Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 7:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 2:50 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
svanke schreef:
Doboy schreef:
Het is niet verstandig om dmv dividend geld uit de BV te halen.


Je zal het toch eens moeten overhevelen naar prive (25% div.belasting). Of emigreren en na 10 jaar kwijtschelding vragen.


Als je nog andere inkomsten hebt, kun je het moment van opnemen lang uitstellen. Dat lang uitstellen is één van de meest interessante elementen.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 2:55 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: zo 27 sep 2009 5:34 pm
Berichten: 670
Met betrekking tot het verplaatsen van grote vermogens van box 3 naar box 2 wijs ik op de navolgende door de Tweede Kamer aangenomen motie.
Citaat:
34 552
Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2017)


Nr. 53
MOTIE VAN DE LEDEN BASHIR EN GRASHOFF
Voorgesteld 16 november 2016


De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat de belastingdruk aanzienlijk kan worden verlaagd door grote vermogens te verplaatsen van box 3 naar box 2;

overwegende dat dit nog vaker kan gaan gebeuren nu het verschil in belastingdruk tussen box 3 en box 2 voor grote vermogens toe gaat nemen vanaf 1 januari 2017;

verzoekt de regering, kapitaalvlucht naar box 2 intensief te monitoren en zo nodig snel met maatregelen te komen om kapitaalvlucht te stoppen,

en gaat over tot de orde van de dag.


Bashir

Grashoff


A penny saved is a penny earned.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 10:31 am 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Ook.ik heb een bv opgericht, dividend keer ik niet uit investeer het weer. Zolang je normale activiteiten doet val je niet onder boven staande brief. Ik leen uit de bv ipv vrije bedrag van 17500. Dat is.de kapitaal vlucht en dat wordt aanbanden gelegd. Zolang je uitleent is.het een normale bv activiteit. Kan ook interessant voor kleine spaarders zijn ik doe het vanwege de toeslagen die ik anders misloopt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 1:27 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
@Ed

Hoe werkt dit dan, je gaat naar de KVK en schrijft je in ( ik stond vroeger als zzp geregistreerd bij de KVK ) en je gaat naar de notaris om de BV op te richten met notulen enzovoort ?

Ik neem aan dat er dan een jaarrekening overlegd moet worden om te laten zien wat er in de BV gebeurd, het vermogen van de BV wordt niet tot je eigen vermogen gerekend.

Een BV kan je in principe opzetten zonder winstoogmerk, maar je betaald neem ik wel een vorm van belasting ( venootschapsbelasting ? ) als er natuurlijk winst is.

Verder zullen er toch kosten zijn voor oprichting en jaarbalans opstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 2:24 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 06 sep 2007 5:56 pm
Berichten: 254
Via notaris richt je een bv op, kvk inschrijving. Ben zelf beetje handig dus doe de administratie zelf, opstelling van de jaarrekening ed.
Bij de notaris betaal je kosten ongeveer 600, goedkoopstenotaris.nl

Je betaalt wel over de winst vennootsschapping belasting, zolang je onder de 3% rendement blijft kan het uit.

Via google staan er artikelen hierover


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 feb 2017 11:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal er nog eens goed over nadenken.
Er zitten nog heel wat haken en ogen aan. Mogelijk dat ik een gedeelte van vermogen in spaar bv onderbrengen.

Omdat ik al op leeftijd ben en inteer op mijn vermogen, wordt mijn vermogen steeds kleiner.
Als je geld uit de spaar bv haalt en je doet het niet op de juiste manier, loop je het risico dat je 25% div. belasting moet betalen, daar hik ik toch wel tegen aan.
Ook de administratieve rompslomp staat mij tegen en is voor mijn eega zeker niets.

Ik hoor er van op dat je met spaar bv ook toeslagen kunt scoren en eigen bijdrage voor verzorgingstehuis kunt verminderen of ontlopen.
Ons belasting en toeslagen systeem heeft toch wel veel onbedoelde gaten.
Ergens stuit het mij tegen de borst om voor dit soort zaken een spaar bv op te zetten.

Maar meer belasting moeten betalen dan dat je aan spaarrendement ontvangt vind ik ook niet eerlijk.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 1:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: do 05 jan 2012 12:14 pm
Berichten: 420
Het oprichten van een spaar-bv kan lucratief zijn.
https://www.onlineflexbvoprichten.nl/spaar-bv/

Alleen kan het zijn dat de overheid dit soort constructies gaat verbieden, zodat je alle onkosten voor niets hebt gemaakt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 6:02 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
kspaar schreef:
Het oprichten van een spaar-bv kan lucratief zijn.
https://www.onlineflexbvoprichten.nl/spaar-bv/

Alleen kan het zijn dat de overheid dit soort constructies gaat verbieden, zodat je alle onkosten voor niets hebt gemaakt.


Als dat waar is, zullen ze dit zeker sneller aanpassen, een e.v.t. verlaging van de rendement op vermogen. Daar gaan ze eerst een jaar naar kijken en dan na een jaar van onderzoek om vervolgens het na een jaar nog eens te bekijken of het wel nodig is. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 feb 2017 10:16 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
obligataire schreef:
Dit item zet me toch aan het denken. In principe betaal je ongeveer 1,38% heffing in schijf 2, als ik het goed zie.
Op zich sluit dat redelijk aan mijn rendementen maar minder belasting betalen is altijd fijn :)

Ik heb al een B.V., gewoon met bedrijfsactiviteiten en 18K aan aandelenkapitaal.
In privé heb ik een aanzienlijk bedrag bij Rabo Doelsparen staan.
Stel ik laat bij een notaris het aandelenkapitaal ophogen met een flink bedrag.

Kan ik dan Rabo Doelsparen inbrengen (storten op de aandelen), ondanks dat het op mijn privé naam staat?

Is het slim om een flink aandelenkapitaal te creëren, met wat ruimte voor toekomstige groei?

Denk je dat deze constructie nog lang toegestaan zal blijven?

Of het zinvol is om Rabo Doelsparen in te brengen in een bestaande B.V. kan ik niet beoordelen ( statutenwijziging, akte van uitgifte aandelen, akte van inbreng) maar technisch kan het wel. Fiscaal behoort de ingebrachte economische eigendom tot het vermogen van de B.V. Het bedrag staat nog wel op je jaaroverzicht. Je moet zelf aangeven dat tegenover dit bezit een schuld staat aan de B.V. die even groot is. Een hoger geplaatst aandelenkapitaal is altijd slim. Of de constructie nog lang zal blijven bestaan kan ik geen zinnig woord over zeggen. Hangt ook van het succes af denk ik. De Hoge Raad heeft aangegeven dat belastingplichtigen zelf mogen kiezen voor de optie die voor hen het meest voordelig is en is door Wiebes bevestigd. Kortom, de B.V.-route is goedgekeurd door het kabinet.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO