd wachten tot maandag, omdat ik anders rood kwam te staan door valutering.

Het blijft een super rekening... 1,5 % creditrente, gratis Meastro PIN-pas(sen), goed werkende Internet bankiersysteem, etc. Nadeeltje blijft het nog steeds ontbreken van iDeal en dat alleen inkomende internationale betalingen mogelijk zijn en geen uitgaande IBAN-betalingen.

Schandalig trouwens dat MoneYou de tegenrekening van een deposito niet kan aanpassen...moet niet gekker worden. Stel je hebt een 2 jarig deposito (maximum bij Moneyou uit m'n hoofd) dan kun je 2 jaar je tegenrekening niet opzeggen en kom je niet meer aan je geld...right.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 8:19 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
rogervdh schreef:
Stel je hebt een 2 jarig deposito (maximum bij Moneyou uit m'n hoofd) dan kun je 2 jaar je tegenrekening niet opzeggen en kom je niet meer aan je geld...right.


Ik had ook nog nooit gehoord van een spaarrekening waarvan je de tegenrekening niet kunt wijzigen, MoneYou is tot nu toe de enige (van de 15-20 die ik gehad heb/ nog heb). Ik heb een paar weken geleden nog 's gebeld, en toen werd het nog 's bevestigd.

Wat ik me nu trouwens afvraag: Stel dat ik een nieuwe MoneYou rekening open, met DSB als tegenrekening. Misschien zou ik dan MoneYou kunnen vragen om de "terugboekrekening" van het deposito te veranderen. Ik bedoel maar: ze hebben dan de gewenste authorisatie (via die tegenrekeningen) op beide nummers toch? Ik ga het 's vragen...

(...en sowieso die MoneYou rekening openen met DSB als tegenrekening. Kost niets toch?)

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 8:32 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik vraag me wel even af hoe lang die rekening dan nog gratis blijft.
DSB moet er toch iets aan verdienen lijkt me, hoe je het ook noemt. Of in ieder geval dan toch kostendekkend.

Maar goed die discussie hebben we al een keer uitgebreid gevoerd op het forum.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 8:36 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
obligataire schreef:
Ik vraag me wel even af hoe lang die rekening dan nog gratis blijft.


Ik ook. AAMOF, ik heb ze net een berichtje gestuurd met die vraag :|

Meteen ook even verzocht of ze de algemene voorwaarden op hun site even willen aanpassen (m.b.t. valutering), met evt. meteen de te verwachten kosten (van de rekening)... Duidelijkheid dus, dit om toekomstige optredens in Radar te voorkomen :wink:

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 8:37 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik denk dat ze dan als eerste de rente op 0 zullen zetten ipv er geld voor te vragen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 9:34 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Xabre schreef:
Ik denk dat ze dan als eerste de rente op 0 zullen zetten ipv er geld voor te vragen.

Als het daar bij blijft dan is DSB nog steeds zeer interessant als betaalrekening. :)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 9:42 am 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Klopt helemaal, ik ben ook helemaal overgeschakeld op DSB.. ik heb de ING nog even wijs kunnen maken dat ik volgend jaar weer begin met studeren, kan ik nog even een jaartje gratis die rekening aanhouden voor calamiteiten :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 apr 2009 5:06 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
obligataire schreef:
Ik vraag me wel even af hoe lang die rekening dan nog gratis blijft.
DSB moet er toch iets aan verdienen lijkt me, hoe je het ook noemt. Of in ieder geval dan toch kostendekkend.


Toch zijn er in Duitsland ZAT gratis bankrekeningen te krijgen. De zgn. "Girokonto". Daar geven banken zelfs € 75,00 á € 100,00 "Startguthaben" bij het openen van een rekening. Daarnaast is de rekening gratis, incl. Meastro pasjes én Visa creditcard. Ik vraag me af waarom dat in Duitsland gewoon gratis kan en dat bij talloze banken. DSB is bij ons een van de weinigen...

Bijv. http://www.dkb.de en zo zijn er nog talloze banken in Duitsland te vinden die eigenlijk nog meer biedendan DSB bij ons.

DKB-Cash: Mehr als ein Internet-Konto.

0,- Euro Internet-Konto
0,- Euro kostenlose Bargeldabhebungen weltweit an
Geldautomaten mit der DKB-VISA-Card
2,55 % p.a.* Verzinsung auf der DKB-VISA-Card bei täglicher Verfügbarkeit,
ab dem ersten Euro
0,- Euro DKB-VISA-Card plus Partnerkarte
0,- Euro ec(Maestro)-Karte plus Partnerkarte
0,- Euro Kontoauszug und Kreditkartenabrechnung monatlich online
0,5 % p.a.* Verzinsung auf dem Internet-Konto
7,9 % p.a.* DKB-Cash-Kredit


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 1:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
rogervdh schreef:
Schandalig trouwens dat MoneYou de tegenrekening van een deposito niet kan aanpassen...moet niet gekker worden. Stel je hebt een 2 jarig deposito (maximum bij Moneyou uit m'n hoofd) dan kun je 2 jaar je tegenrekening niet opzeggen en kom je niet meer aan je geld...right.


Ik heb zopas even gebeld, en het (b)lijkt toch mogelijk te zijn. Als je een nieuwe spaarrekening opent, kun je een email naar sparen@moneyou.nl sturen met het verzoek je "oude" deposito te koppelen aan je nieuwe spaarrekening, zodat bij aflopen van het deposito het geld op de nieuwe spaarrekening (met de bijbehorende nieuwe tegenrekening) terechtkomt.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 1:30 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ah, ook al een antwoord van DSB gehad op mijn mailtje met de vragen (1) is valutering officieel afgeschaft, (2) wanneer wordt de website aangepast en (3) gaat de rente op de lopende rekening verdwijnen en/of worden kosten berekend?

Hier het antwoord (helaas niet op alle vragen):

Citaat:
Voorheen was er een verschil in de boek- en valutadatum. Dat hield in dat de datum waarop een bedrag valutair bij- of afgeschreven werd meetelde voor een eventuele renteberekening over het positieve of negatieve saldo van de rekening.
Voor de renteberekening werd onderscheid gemaakt tussen de boekdatum en de valutadatum. De boekdatum is de datum waarop het boekhoudkundige saldo op de rekening verandert en de alutadatum is de datum die werd aangehouden voor de renteberekening. Bij een storting was de valutadatum altijd een dag later dan de boekdatum. Bij een opname was de valutadatum 1 dag eerder dan de boekdatum.

Vanaf 1 mei 2009 geldt dat zowel voor interne- als externe overboekingen de valutadatum gelijk is aan de boekdatum en dat er op de DSB Bank Betaalrekening niet meer gevaluteerd wordt.

Wij zullen dit zo spoedig mogelijk op de website aanpassen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

_________________
A fool and his money soon go separate ways
- Jeff Lynne


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 mei 2009 5:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
nog een keer die laatste vraag sturen :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO