Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 25 apr 2024 4:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 9:20 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
VRH drempel/grens voor gepensioneerden was (tot 1-1-2016) vrij hoog, iets meer dan € 280.000,- 1 voor persoon, dubbele voor partners/gehuwden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Laatst bijgewerkt door Piggy op wo 04 okt 2017 11:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 10:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Aardige tip van de VRH voor gepensioneerden en de hogere drempel met vrijstelling hiervan, helaas pindakaas moet ik nog 12,5 jaar tot 13 jaar of meer tot deze AOW gerechtigde leeftijd ( wie zal het zeggen wanneer iemand AOW krijgt geboren in 1963 ? )

Dus hier heb ik niet veel aan, ik mikte om vanaf midden 50 tot voor mijn 60 ste levensjaar te stoppen met werken en van mijn pensioen te gaan genieten.
Dat zit er gezien de veranderende houding van de overheid niet in>

- AOW leeftijd stijgt mee met de zogenaamde hogere levensverwachting ( iedereen wordt namelijk volgens Vadertje Staat makkelijk 88 jaar of ouder ).
- Fiscale constructies om met zg. lijfrentes je oudedag te overbruggen zijn teniet gedaan ( ik kan nog net hiervan genieten ! )
- Hogere belastingen voor ouderen , want een interessante doelgroep om geld afhandig te maken,
- Pensioenfondsen die indexering volkomen achterhaald maken en zelfs korting op je pensioen ( is mij reeds gebeurd )
- Hogere Laag BTW tarieven in de toekomst ?
- Spaarrentes die dankzij het project EU naar 0 zijn gebracht en daar voorlopig blijven ondanks hogere inflatiecijfers.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 03 okt 2017 10:22 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1978
Piggy schreef:
VRH drempel/grens voor gepensioneerden is vrij hoog, iets meer dan € 280.000,- 1 voor persoon, dubbele voor partners/gehuwden.


lees eens door wat je gelinkt hebt, en ontdek dan voor onzin je hier schrijft.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 11:08 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Dit is geen onzin, echter het was geldig tot 1-1-2016. Heb hier overheen gelezen, excuses.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 11:18 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Nog eens proberen....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 2:18 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:
Dit is geen onzin, echter het was geldig tot 1-1-2016. Heb hier overheen gelezen, excuses.


Die regeling was inderdaad tot 1 januari 2016 van toepassing. Ik had de indruk dat je wilde aangeven dat destijds elke AOW gerechtigde tot € 282.226 geen VRH hoefde te betalen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 8:54 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
Ja ik weet dit is de VRH grens om in aanmerking te komen voor een toeslag.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 04 okt 2017 10:08 pm 
Kwartje

Geregistreerd: za 16 mei 2009 10:11 pm
Berichten: 299
Piggy schreef:
Ja ik weet dit is de VRH grens om in aanmerking te komen voor een toeslag.


Het is allemaal een beetje in telegram stijl maar wil je nu echt beweren dat destijds elke AOW gerechtigde tot € 282.226 geen VRH hoefde te betalen.
De regeling waarnaar je verwijst zit volgens mij toch echt een beetje anders in elkaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 okt 2017 7:14 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Rabo gaat ook naar 0,05%
Er kan net zo goed één "KartelBank" forum komen, scheelt individuele meldingen voor verlaging.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 2:51 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
"ING-spaarder een stap verwijderd van nul rente". ING-bank stap verwijderd van opheffen rekening.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 06 okt 2017 9:45 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1204
Ook Abn Amro veranderd zijn rentetarief op een direct opeisbare spaarrekening naar 0,05 %.

Op naar 0 of negatief, en lang leve het kartel in Nederland !

Quote uit de FD

Citaat:
Ook ABN Amro en Rabo verlagen spaarrente naar 0,05%
ABN Amro en Rabobank verlagen beide hun spaarrentes van 0,10% naar 0,05%. Zij volgen daarmee ING Bank die de rente op de direct opvraagbare spaarrekeningen begin deze maand al halveerde. De rentewijziging van ABN Amro gaat in per 10 oktober 2017, die van Rabobank twee dagen later. De vorige renteverlagingen van de drie grootbanken waren van eind juli en begin augustus.
Met de verlagingen van de grootbanken komt het einde van de rentevergoedingen een stap dichterbij. In Nederland is Triodos Bank de enige die geen rente meer geeft op direct opvraagbare (internet)spaarrekeningen. Opvallend is dat de andere bank die zich inzet voor duurzaamheid, ASN Bank, juist een relatief hoge rente van 0,2% biedt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO