Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Icesave today,I save schreef:
En pinnen bij het postkantoor bij de balie? Of valt niet onder het gastgebruik??

Leuk bedacht, maar die sturen je tegenwoordig toch naar een geldautomaat.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@Krentenweger
Voor de 1e groep zeg ik maar; wat een slaapkoppen.
We zijn met het Icesave-debacle toch wel zeer benadrukt op de garantieregeling tot 100000.
Zeker gezien de laatste turbulente dagen hadden ze maar eieren voor hun geld moeten kiezen.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:32 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Door Argenta er mee is gestopt was ik overgestapt .

Tot woensdag ?

Een bankpas van een andere bank heb je dan nog niet binnen .
Evenals dat dan de rest nog is geregeld .
Iedereen is helaas niet zo vlug .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
@paul209,

Nee hoor, er zijn hordes ouderen, die niet buiten durven te flappentappen en lekker voor mij binnen in de rij gaan staan. :evil:

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Inter
Ik verwacht dat daar nog nader bericht over gegeven zal worden.
Misschien bedenken ze wel iets waardoor je d.m.v. legitimatie aan de balie ook contant geld op kan nemen bij je nieuwe bankrelatie, o.i.d.
De banken hebben het misschien nog nooit zo bedacht, maar ook hieruit blijkt maar weer dat contant geld toch nog een belangrijke rol kan spelen.
Als het er niet meer zou zijn, hadden velen nu bijv. met spiegeltjes en kraaltjes aan de gang gemoeten. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 4:58 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2503
Ah ja, na woensdag als DSB-rekeninghouder bij de kassa van de buurtsuper vragen "kan ik hier pinnen"?

Als je je pasje nog niet hebt laten zien zal je dan 100 van de 100 keer het verkeerde antwoord krijgen. :shock:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
spaarcootje schreef:
Zie de Geen Stijl tips voor maximaal pinnen:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments

Ik weet niet of ie er al bij staat: je helemaal gek kopen/(contant)pinnen met een DSB creditcard, of aan DSB gekoppelde card. :mrgreen:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:05 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Ben ik ff blij dat ik mijn geld op tijd weggehaald heb.... op Lakerman dag al...

pfff... bijna weer in icesave shit...

Hmm... krijg mijn rente dan via DGS terug... 2e keer in 1 jaar... dit keer minder schade... :mrgreen:

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:23 pm 
Stuiver

Geregistreerd: za 31 mei 2008 6:39 pm
Berichten: 53
spaarcootje schreef:
obligataire schreef:
Geldt dat ook voor betaalautomaten in winkels?

Zie de Geen Stijl tips voor maximaal pinnen:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments



Nou wat een tips (Not)\

Wat vragen :

* Hoe haal ik het bedrag onder de €20,00 wat ik niet kan pinnen van mijn rekening?

* Hoe kom ik erachter wat mijn Saldo is?

* Wat gebeurt er met betalingen die vanmorgen nog niet bij de DSB verwerkt zijn? DSB muteerde vaak pas in de middag. Zijn deze betalingen ook bevroren?

* kan ik nu geen gebruik meer maken van de overstap service?

* waarom ben ik volgens GeenStijl dom omdat ik bij de DSB een betaalrekening heb/had?

* waarom laten ze je niet gewoon rustig het geld van de bank afhalen? De DNB moet het toch terug betalen alleen moet er eerst nog heel veel papierwerk worden verricht.

* is het eerlijk wanneer de gewone man ineens zonder betaalrekening zit? Is het wel rechtmatig? Je wordt geacht een betaalrekening te hebben wanneer je Nederlands staatsburger bent. Het duurt 2 weken om een nieuwe rekening te opeen. In het persbericht van de DNB staat: DSB-klanten die geen betaalrekening bij een andere bank hebben in versneld tempo een rekening bij een andere bank kunnen openen. Welke banken zijn dat dan?? Ik heb deze vraag net gesteld aan een bank en die zij dat er geen versnelde procedure voor is.

* 110 miljoen euro valt niet onder het depositogarantiestelsel waar gaat dit bedrag heen?

* Hoeven mensen met een schuld ook niet meer terug te betalen dan de eerste €100.000 ?

* Waarom keert Zalm zicht ineens tegen de DSB? Waar hij jarenlang van heeft geprofiteerd.

* Waarom neemt Bos altijd zo'n slappe houding aan wanneer het om dit soort zaken gaat?

* Naar welke bank moet ik nu? Argenta stopte ermee en ik stapte over naar de DSB bank.

Wie heeft er een antwoord op mijn vragen? Alvast mijn dank!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:27 pm 

Geregistreerd: wo 08 okt 2008 11:31 am
Berichten: 7
Hoe weet ik zeker dat ik geen achtergestelde deposito heb ?

Uiteraard ben ik bij het afsluiten voorzichtig geweest en heb gekozen voor een deposito wat valt onder de garantie regeling, althans dat dacht ik en hoop ik, maar hoe kan ik zeker weten dat ik door een fout van mezelf of van de bank toch geen achtergestelde deposito heb.

Staat dit er dan met koeie-letters boven of hoe kan ik dit zeker weten.
Heb namelijk nooit eerder een deposito afgesloten, dit was mijn eerste :cry:

Op de brief staat DSB Bank Vaste Termijn Deposito
Volgens mij zit dit wel goed, maar helemaal gerust ben ik er niet op


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6732
Bedragen onder 20 euro kun je gewoon pinnen (bij rabo/abn/ing)
kies voor aangepast bedrag.. minimum is 10 euro... kost je maximaal 9,99 euro...

automaat moet 10tjes wel in de machine hebben (of 2x 5)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:45 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 okt 2008 9:38 am
Berichten: 291
Woonplaats: Friesland
Bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1301606.ece/Bos_onafhankelijk_onderzoek_naar_DSB

Wellink gaf aan dat DNB al veel eerder dan 1 oktober in gesprek was met DSB om tot een oplossing te komen voor de problemen bij de bank. Deze gesprekken werden onderbroken doordat de ontwikkelingen na de oproep van Pieter Lakeman bij Goedemorgen Nederland om spaargeld weg te halen bij DSB in een stroomversnelling kwamen.

Sinds die oproep is ongeveer een zesde van het geld dat DSB was ondergebracht opgenomen. Vandaag kwamen daar nog 'enkele tientallen miljoenen euro's' bij, aldus Wellink.

Hoezoo 1 % is opgenomen, gezegd door de heer K. Wilting? 16,6% - 1% = 15,5% verschil!
Een betrouwbaar iemand hoor, die Wilting.

_________________
De goudstandaard moet weer ingevoerd worden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 5:47 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Vandaag betaalrekening bij Fortis Bank geopend. Overstapservice ermaar meteen bijgedaan. Gaat dat nog werken? Ik heb uitgezet bij de Nederlandse Vereniging van Banken (http://www.overstapservice.nl). Afwachten... Overstapservice voor m'n ouders (die ING én DSB hadden) ook op de post richting ING. Lijkt me een kwestie van (her)routering bij Currence/Interpay... Alles van rekening X doorsluizen naar rekening Y.

PIN'en in het buitenland werkt niet meer. Daar kon ik mooi EUR 500,00 per dag halen, net over de grens in Duitsland. Helaas. In Nederland werkt wel nog.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 6:51 pm 

Geregistreerd: vr 22 mei 2009 9:55 am
Berichten: 18
Een ieder die een (rentedragend) tegoed heeft bij DSB zal nu schade lijden. Immers tegoeden renderen m.i.v. heden niet meer en terugbetaling van tegoeden, voor zover vallende onder de DGS-regeling, zullen helaas niet morgen al plaatsvinden; dus in ieder geval een renteverlies vanaf heden tot aan datum terugbetaling.
Daarnaast, i.g.v. een deposito met een oorspronkelijke einddatum welke ligt na de datum van de terugbetaling van de tegoeden, zullen de meeste tegoeden na deze uitbetalingsdatum niet meer onder vergelijkbare rentecondities elders weggezet kunnen worden.

Dus mijn vraag luidt nu:
- zou het, al dan niet gezamenlijk, indienen van een claim bij meneer Lakeman en z'n stichting (en wellicht ook bij de deelnemers van deze stichting) wegens geleden en nog te lijden schade enige rechtsgrond en daarmee een kans van slagen hebben ?

Immers meneer Lakeman en z'n stichting hebben hier, in een tijd dat er een zeer groot wantrouwen jegens bankiers bestaat, nadrukkelijk acties voor op touw gezet en zeer bewust de media opgezocht. Het risico dat derden hierdoor schade (zouden kunnen) lijden hebben ze hierbij "ingecalculeerd".

Ik ben in het bezit van een rechtsbijstandsverzekering en ga in ieder geval hierover contact met de verzekeraar opnemen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: DSB: toch bedankt!
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 6:53 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 17 sep 2008 9:28 am
Berichten: 229
Even een follow-up op deze post:
Jhn314 schreef:
Ik heb morgen toevallig een hypotheek-adviesgesprek gepland staan bij het DSB-kantoor in mijn regio, (...) Maar met de huidige ontwikkelingen ben ik benieuwd of dat gesprek morgen nog door zal gaan...

Een medewerker van dat regionale DSB-kantoor belde me ergens halverwege de middag op om me te laten weten dat dit adviesgesprek morgen niet door kon gaan. Hij zei dat ze (op het moment van dat telefoontje) met alle medewerkers bij elkaar zaten op kantoor en dat voor hen ook nog niet duidelijk was wat er nu verder ging gebeuren. Zij hadden verder op dat moment in ieder geval ook nog geen informatie.

Ik vind het voor de DSB-medewerkers eigenlijk ook erg rot wat er gebeurd is, want de meeste van de 'gewone' werknemers zullen weinig schuld hebben aan de dingen die DSB in het verleden fout gedaan heeft. Desondanks zijn die medewerkers nu waarschijnlijk toch opeens van de ene op de andere dag hun baan kwijt. Lijkt me geen leuk vooruitzicht. Ik vind het in ieder geval heel netjes dat ze de mensen met wie ze nog afspraken hadden staan toch nog even persoonlijk iets hebben laten weten en hoop voor de medewerkers van DSB dat er ook voor hen een goede oplossing gevonden wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO