Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geen Problemen bij DSB
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 3:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 3:49 pm
Berichten: 29
Op dit forum kom je in verschillende topics de suggestie tegen, dat DSB Bank verdacht zou zijn.
Het hoe en wat wordt echter niet duidelijk. Door dit soort kleine opmerkingen is het niet ondenkbaar dat mensen op het idee te komen om hun spaargeld daar weg te halen. Dit lijkt mij niet gewenst (voorbeeld Icesave).
Mijn vraag is dan ook, is er een probleem bekend bij DSB Bank?

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Laatst bijgewerkt door strip108 op vr 10 okt 2008 5:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleem bij DSB?
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 4:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Ja, dit helpt.
Ik dacht aan je vorige avatar te zien dat je een oude wijze man was...
Op dit moment heeft geen enkele bank problemen. Er is immers net een vangnet van 20 mld gespannen.

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleem bij DSB?
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 3:49 pm
Berichten: 29
Karel Spaargraag schreef:
Ja, dit helpt.
Ik dacht aan je vorige avatar te zien dat je een oude wijze man was...
Op dit moment heeft geen enkele bank problemen. Er is immers net een vangnet van 20 mld gespannen.


Nou laat dat oud er maar af Karel.
Nou Karel dat vangnet werkt dus even niet. Reden indien een financiële instelling hier gebruik van zou maken, geven ze daarbij een zwaktebod af.
En Karel om op het topic terug te komen zoals je hebt kunnen lezen waren er geruchten over DSB op dit forum.
En Karel jij was er één van. Je had het zelfs over omduwen zie hier onder.

Karel Spaargraag schreef:
Yep, gewoon rustig afwachten.
Al die opgefokte paniekerige acties hebben totaal geen zin nu, en me dunkt dat het zelfs niet ten gunste is van de snelheid waarmee een en ander geregeld kan worden.
Sites plat, telefooncentrales overbelast...totaal zinloos..niemand kan je meer vertellen dan je via de media kunt horen/zien.

Helaas...zo is de mensheid.
Het omvallen van Icesave is ook grotendeels te danken aan iedereen die in volle paniek al z'n geld weggehaald heeft.

Ik ben benieuwd welke bank de volgende is...wat denken jullie van DSB ?
Die staat ook niet zo stevig, en ik denk dat we die ook wel om kunnen duwen.

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Laatst bijgewerkt door strip108 op vr 10 okt 2008 5:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleem bij DSB?
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:16 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Strip ... Je kunt iedere bank omduwen, als er maar genoeg rekeninghouders zijn die op korte termijn hun gelden gaan overboeken naar andere rekeningen.

Uit de pinautomaat krijg je maar een beperkt bedrag (per dag of per week)
Maar via het internet kun je binnen korte tijd je hele saldo van de ene naar de andere bank overhevelen ...



** overigens heeft de DSB niet zijn eigen categorie hier op het forum ... ??? (retorische vraag) ***


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Probleem bij DSB?
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 3:49 pm
Berichten: 29
Dat is de vraag niet.

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 5:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 10:09 pm
Berichten: 317
Hier moet je zijn met DSB topics
viewforum.php?f=9




Karel Spaargraag ... uit een ander forum-topic schreef:
Yep, gewoon rustig afwachten.
Al die opgefokte paniekerige acties hebben totaal geen zin nu, en me dunkt dat het zelfs niet ten gunste is van de snelheid waarmee een en ander geregeld kan worden.
Sites plat, telefooncentrales overbelast...totaal zinloos..niemand kan je meer vertellen dan je via de media kunt horen/zien.

Helaas...zo is de mensheid.

Het omvallen van Icesave is ook grotendeels te danken aan iedereen die in volle paniek al z'n geld weggehaald heeft.

Ik ben benieuwd welke bank de volgende is...wat denken jullie van DSB ?
Die staat ook niet zo stevig, en ik denk dat we die ook wel om kunnen duwen.


Is de reactie van Karel nu beter te begrijpen???


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 10:08 pm 

Geregistreerd: do 09 okt 2008 5:06 pm
Berichten: 10
AZ krimpt plannen DSB Stadion in
Uitgegeven: 10 oktober 2008 13:38

ALKMAAR - AZ krimpt de uitbreidingsplannen voor het DSB Stadion in. De club wilde de capaciteit vergroten van 17.000 tot 40.000 zitplaatsen, maar dat worden er 30.000.

Ook ziet AZ er vanaf de geplande kantoren bij het stadion zelfstandig te exploiteren. Dat heeft een woordvoerder van AZ vrijdagmiddag gezegd.

Te duur.
Is dit het begin of het einde?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 okt 2008 11:28 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Dit is logica, elke wedstrijd 10.000 lege plaatsen (ze weten dat 40.000 niet verkocht worden) is ook zonde van de investering. Als die Scheringa zo stom was had hij nu geen bank :D

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 okt 2008 4:17 pm 
Kwartje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 12:10 am
Berichten: 316
strip108 schreef:
Op dit forum kom je in verschillende topics de suggestie tegen, dat DSB Bank verdacht zou zijn.
Het hoe en wat wordt echter niet duidelijk. Door dit soort kleine opmerkingen is het niet ondenkbaar dat mensen op het idee te komen om hun spaargeld daar weg te halen. Dit lijkt mij niet gewenst (voorbeeld Icesave).
Mijn vraag is dan ook, is er een probleem bekend bij DSB Bank?


Probleem met DSB is het ontbreken van een creditrating (Moody's, Fitch, S&P). Daardoor is het moeilijk om te bepalen wat de stand van zaken is bij DSB. Wel lijkt het er op dat DSB problemen heeft met het aantrekken van kapitaal. Dit blijkt uit onder meer dit bericht: http://www.z24.nl/economie/artikel_16587.z24 en uit dit bericht: http://www.z24.nl/z24geld/artikel_21079.z24
Een ander probleem is dat kerngegevens van DSB Bank slechts eenmaal per jaar bekend worden gemaakt omdat het geen beursgenoteerde onderneming is. Het is daarom vrij lastig om te bepalen hoe sterk of zwak de bank staat in de huidige omstandigheden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 12 okt 2008 5:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 okt 2008 3:49 pm
Berichten: 29
Pecunia schreef:

Probleem met DSB is het ontbreken van een creditrating (Moody's, Fitch, S&P). Daardoor is het moeilijk om te bepalen wat de stand van zaken is bij DSB. Wel lijkt het er op dat DSB problemen heeft met het aantrekken van kapitaal. Dit blijkt uit onder meer dit bericht: http://www.z24.nl/economie/artikel_16587.z24 en uit dit bericht: http://www.z24.nl/z24geld/artikel_21079.z24
Een ander probleem is dat kerngegevens van DSB Bank slechts eenmaal per jaar bekend worden gemaakt omdat het geen beursgenoteerde onderneming is. Het is daarom vrij lastig om te bepalen hoe sterk of zwak de bank staat in de huidige omstandigheden.


Hartelijk dank voor dit bericht.

_________________
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:05 pm 

Geregistreerd: wo 15 okt 2008 12:58 pm
Berichten: 1
Gisteren tijdens de uitzending De avond van het grote geld werd weldegelijk gerept over problemen bij de DSB Bank. Peter Paul de Vries van de VEB vroeg op de man af aan Scherringa of er problemen waren qua liquiditeit. Scherringa maakte daarbij geen sterke indruk. Het waren geruchten en toen kwam er een warrig verhaal van Scherringa. Ik ben bang dat DSB wel eens het volgende slachtoffer kan worden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:17 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 8:27 am
Berichten: 227
Dickie heeft vast nog wel een dochter die wat dakkapel of keukenleningen kan slijten tegen een mooi loktarief.

DSB mag dan geen grote zijn, en niet snel in een lijstje met systeembanken opduiken ik betwijfel dat ze hem zomaar laten gaan omvallen.

_________________
D, t, dt? Wie hoort het verschil...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:23 pm 

Geregistreerd: vr 10 okt 2008 10:08 am
Berichten: 16
peterr schreef:
........................ Ik ben bang dat DSB wel eens het volgende slachtoffer kan worden...


Ja hoor laten we met z'n allen (> 100.000 spaarders denk ik) maar het geld van de DSB bank afhalen krijgen we hetzelfde als bij ICESAVE. Niet meer kunnen inloggen, toch een email dat je geld is overgeboekt, een paar dagen later het bericht dat je vanaf gisteren al geen geld meer kon overboeken. Dagen later een bericht op de internetsite over de ontwikkelingen met DNB. Daarna een excuusmail van DSB over de gang van zaken en daarop volgend een bericht dat we maandag weer ons saldo kunnen bekijken :? God op onze knieën danken dat we minder dan € 100.000,-op de rekening hebben staan. We kunnen een formulier invullen om aanspraak te maken op DGS en het vervolg is dat we een topic kunnen openen over het aantal rentedagen wat we nog tegoed hebben.

Wat is de volgende bank ? :twisted:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 4:43 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jun 2008 11:47 am
Berichten: 282
Dat vind ik wel wat. Zijn we gelijk van AZ af!

_________________
Sparen ...... het blijft leuk!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 8:43 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 jun 2008 9:08 am
Berichten: 910
Ik ben weleenswaar geen AZ fan, maar ten ondergaan gun ik niemand. bovendien verwacht ik wel dat ze goede kontacten met de DNB hebben. Ze hebben daar immers niet voor niks Dhr. Zalm aangenomen ;)

_________________
De liefde voor geld is een wortel van allerlei schadelijke dingen!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO