Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 19 apr 2024 3:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 1:24 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Maar hier werd het middenveld genoemd en deze meerderheid, die op leeftijd begint te raken, zal met enkele tonnen aan spaargeld voor pensioenaanvulling nooit meer gaan beleggen of op het idee komen om ingewikkelde constructies te verzinnen. Deze worden allemaal flink genaaid en als die hun stem laten horen dan kan er een omslag komen, in het beste geval een betere VRH, in het slechtste geval uit de EU.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017 8:50 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Martijn schreef:
@Intrest
Citaat:
Hoe kan iemand de vermogens rendement heffing omzeilen, als die iemand al Aow heeft en voor zijn aanvullend pensioen, geheel afhankelijk is van rendement spaargeld + interen op dat spaargeld.

Niet, dat kan alleen als er meer rendement dan op een spaarrekening, op dit moment gemaakt wordt.

Beleggen zou een optie zijn als je jonger bent , je tijdshorizon lang genoeg is om eventuele klappen op te kunnen vangen als de beurs onderuit gaat.

Ik heb het bij mijn vader gezien die toen hij eind zestig was en in 2000 op top van de markt instapte ( heb ik hem toen afgeraden ), vele euro's verloren heeft, gelukkig maar een beperkt deel van zijn vermogen.

De huidige tijd doet mij aan hetzelfde denken, een hosanna stemming op de beurzen, mede gevoed door de centrale banken. Beurskoersen die niet de onderliggende waarden vertegenwoordigen. Jan en allemaal moet gaan beleggen volgens de banken om nog enigszins rendement te maken.

Ik sta op dit moment aan de zijlijn komend jaar om af te wachten waar het heen gaat, cash is king.
Bedankt,-- het NIET -- had ik al gedacht.
Ik beleg al langere tijd wat, maar gezien mijn leeftijd met beperkt gedeelte vermogen.
Nu portefeuille aandelen / beleggingen uitbreiden betekend dat je koopt op zeer hoge beurs niveau's.
De beurzen kunnen nog wel hoger gaan, maar als er klap naar beneden komt verlies je enorm veel.
Net als Martijn vertrouw ik het opgeklopte economisch klimaat niet.
Particulieren die bij een house op de beurs als laatste instappen zijn altijd het haasje, alleen maar verlies, terwijl ze geen of beperkte koerswinsten hebben gehad.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 jan 2017 10:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Over 5 jaar gezien zijn de beurzen (in NL) zo'n 50% gestegen.
Over 8 jaar gezien (rond het dieptepunt) ruim verdubbeld.
Over 10 jaar gezien staan ze gewoon nog onveranderd op hetzelfde niveau.
Over 14 jaar gezien staan ze ook weer bijna op het dubbele.
Over 15 jaar gezien staan ze ook weer op hetzelfde niveau.
Maar t.o.v. de top van 700 punten in 2000 staat de AEX nog steeds fiks lager!
De AEX staat nu ongeveer op het niveau van 1998, bijna 20 jaar later!
Maar t.o.v. 25 jaar geleden het 4-voudige, hetzelfde als 30 jaar geleden.
Staan de beurzen nou relatief hoog of laag? Ik durf het niet te zeggen.
Oftewel, beleggen is naar mijn mening vooral gokken met het instapmoment, ook aangezien de relatie met de werkelijke economie er m.i. steeds minder is.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO