Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 9:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 8:56 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik zat even te kijken op de DSB site (was eigenlijk nieuwsgierig of ze eindelijk eens die 3,6% rente gingen verhogen), toen me de "Internetsparen Extra" rekening opviel. Was deze reeds bij jullie bekend? Rente is 4% met ingang van 1 oktober, voorwaarde is wel een minimum saldo van 25.000 euro.

Op zich een goeie rente (voor mensen die hun tegoeden wat willen verspreiden), maar wel jammer dat je verplicht wordt om een bedrag te sparen dat hoger ligt dan de DNB garantie...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2007 11:37 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Heb vanochtend nog op de site gekeken. Was me toen niet opgevallen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 6:52 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
De rente is ondertussen verhoogd naar 3,8 %. Zag ik net op de site van dsb.

Beetje jammer dat je pas 4 % krijgt boven de 25000, loop je toch een risico van 10 % over de 5000 euro.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 03 okt 2007 8:33 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Voor de (overdreven?) volledigheid: De werkelijke rente (op de normale internetspaarrekening) is 3,765%, maar omdat DSB 2 keer per jaar rentebijschrijving doet (1 mei en 1 november), komt dit effectief op 3,8% per jaar.

Misschien handig voor de mensen die zelf met hun spreadsheetje narekenen hoeveel rente ze tegoed hebben (niet alle banken vermelden dit immers op hun site, oa. niet bij Ohra en Friesland Bank).

Dus het oude percentage was 3,568 (effectief 3,6), nu 3,765 (effectief 3,8 )


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 10:41 am 

Geregistreerd: wo 07 nov 2007 10:31 am
Berichten: 3
DSB is lang niet de makkelijkste bank met de hoogste rente: ben inmiddels over naar crediteurope en Amsterdam Trade Bank. Voor rente-informatie is de volgende site zeer informatief: http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 07 nov 2007 10:53 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Het is bekend dat Credit Europe en ATB hogere rente geven, maar er zijn mensen die bij deze banken niet meer dan 20000 euro willen onderbrengen (ivm de garantie van de DNB), dan zou de DSB rekening toch nog interessant kunnen zijn voor "er bij"...

Citaat:
Voor rente-informatie is de volgende site zeer informatief: http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp


Ehhh, beetje vreemd om op deze site (spaarinformatie.nl) reclame te maken voor een andere site. Wij hebben hier onze eigen top 10 toch?!

http://www.spaarinformatie.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 28 jul 2008 11:03 pm 
Stuiver

Geregistreerd: vr 20 jun 2008 7:56 pm
Berichten: 63
[quote="SpaarXL"]Het is bekend dat Credit Europe en ATB hogere rente geven, maar er zijn mensen die bij deze banken niet meer dan 20000 euro willen onderbrengen (ivm de garantie van de DNB), dan zou de DSB rekening toch nog interessant kunnen zijn voor "er bij"...

Dit berichtje viel me op en kon het niet laten toch even te reageren. Voor de DSB geldt dan toch ook dezelfde depositogarantieregeling als voor Credit Europe alsook de ATB. ( leg je toch ook nog € 5000,- teveel in voor de garantieregeling, doe je dat niet heb je veel lagere rente 2% of zo)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 28 jul 2008 11:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
SpaarXL schreef:
..........Op zich een goeie rente (voor mensen die hun tegoeden wat willen verspreiden)................

Dan moet je wel heel erg veel vermogen hebben, want ik kan moeiteloos tien rekeningen opnoemen die betere rentecondities bieden......


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 12:28 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Hallo, dit topic is 3/4 jaar geleden gestart, toen was 4% helemaal zo gek nog niet...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 12:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Dan weet je nu dat je niet moet blijven hangen bij een bepaalde spaarvorm :D


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 12:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Ja en dat reageren op oude topics niet zo zinvol is......
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of "overbodig geworden/achterhaalde" posts niet verwijderd kunnen/mogen worden.
Dit zou het forum, vooral voor "nieuwkomers", wat beter behapbaar maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 3:11 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Dit is geen oud topic, in zoverre, dat de "internet sparen extra" rekening nog steeds bestaat, en geopend kan worden.
Het is ook voor nieuwkomers interessant te zien hoe DSB de rente laat wegzakken na verloop van tijd, en als de nood wat hoger is, de rente weer minimaal verhoogt om onder de aandacht te komen.

Ik heb deze rekening ook gehad, en na een half jaartje, toen ze niet mee gingen met de rente verhogingen alles overgeheveld naar een bank die hogere rente gaf.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 3:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 10:50 am
Berichten: 127
Het product bestaat nog, maar inmiddels is de rente gestegen naar 4,2%. Wat ik bedoel is dat de laatste maanden het aantal rentewijzigingen zo groot is dat reageren m.b.t. rente op een post van 3/4 jaar geleden niet zo zinvol is.... Ik ga toch ook niet vertellen dat ik de percentages van rond de 5% laag vind, vroeger spaarde ik tegen 8,4% (vrij opneembaar hoor!!)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 jul 2008 4:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5822
Woonplaats: Obliville
Ook 3/4 jaar geleden was deze rekening bij lange na niet het beste wat de markt te bieden had, dus wat dat betreft was de reactie ook toen al op zijn plaats geweest.

Maar goed als je reageert let je soms niet op de datum boven de post.
Gelukkig dat jij dat voor ons in de gaten houdt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 jul 2008 9:24 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2222
Rentepercentage is momenteel 4,5%

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO