Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 dec 2009 10:37 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
ErikVries schreef:
Citaat:
Gaat ING haar klanten nog gelukkig maken dit jaar?
Die kans lijkt me niet erg groot. Bij een fiscaal product zoals het groen deposito zal veel geld ook toestromen bij wat lagere rentepercentages als de peildata van box 3 weer in beeld komen.


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 11:36 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Empire schreef:
Bij een fiscaal product zoals het groen deposito zal veel geld ook toestromen bij wat lagere rentepercentages als de peildata van box 3 weer in beeld komen.

Helaas kun je bij dit product het na de jaarwisseling (peildatum) niet weer ergens anders neerzetten en moet je vervolgens je 3, 5 of meer jaren helemaal uitzitten. Een groenspaarrekening zonder opnamebeperkingen zou pas echt gunstig zijn (in december storten, in januari weer opnemen), maar ja, die hebben ze helaas nog niet uitgevonden en waarschijnlijk willen ze daar ook niet aan. :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 2:17 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Op de beurs zijn diverse groenobligaties te koop die onder de fiscale groenregeling vallen, ABN Groenbank heef er alleen al 8, je bent wel afhankelijk van de de koersvorming en het mag duidelijk zijn dat ze net voor 31 dec wat aan de dure kant zijn en in januari een veertje laten, dus vroeg inkopen en wellicht in januari zijn er koopjes te halen, ze betalen allemaal 100% uit per einde looptijd.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 5:25 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
En groenbeleggen in fondsen is ook al jarenlang erg lucratief gebleken, zoals het ASN Novib Fonds, met een jaarlijks rendement van rond de 4%, exclusief fiscaal voordeel. Deze moet je dan minimaal een half jaar aanhouden. Groen Spaardeposito's van ING zijn echt non-producten wat mij betreft. :|

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 5:57 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Dank voor de reacties/tips. Het webcare team van ING zal mijn bijdrage ongetwijfeld gelezen hebben. Ik blijf hopen.

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 9:15 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: di 17 jun 2008 7:08 pm
Berichten: 140
Reken er maar niet op....


Statistieken gebruiker
ING Webcare Team

[ Toevoegen als vriend | Toevoegen als vijand ]
Geregistreerd op: do 05 nov 2009 8:03
Laatst bezocht: vr 27 nov 2009 14:08
Totaal aantal berichten: 7
[0.02% van alle berichten / 0.16 berichten per dag]
Zoek berichten gebruiker


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 9:45 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Ja het ING webcare team begon vooruitstrevend, maar hebben e.e.a. al snel laten vallen blijkbaar. Bezuinigingsronde of te veel lastige vragen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 17 dec 2009 10:37 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
corne_mo schreef:
Ja het ING webcare team begon vooruitstrevend, maar hebben e.e.a. al snel laten vallen blijkbaar.
Net zoals het daar altijd met de spaarrentes gaat :mrgreen:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 dec 2009 12:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 05 nov 2009 9:03 am
Berichten: 15
@Stuiver/@ErikVries: We monitoren diverse sites waaronder dit forum. De onder laatst bezocht aangegeven datum, is slechts de datum waarop we voor het laatst hebben ingelogd. De reactie van ErikVries hebben we gelezen maar we kunnen geen antwoord geven op eventuele toekomstige rentewijzigingen.

_________________
http://www.ing.nl/webcare
http://www.twitter.com/INGnl_webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2009 6:56 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
ErikVries schreef:
Bijna dagelijks volg ik de renteontwikkelingen op de website van ING. Nog maar een paar weken geleden was de rente nog altijd 3%, maar juist nu ik mijn spaarsaldo bij DSB Bank terugontvangen heb is de rente op het groen spaardeposito betreurenswaardig genoeg tot onder de psychologische grens van 3% gedaald. Als spaarder die dit topic een tijdje geleden heeft geopend - en als trouwe ING klant - zou ik bijzonder graag nog voor het eind van dit jaar een groot bedrag willen inleggen op een groen spaardeposito. Maar een rente van 2,8 of 2,85% weerhoud mij daarvan. Het zou fantastisch nieuws zijn wanneer ING de rente op het groen spaardeposito nog voor het eind van dit jaar opnieuw op 3% zou vaststellen? Dan zal ik zeker meedoen! Gaat ING haar klanten nog gelukkig maken dit jaar?


jha schreef:
[color=#0000BF]Een groenspaarrekening zonder opnamebeperkingen zou pas echt gunstig zijn (in december storten, in januari weer opnemen), maar ja, die hebben ze helaas nog niet uitgevonden en waarschijnlijk willen ze daar ook niet aan.


Nog niet zo lang geleden was het bijvoorbeeld bij ASN geen enkel probleem om in december een groot bedrag te storten in één van de "groene" fondsen en in januari eenzelfde bedrag weer op te nemen. Dat die weg is bemoeilijkt zou een gevolg kunnen zijn van mijn bemoeienis. Of het een gevolg is van mijn bemoeienis of niet, ik ben nogal tevreden met de situatie zoals die nu is.
Het hoeft in ieder geval niet uitgevonden te worden, het heeft al bestaan. Dat het jha ontgaan is verbaast me niets.
De wetgever heeft deze regeling in het leven geroepen met het oog op het milieu, niet om jha fiscaal te bevoordelen. Als het jha te doen is om fiscaal voordeel, mag hij van mij gerust omzien naar andere mogelijkheden. Als jha daarnaast ook nog de intentie heeft om via dit soort constructies de buitenwereld te tonen begaan te zijn met het milieu en aanverwante zaken, wens ik hem een miskleun toe.

ErikVries lijkt een redelijker uitgangspunt te hebben, al kan ik weinig met "de psychologische grens" van 3%. Hij bedoelt waarschijnlijk "zijn subjectieve grens" of "zijn psychologische grens" van 3%.
Ik kan eigenlijk maar één conclusie trekken: Toen ErikVries zijn geld voor 3% kon stallen bij ING Groen, dacht hij er beter aan te doen om het geld in beheer te geven bij DSB.
Dat heeft verkeerd uitgepakt en nu wil hij op op het gevoel van ING spelen (wat natuurlijk niet lukt) en medestanders vinden op dit forum.
Sorry Erik. Jij, en alleen jij, bent verantwoordelijk voor je daden. Vandaag en in het verleden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 dec 2009 3:26 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 21 aug 2008 4:21 pm
Berichten: 488
Bij mijn overweging een groen spaardeposito af te sluiten heeft mijn ING kantoor mij geadviseerd hiermee terughoudend te zijn omdat ING stijgende inflatie en daarmee gepaard gaande hogere spaarrentes verwacht. Dat is wel eerlijk van ING.

Het risico van een toekomstige versobering van het fiscaal voordeel is eveneens van invloed. Desondanks zou ik momenteel nog steeds graag willen instappen, maar om genoemde redenen wél tegen 3% of meer.

Misschien kan hadjememaar maar beter teruggaan naar de tijd van de grote depressie?

_________________
Met beleggen kan al je geld kwijtraken. Met sparen loop je veel minder risico.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 5:50 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
erikvries schreef:


Misschien kan hadjememaar maar beter teruggaan naar de tijd van de grote depressie?


Waarom ? Leg eens uit.

Volgens mij waren er toen geen groenfondsen, maar ik was er niet bij. Als jij ervaring hebt in die tijd, geef ik mijn mening graag voor een betere.
Ik maak al vele jaren volledig gebruik van de voordelen rond de "maatschappelijke beleggingen", maar dan wel in de eerste plaats vanwege het "groene karakter".
Dit wil overigens niet zeggen dat het rendement voor mij totaal onbelangrijk is. Dat rendement wisselt per spaar- of beleggingsvorm en per jaar. De misgelopen "gewone" rentes wisselen daarnaast ook nog eens, een exacte berekening of al die maatschappelijke beleggingen nu meer of minder hebben opgeleverd dan normaal sparen is erg moeilijk, zo niet onmogelijk. Volgens mijn benadering naar beste geweten loopt het ongeveer gelijk op, gemeten over een periode van een kleine 10 jaar. Het maakt me ook niet zoveel uit, ik ben daar tevreden mee.
De "winst" komt ergens anders tot uiting, althans dat is de hoop die ik koester al weet ik ook van de negatieve berichten die er in de wereld omtrent deze gelden de ronde doen.

Voor wie die voordelen niet ziet of er ten minste op hoopt, maar zijn beslissingen slechts laat afhangen van het geldelijk gewin dat hijzelf kan halen, zijn dit soort producten wellicht niet geschikt. Zeker niet als diegene constant leeft met de onzekerheid of de fiscale voordelen in de toekomst wel zullen blijven bestaan.
Het gaat er tenslotte om dat je voldoende nachtrust krijgt, je zou er zomaar van wakker kunnen blijven liggen.
Of het iets te maken heeft met mijn beleggingsgedrag kan ik niet zeggen, ik ken het slechts van de kant zoals ik die zelf heb gecreëerd, maar ik slaap in ieder geval prima.

Voor de oplettende lezer die denkt guitig te kunnen zijn door te wijzen op de tijden van mijn bijdragen het volgende: Het is mijn beroep met enig maatschappelijk belang, dat met zich meebrengt dat ik op alle uren van de dag werk en dus ook op alle uren van de dag opsta of juist naar bed ga.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 9:48 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 25 sep 2008 8:05 am
Berichten: 476
Hadjememaar schreef:
Voor de oplettende lezer die denkt guitig te kunnen zijn door te wijzen op de tijden van mijn bijdragen het volgende: Het is mijn beroep met enig maatschappelijk belang, dat met zich meebrengt dat ik op alle uren van de dag werk en dus ook op alle uren van de dag opsta of juist naar bed ga.
En de meest oplettende lezer is voor meer duidelijkheid.:idea:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 11:35 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 23 nov 2007 2:48 am
Berichten: 5064
Hadjememaar schreef:
Voor de oplettende lezer die denkt guitig te kunnen zijn door te wijzen op de tijden van mijn bijdragen het volgende: Het is mijn beroep met enig maatschappelijk belang, dat met zich meebrengt dat ik op alle uren van de dag werk en dus ook op alle uren van de dag opsta of juist naar bed ga.

Hier de tekst zonder vergrootglas:
Voor de oplettende lezer die denkt guitig te kunnen zijn door te wijzen op de tijden van mijn bijdragen het volgende: Het is mijn beroep met enig maatschappelijk belang, dat met zich meebrengt dat ik op alle uren van de dag werk en dus ook op alle uren van de dag opsta of juist naar bed ga.
Als ik als eerste mag raden: je zit in amusementssector?

_________________
Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 20 dec 2009 3:16 pm 
Stuiver

Geregistreerd: do 21 mei 2009 12:45 pm
Berichten: 55
Woonplaats: grun'n
En ik als tweede: krantenbezorger.
http://forum.spaarinformatie.nl/viewtopic.php?f=58&t=3141&p=33966&hilit=krantenwijk#p33966
en het bericht eronder:
Citaat:
Het is tijd voor de krantenwijk.

_________________
Geen gezeik iedereen rijk


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 77 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO