Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 5:21 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2012 4:47 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
Citaat:
Wachtwoord vergeten?
Klik dan direct op de link ‘wachtwoord vergeten’ in het inlogscherm. U voorkomt daarmee dat wij uw rekening blokkeren als u drie keer het verkeerde wachtwoord typt. Vrijwel direct ontvangt u per e-mail een nieuw wachtwoord en heeft u weer toegang.

Dus feitelijk bepaalt je gebruikersnaam in combinatie met de beveiliging van je e-mail account nu de mate van beveiliging van je spaarrekening; dus niet meer alleen de combinatie gebruikersnaam en password. Wat vinden we daarvan ivm de veiligheid?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 05 dec 2012 5:13 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Je ziet dit dacht ik steeds meer. Geld stelen kan men niet, echter men kan wel een deposito afsluiten of geld overboeken naar je tegenrekening.
Overboeken is niet leuk maar niet heel erg, dat een deposito is afgesloten (zekers voor een lange periode) is helemaal niet leuk.

NIBC gaf dacht ik in het verleden nog een TAN-lijst met 100 codes. Hierdoor was het nog iets veiliger, echter vanwege kostenaspect is NIBC hiermee gestopt.

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat men in Denemarken de beveiliging nog vele malen slechter had (maar wel erg gebruiksvriendelijk). Je kan op elke site van een bank, overheid, financiële instelling, etc. inloggen met je Deense Digi-D. Ik hoop niet dat het hier in Nederland ook die kant op gaat. Want als ze je Digi-D hebben dan ben je de klos....
Anderzorg schijnt 1 van de niet overheid instanties te zijn waarbij je nu al met je Digi-D kan inloggen (en volgend jaar kan je alleen maar met je Digi-D inloggen en niet meer met de aangemaakte inloggegevens uit het verleden).

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2012 12:27 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Je E-Mail met wachtwoord beveiligen lijkt me dan echt wel aan te raden.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2012 11:01 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Piggy. Bij VGZ en IZA moet je ook met DigID inloggen op Mijn VGZ resp. Mijn IZA. Waarschijnlijk zijn er nog meer verzekeraars en nog waarschijnlijker is dat volgend jaar alle verzekeraars zo werken. Zal ook wel een overheidsverplichting worden.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO