Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 10:38 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 9:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: za 17 jan 2009 6:30 pm
Berichten: 531
Martijn schreef:
@henrid
Citaat:
bleven velen (zelfs op een spaarforum) kortjarig vastleggen, bang om de boot te missen als de rente weer zou gaan stijgen.

Je kunt natuurlijk nooit van te voren incalculeren hoe je geld nodig hebt in de toekomst, dit zorgt bij mij althans tot voorzichtigheid, achteraf had ik inderdaad meer geld in langlopende deposito's met hoge rente tarieven moeten steken , maar ja niemand kan in een glazen bol naar de toekomst kijken.


Hier dezelfde mening. Ik ben achteraf blij dat ik niet in langlopende deposito's ben gestapt, want dan had de (boedel)scheiding heel wat lastiger geweest. Nu liep er nog 1 deposito door tot na de scheiding en die kon ook doorlopen omdat het deposito niet opgedeeld hoefde te worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 11:58 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Martijn schreef:
@henrid
Citaat:
bleven velen (zelfs op een spaarforum) kortjarig vastleggen, bang om de boot te missen als de rente weer zou gaan stijgen.

Je kunt natuurlijk nooit van te voren incalculeren hoe je geld nodig hebt in de toekomst, dit zorgt bij mij althans tot voorzichtigheid, achteraf had ik inderdaad meer geld in langlopende deposito's met hoge rente tarieven moeten steken , maar ja niemand kan in een glazen bol naar de toekomst kijken.


Ik heb in het verleden nog een aantal deposito's afgesloten met een hoge. Toen het percentage onder de 4% kwam ben ik ermee gestopt.
De laatste deposito komt ergens in 2020 vrij. En als de rente onder de 4% zit gaat het meteen naar de aandelenmarkt heen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 12:44 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: wo 14 nov 2012 7:53 pm
Berichten: 507
De beursgekte is er weer . Zolang het duurt .
Aangemoedigd door de banken en de overheid
Die zelf echter geen risico willen
Wat is de basis voor de hoge dollarkoers en aandelenprijzen ?
Willekeur en ondoorzichtige speculatie.
Gokken zolang het goed gaat .
De mensen die het laatst instappen gaan alleen verliezen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 3:34 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@ e.banket

heel juist gezien, is ook mijn inschatting.
Mijn beleggingen in 2016 hebben het goed gedaan.
Maar als je nu beleggingen bij koopt koop je op historisch hoge niveaus in.
De kans op verlies is dan erg hoog.

Ik blijf maar grotendeels in spaargeld zitten, weet ik van tevoren wat ik inlever.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 6:20 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 255
Met mix fondsen kun je over langere tijd altijd een gemiddeld rendement halen, biv dynamic fondsen van nn.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 8:33 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Intrest schreef:
Ik blijf maar grotendeels in spaargeld zitten, weet ik van tevoren wat ik inlever.

Ik zou dat niet kunnen. Ik probeer altijd zelf achter het stuur te zitten; er zijn altijd alternatieven waarbij het risico te overzien is. Niet dat de beslissingen altijd goed waren maar gemiddeld genomen versla je de VRH makkelijk.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 8:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
obligataire schreef:
...maar gemiddeld genomen versla je de VRH makkelijk.
Als dat laatste waar was, kon iedereen zonder enige verdieping zo 5% halen? Gewoon via spreiding in de beleggingsfondsen van je bank ofzo? Dan ga ik dat maar simpelweg doen als er weer een aardige krach is geweest :D

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 jan 2017 9:18 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Niet iedereen, nee. Je hebt er ook die 100K in een teakhoutfonds beleggen. Ahum 8)
Dat van beleggen ná een krach is trouwens wel een heel aardige suggestie.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 12:25 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
Rabobank heeft vandaag het navolgende bekendgemaakt:
Citaat:
Aanbieding Rabobank Certificaten
Investeren in een coöperatieve bank
Rabobank wil haar kapitaalbuffers verhogen. Om de kapitaalpositie te verbeteren en te optimaliseren zal de bank nieuwe Rabobank Certificaten plaatsen bij particuliere en institutionele beleggers. Rabobank zal hiermee versneld aan haar kapitaaldoelstelling voldoen en anticipeert op de verwachte verhoging van de kapitaaleisen. Particuliere beleggers kunnen tot 16 januari 2017 17:30u inschrijven op de uitgifte. Rabobank start deze week met een roadshow onder institutionele beleggers. De nieuwe Rabobank Certificaten kunnen met een korting op de huidige handelsprijs worden aangeboden. De verwachte opbrengst van de uitgifte is minimaal EUR 1 miljard.
Meer informatie: https://www.rabobank.nl/particulieren/b ... tificaten/


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 12:39 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Op de huidige koers toch nog 5.7% rendement. Koopmomentje afwachten? Jammer dat huidige bezitters geen voorkeursrecht hebben en/of korting krijgen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 1:05 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
@obligatoire

Volgens mij zit je al in de Rabo certificaten, hoe werkt dit.

Je koopt ze op de emissiekoers , krijgt jaarlijks rendement en kan t.z.t. dezelfde certificaten weer verkopen op de aandelenmarkt.

Ik neem aan dat er bij aankoop nog kosten bij komen, het beheer hiervan via een derde partij ( in mijn geval de Abn Amro Bank ) zal ook hiervoor beheerkosten rekenen.

Nou heb ik meegelift op de aandelen emissie van AbnAmro Bank toentertijd maar dit is volgens mij niet helemaal vergelijkbaar , hoe verhandelbaar zijn deze certificaten ?

Zou toch een mooie aanvulling zijn op de magere tijden op de spaarmarkt !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 1:15 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5823
Woonplaats: Obliville
Stel je koopt er 40 tegen 25 euro nominaal dan heb je 1.000 euro aan obligaties dus krijg je op jaarbasis minimaal 65 euro aan coupon.
Echter je gaat 114% ongeveer betalen dus 1.140 euro. Je effectieve rendement is dus 5.70%.

Ze zijn via de beurs makkelijk verhandelbaar. Is veel handel in. Bij emissie betaal je nooit kosten, dat is aantrekkelijk. Wel weet je niet precies wat de koers wordt.
Je kunt ze natuurlijk ook gewoon kopen maar dan heb je wel transactiekosten.
Binck en DeGiro rekenen geen beheerskosten; ABN ken ik niet.

Mooie bestemming voor mijn Rabo doelsparen rente, blijft het toch een beetje in de familie :)

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 1:18 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 7:14 pm
Berichten: 55
Caveat emptor: https://www.fondsnieuws.nl/nieuws/houdb ... jfelachtig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 1:21 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 672
Rabobank stelt:
Citaat:
De uitgifteprijs en het aantal uit te geven Rabobank Certificaten zijn onder andere afhankelijk van de vraag naar Rabobank Certificaten van particuliere en institutionele beleggers.

Als particuliere beleggers kunt u zich alleen inschrijven op Rabobank Certificaten met een bestensorder. Dit betekent dat u verplicht bent de Rabobank Certificaten te kopen, ongeacht de prijs. De prijs wordt vastgesteld aan het einde van de aanbiedingsperiode. Op het moment van uw inschrijving weet u nog niet welke prijs u gaat betalen. In het Prospectus op pagina 1 en in de brochure op pagina 11 is de maximumprijs opgenomen. De Rabobank Certificaten kunnen tegen een korting van de maximumprijs 115,04% worden aangeboden. De uiteindelijke prijs is onder andere afhankelijk van de vraag naar Rabobank Certificaten. Voorafgaand aan de toewijzing kan deze maximumprijs worden aangepast. Mocht de maximumprijs worden aangepast, dan wordt de inschrijfperiode verlengd. Zie hiervoor het hoofdstuk ‘Belangrijke aanbiedingsvoorwaarden’ vanaf pagina 11 van de brochure en vanaf pagina 156 van het Prospectus. Dergelijke aanpassingen worden bekend gemaakt via een persbericht op de website van de Rabobank.
De particuliere belegger kan slechts een bestensorder plaatsen. Ik verwacht door de grote(re) invloed van de institutionele beleggers bij de inschrijving een prijsdrukkend effect. Zij bekijken een dergelijk product doorgaans zakelijk(er).


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 jan 2017 1:14 pm 
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 18 dec 2010 8:59 am
Berichten: 291
Als er niets meer te melden is m.b.t. spaargeld, spaarbanken en spaarrekeningen sluit dit onderwerp.
Beleggings-informatie.nl is nog vrij om een eigen website te starten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Martijn en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO