Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 3:00 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 10:59 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Piggy schreef:
@Hendrid: Je geeft aan dat je "gratis" kan beleggen bij vele banken. Je vergeet echter bij te vermelden dat de kosten al verwerkt zijn in de koersen. Je betaald dus wel. Niets is gratis in de financiële wereld.
Het zijn dan dezelfde koersen, of je nou via bank A "gratis" belegt of via bank B extra transactiekosten betaalt.

En over iets anders wat hiervoor gezegd is met andere woorden. Rente op je betaalrekening is eigenlijk belachelijk, want je kan het ook dagelijks op je spaarrekening zetten, en dan krijg je meer. Dus in plaats van je betaalrekening automatisch laten aanvullen, zou er ook een service moeten komen, die elke avond je betaalrekening op 0 boekt ten gunste van je spaarrekening.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 3:32 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3718
henrid schreef:
Het zijn dan dezelfde koersen, of je nou via bank A "gratis" belegt of via bank B extra transactiekosten betaalt.

Dat hangt er vanaf. Als je transacties beperkt zijn (bijvoorbeeld alleen maar af en toe een inleg en heel zelden een opname), dan heb je gelijk. Zijn je transacties hoog dan ben je bij de bank/beleggingsmaatschappij waar de kosten in de koers verwerkt zijn veel goedkoper af.
henrid schreef:
Dus in plaats van je betaalrekening automatisch laten aanvullen, zou er ook een service moeten komen, die elke avond je betaalrekening op 0 boekt ten gunste van je spaarrekening.

In dat geval kan de bank de spaarrekening afschaffen en de bankrekening een net zo hoog rentepercentage geven als de spaarrekening. Scheelt weer transacties.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 8:36 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2502
Knab staat nu in de kolom zonder voorwaarden op SI. Maar dat klopt niet. Voorwaarde is immers dat je elke maand 15 euro betaald. :evil:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 8:39 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 27 sep 2011 7:16 pm
Berichten: 328
1500 schreef:
Zowel voor een boven- :idea: als ondergrens.

Bij de SNS kan je ook je saldo automatisch laten aanvullen vanaf een spaarrekening. Niets nieuws onder de zon dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 10:27 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Knab schreef:
Als u graag een hoge rente op uw betaal of spaarrekening wil dan heeft u helemaal gelijk.
Knab

Mooi, we zijn het eens, einde discussie. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2012 11:05 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Knab schreef:
Wij willen onze klanten graag helpen slimmer met hun geld om te gaan. Wij willen dat anders doen dan met hoge rentes.
Knab
Wij niet (als ik voor de waarschijnlijke meerderheid mag spreken)

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 7:20 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
henrid schreef:
Wij niet (als ik voor de waarschijnlijke meerderheid mag spreken)

Mee eens! Ik heb liever een hoge rente. Ik heb mijn financiële zaakjes zonder een dashboard (dat 180 euro per jaar kost) ook op orde. Als het 15 euro per maand had gekost, had ik nog geen rekening geopend, want ik vind de rente gewoon veel te laag.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 11:26 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
@Spaarder1976: Je bedoelt waarschijnlijk 15 euro per jaar. Voor mij net zo. Ik betaal nu dus 18,75. Zelfs als Knab gratis zou zijn, deed ik het niet, ja misschien als extra bank, maar niet om m'n betaalrekening om te zetten.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 12:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Ik bedoelde idd per jaar ja. Ik stap ook niet graag over met mijn betaalrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 2:28 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 10 jun 2008 11:09 am
Berichten: 255
stuiver schreef:
Knab staat nu in de kolom zonder voorwaarden op SI. Maar dat klopt niet. Voorwaarde is immers dat je elke maand 15 euro betaald. :evil:

Klopt, maar aan de andere kant zou je dan ook (bijna) alle ING / ABN / etc. rekeningen uit de kolom zonder voorwaarde moeten halen waar je ook verplicht bent om een betaalrekening af te nemen en dus ook kosten voor moet betalen.. :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 2:57 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
En ook deze bank accepteert kennelijk geen Nederlanders die in het buitenland wonen. Een afknabber dus.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 4:23 pm 

Geregistreerd: wo 11 jan 2012 11:59 am
Berichten: 14
Die tool vertrouw ik voor geen meter. Wie zegt mij dat ik na het invullen van die tool niet wordt doodgegooid met aanbiedingen van Knab? Elke organisatie met een winstoogmerk hoeft niet elk detail van mijn financiele huishouding te zien.

Daarnaast komen de genoemde voordelen voor de 15 euro per maand op mij over als gebakken lucht. Maar ik hoor denk ik ook niet tot de gefortuneerde doelgroep waar Knab zich op lijkt te richten. Die doelgroep heeft waarschijnlijk het meeste winst potentieel, en daarmee spreken hun daden tegen dat ze een echte consumenten-bank zijn. Als dat waar was hadden ze niet zo'n barriere opgeworpen en zich meer op de gewone "massa" gericht.

De heer Frijters mag leuke dingen hebben gedaan bij Alex, maar voor iemand die marketeer van het jaar is geweest ben ik per definitie op mijn hoede.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2012 5:51 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 10:02 pm
Berichten: 232
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel klanten ze inmiddels hebben (na alle negatieve reacties, ook in het TV programma kassa van afgelopen zaterdag bijvoorbeeld, hebben jullie dat gezien? Knab duur zei ze haha, afgekeken van deze site). Zijn er forumleden die al een rekening hebben geopend?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2012 7:38 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2117
Ik weet niet of het een gevalletje voorkennis betreft, maar morgen staat deze bank op een gedeelde eerste plaats, in de top-10 van hoogste spaarrente zonder voorwaarden.
Toch knab.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 nov 2012 7:49 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 feb 2010 6:10 pm
Berichten: 296
Eerst zien, dan geloven...

Na het zien van de commercial op TV (waarin ze een zeilboot tegen een fles champagne aan wordt geslingerd) krijg ik het beeld dat ze toch liever het geld in de marketing stoppen, dan in hogere rente en lagere kosten...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO