Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 2:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 11:27 am 
Stuiver

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 12:27 pm
Berichten: 92
Ton schreef:
DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Met dezelfde internet transactie als naar de DSB is er ook een bedrag naar een andere bank gestuurd en deze heeft de deposito wel direct netjes op 29 Mei afgewikkeld.

DSB: Het bedrag is bij ons op 2 Juni binnen gekomen

Ik: Als een andere bank het kan dan kunnen jullie het ook. Beide banken werden " gevoed " vanuit dezelfde bron transactie.

[/b]


Bij de verzendende bank een specificatie vragen waar beide transacties zich op elk moment bevonden?
Als iets bij jou op een rekening is afgeschreven wil dat nog niet zeggen dat de bank beide bedragen ook gelijk heeft weg geboekt. Daarna komt een boeking meestal in een 'clearance-systeem' terecht (zoals equens) en voordat dan bij de ontvangende bank wordt aangeboden verschilt per bank. Als daar ook toevallig nog een niet-werkdagen tussen zitten dan kan het wel eens zo zijn dat je het weekend rente mist zonder aangezien het geld dan niet bij een van beide banken in bezit is.
Banken dekken zich hier meestal tegenin door cut-off tijden aan te geven, voor welk tijdstip je een opdracht tot overboeken moet hebben aangegeven om er zeker van te zijn dat dit dezelfde werkdag/ binnen 24 uur(?) nog wordt verwerkt.

I.d.g. met een gespecificeerd transactie-verloop kun je een wellis-nietis discussie voorkomen. Succes.

_________________
Nadenken is zo buitengewoon vermoeiend dat velen de voorkeur geven aan oordelen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 7:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Dat zal misschien het geval zijn als ik tegen de cut-off tijden aan zou zitten maar dat was niet het geval tenzij ze die s'ochtends al op scherp staan.

Ik zou ook nog een aantal SWIFT redenen kunnen aandragen waardoor het bedrag pas op 2 Juni " echt waar " bij de DSB binnen was maar bij het 2x schenden van een rente afspraak in m'n nadeel en direct zonder sorry te corrigeren (als de klant wakker wordt) zet mij aan het denken.

Dit komt niet door een gebrekkige automatisering of administratie dit valt onder de noemer: Give it a try


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 9:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 09 nov 2008 9:58 pm
Berichten: 107
Ton schreef:
" Computer says: July 2 "

Heb je eigenlijk dus nog geluk dat je al vanaf 2 juni rente krijgt :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 9:46 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 14 apr 2009 9:11 pm
Berichten: 249
Woonplaats: Noord-Brabant
En de dames aan de telefoon zijn over het algemeen uiterst vriendelijk, maar echt iets proberen op te lossen ' ho maar'. Op zo'n zalvend toontje telkens weer hetzelfde mededelen, dat is echt tenenkrommend.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 jun 2009 10:13 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Toch niet altijd.
Ooit een deposito aangeschaft, papierwerk opgestuurd en geld gestort op de DSB spaarrekening, waar het van afgeschreven zou worden.
Er gebeurde niets.
Na lange tijd maar eens gebeld waarom er geen deposito opgestart was.
Klantenservice: dat maak ik direct in orde met terugwerkende kracht.
Enfin, over die periode mooi rente gevangen over EN de deposito EN de spaarrekening.
Ik had weinig te klagen. :wink:
Raar was weer wel, dat de deposito was aangeschaft via de spaarrekening en aan het slot van de looptijd het bedrag + rente weer teruggestort werd op de betaalrekening bij DSB, terwijl de rente voor de klant op de betaalrekening minder interessant was. :roll: Daar kan je dan ook je bedenkingen weer bij hebben.
Maar het is inderdaad niet leuk als je telkens achter alles aan moet hollen en a.h.w. een bedrijf van een ander aan het voeren bent.

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 jun 2009 2:00 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 09 jul 2007 7:08 am
Berichten: 81
Ik heb een brief ontvangen van DSB

" Naar aanleiding van uw klacht met betrekking to de rente van de Vaste Termijn Deposito delen wij u het volgende mede. Uit onze administratie is gebleken dat u inderdaad recht heeft op de 4.3% etcetc "

Dit is dus op gelost. Ik heb zelf geen actie meer ondernomen dat ze het bedrag niet op dag van binnenkomst hebben verwerkt (maar 4 dagen renteloos laten verpieteren) terwijl een andere bank " Moneyou " dat wel correct deed met een overschrijving die met dezelfde transactie was verstuurd. Ik laat het er maar bij zitten maar neem het wel mee naar de toekomst.

Case closed !!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO