Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 8:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:06 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
bccb schreef:
Dus mijn vraag luidt nu:
- zou het, al dan niet gezamenlijk, indienen van een claim bij meneer Lakeman en z'n stichting (en wellicht ook bij de deelnemers van deze stichting) wegens geleden en nog te lijden schade enige rechtsgrond en daarmee een kans van slagen hebben ?

Nee, m.i. geen schijn van kans.
Wie eist bewijst.
Bewijs het maar eens dat Lakeman dat veroorzaakt heeft.
Het was DSB zelf die zich vroeg of laat totaal ten gronde richt.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:14 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 10:29 am
Berichten: 259
Let wel op. Die Lakeman is een heel slimme vent.
Hij heeft er goed over nagedacht mag je aannemen.
Om 1500 mensen te helpen, zitten nu 400.000 man zonder bankrekening en
1200 mensen zonder werk.
Applaus heer Lakeman, geweldig opgelost.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DSB: toch bedankt!
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:21 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Jhn314 schreef:
Ik vind het voor de DSB-medewerkers eigenlijk ook erg rot wat er gebeurd is, want de meeste van de 'gewone' werknemers zullen weinig schuld hebben aan de dingen die DSB in het verleden fout gedaan heeft.t.

Daar kan ik mij helemaal in vinden. Hoewel ik alleen in de hoedanigheid van spaarder met DSB van doen had, moet ik zeggen dat hun service uitstekekend was.
Altijd vlot een vriendelijke medewerk(st)er aan de lijn, vlot antwoord op via de mail gestelde vragen. Eigenlijk goed vergelijkbaar met de kleinere van oorsprong buitenlandse banken die daarin ook uitblinken.

Uiteindelijk is de consument de dupe, hoe gek dit ook moge klinken, want DSB was een lastige luis in de pels van de grootbanken. Die zijn nu fijn een lastige concurrent met een gratis bankrekening kwijt. Kunnen ze zelf zonder dat het nog gevolgen heeft, hun tarieven opschroeven want een serieus alternatief is er niet meer.

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op ma 12 okt 2009 7:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:21 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 19 jul 2007 5:44 pm
Berichten: 272
Citaat:
Bedragen onder 20 euro kun je gewoon pinnen (bij rabo/abn/ing)
kies voor aangepast bedrag.. minimum is 10 euro... kost je maximaal 9,99 euro...

automaat moet 10tjes wel in de machine hebben (of 2x 5)


Ik heb dat wel meer geprobeerd .
Dit is bij een gastbank niet mogelijk .
Ook kan je maar een keer per dag geld uit de automaat halen .
Eventjes dan naar een andere bank lopen hetzelfde verhaal

Overigens wel lastig dat je zelfs niet meer kan kijken of er nog wat is gestort op mijn rekening .
Ik verwachte helaas nog wat rond de 15e .
Of zullen er helemaal geen bijschrijvingen en afschrijvingen meer worden verwerkt .
Weet iemand dit ?

Overigens heb nog wel een andere betaalrekening maar geen bankpas .
Alleen pinnen is dan wat lastig .Deze moeten nu maar een week wachten .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:26 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
He wat jammer. Ik dacht dat nu de DSB-bank een regeling met de getroffen hypotheek houders had getroffen het niet zo'n vaart zou lopen. Nu kan ik het dus wel vergeten om een deposito voor 10 jaar tegen 5,25% af te sluiten..... :cry:

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:48 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
De heer Schimmelpenninck is een uitstekende bewindvoerder/curator gebleken bij de afwikkeling van het faillissement van Van der Hoop Bankiers. Destijds werd rente vergoed over spaartegoeden ten tijde van de noodregeling tot het moment dat het faillissement werd uitgesproken. Hetgeen betekent dat - anders dan in de media gemeld - momenteel nog altijd rente wordt vergoed.

Na de totstandkoming van het akkoord met Stihting Probleemhypotheken werd er nauwelijks nog geld opgenomen bij DSB. Er was geen bankrun meer en DSB had nog altijd veel meer spaargeld dan op het moment van de Fortis perikelen. Veel spaargeld stond bovendien in deposito's. Het is daarom onbegrijpelijk wat zich dit weekend heeft afgespeeld evenals het feit dat is gelekt naar de pers. De woede van Scheringa kan ik heel goed begrijpen. Het is feitelijk één groot schandaal wat zich heeft afgespeeld. De Nederlandse staat, DNB, Stichting Hypotheekleed (Lakeman) en de banken zijn de schuldigen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:50 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@Inter
onzin... ik zit bij de Rabo.. en ik kan gewoon 10 euro pinnen bij de ING..

Rabo telebankieren overzicht
01-10-2009 ga ING RIJEN 5121ES af € 10,00
Geldautomaat 17:55 pasnr. 009

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op ma 12 okt 2009 7:52 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 7:52 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Helemaal met alle bovengenoemde posters eens.

De grootbanken zullen nu hun tarieven voor betaalrekeningen nog verder opschroeven nu DSB is weggevallen, mooi triest :cry:


Waarom kun je trouwens nog steeds niet je rekeningnummer meenemen naar een andere bank, nu kan ik weeeeer al die instanties gaan aanschrijven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:00 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Heel veel dank P.Lakeman.
Dit is het zoveelste dat vooral door hem veroorzaakt is.
De belastingbetaler kan dit weer ophoesten.
Hopelijk krijgt hij een flinke schadeclaim aan zijn broek, zodat ook hij onder curatele wordt gesteld.
Had al veel eerder moeten gebeuren n.a.v. zijn positieve aanbevelingen over de toenmalige Legio Lease producten:
hierdoor zijn er heel veel mensen in de problemen gekomen (en nog steeds).
"de pot verweet de ketel dat ie zwart ziet" : zeer beschamend, heer Lakeman !
Bah, ik word er niet goed van.


Laatst bijgewerkt door schuiver op ma 12 okt 2009 8:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:04 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Kan je mij even bijpraten wat het verschil is tussen Legio Lease (Lakeman) en de handelswijze van DSB?
Is het niet zo dat je met boeven, boeven vangt?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Lastig als je bij DSB je enige betaalrekening had lopen. Je kunt (straks) niet meer bij je geld. Er resten nog maximaal drie opnames van ten hoogste € 250,- per bankpas, vandaag, morgen en overmorgen, elke dag één.

Normaal lopen (veel van) je inkomsten en je uitgaven via je betaalrekening, al dan niet via een incassomachtiging.
Je salaris komt er op binnen.

Versneld een rekening openen bij een andere bank hoort aardig, maar zal toch problemen met zich brengen.
Want het geld op de nu geblokkeerde rekening bij DSB komt daar heus morgen niet vanzelf te staan.

Het lijkt me daarom wijs om allereerst je werkgever te vragen je salaris niet meer op je DSB rekening te storten.
Spreek een alternatief af.
Informeer ook cruciale schuldeisers - per slot van rekening kan je hypotheek ergens anders lopen dan bij DSB - die je rekening periodiek via incasso met woonkosten belasten (zoals hypotheek, huur, energie, verzekeringen) en spreek ook met hen een alternatief af.
Wachten op ingebreke stellingen betekent slechts uitstel van de stress.
Het leek me goed om dit aspect even uit de brij van informatie rond de DSB te lichten onder een apart kopje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:08 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Blijkbaar klopt dit dus:
met boeven vang je dus boeven !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:11 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Blikoortje
Om te voorkomen dat er vrijwel dezelfde discussies gaan lopen in allerlei afzonderlijke draadjes, vandaag alles zo veel mogelijk op 1 DSB hoop.
Totdat er zich nieuwe ontwikkelingen aandienen.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:17 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Paul, ik begrijp je reactie, maar het ging me juist om het aspect van het salaris in relatie tot de niet meer beschikbare betaalrekening. Was bedoeld als een even uit de discussiebrij springende let op voor mensen die hun betaalrekening nu missen. Vandaar het aparte kopje zoals ik ook schreef.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
@Blikoortje
Sorry voor mijn bruut optreden.
De denktank is nog bezig er misschien een paar tips uit te lichten om als sticky o.i.d. te gaan plaatsen.
Momenteel gaat alle aandacht even uit naar het voorkomen van een forum a la IceSave.
Daar waren er ook maar weinig gelukkig mee.

P.S. Hulp voor het samenstellen van een soort FAQ is al aangeboden. :wink:

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO