Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 12:47 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 8:52 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
OK, nog even dit: Ik zie al wat ze gedaan hebben: Ze hebben alleen op de Kruidvat rekening gerekend met 6,25%, op de OHRA Maandspaarrekening rekenen ze met 4,25%!!!!!!!!! Dit was niet volgens de afspraak, ik heb duidelijk gecheckt of ik op *beide* rekeningen 6,25% zou krijgen...

Gaan ze me morgen natuurlijk vertellen dat je maar op 1 van de 2 die 6,25% kan krijgen.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 8:56 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
@ SpaarXL: Ik had precies 33 Euro rente op de OHRA rekening. Mijn saldo eind 2007 was precies 1751 Euro (Vanwege die 1 Euro Incasso...). Nu twijfel ik wat te doen de 6,25% is eraf en 4,25% is niet erg hoog maar wat gaan ze doen. Met voorwaardes sparen is al niet slim/handig en je krijgt nog minder rente ook! Dus ze moeten toch vandaag of morgen omhoog gaan. Misschien dus ook maar de Yapi erbij gaan pakken die andere heb ik al in mijn verzameling (20 Spaarrekeningen in totaal, niet allemaal 'vol' hoor!).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 9:36 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Mandros, heb je alleen de OHRA Maandspaarrekening, of ook de OHRA Kruidvat Maandspaarrekening? Volgens mij mag je ze dus wel beide hebben, maar het lijkt er bij mij dus op dat je maar bij 1 van de 2 die 6,25% krijgt. Ga ik morgen over bellen, jullie horen het nog.

Ach, wat mij betreft was het een experiment, denk dat ik inderdaad ook beter de Yapi erbij kan nemen dan dit gedonder...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 9:41 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Ik heb alleen de OHRA Maandsparen (Wel 2x op een andere naam). Dus daarom gaat het waarschijnlijk wel goed. Maar ja al die moeite en dan ook nog dat beetje extra.....eigenlijk de moeite niet waard tenzij die rente echt een stuk hoger is (5% ofzo).

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 10:36 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb zonet even gebeld naar de OHRA (nou ja, eigenlijk bellen ze mij, want ze hebben die call-me-now service), en ze gaan de boel even voor me uitzoeken en bellen me terug. Ze geven al toe dat er iets niet klopt, dus ik ben benieuwd!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 10:36 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Ik heb vanochtend gebeld. Het rentepercentage van mijn Kruidvat rekening stond op 0%. Ze moeten mijn rente nu handmatig uit gaan rekenen. Komt een beetje amateuristisch over.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 10:38 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Dit is toch wel het toppunt van toevallig, Doboy en ik hebben tegelijk een bericht geplaatst... Ik wilde je net vragen hoe het met jouw rente zat.

Maar goed, als ze het bij jou zo gemakkelijk konden aanpassen, zullen ze dat bij mij ook wel kunnen doen.

Ik denk toch dat er achter de schermen wat probleempjes zijn bij mensen die twee "6.25" rekeningen hebben lopen bij Ohra...

Enne, Doboy: Als ze de rente willen uitrekenen mogen ze m'n spreadsheet wel lenen, klopt altijd! :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 10:42 am 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Zo, meteen 4 minuten later ben ik teruggebeld, het blijkt dat ik niet de enige ben waarbij een fout bedrag aan rente is bijgeschreven, ze gaan alles nakijken, en ik wordt teruggebeld.

Tot nu toe vind ik de telefonische dienstverlening trouwens prima!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 04 jan 2008 11:08 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
SpaarXL schreef:
Tot nu toe vind ik de telefonische dienstverlening trouwens prima!

Klopt. Ze hebben me netjes te woord gestaan en hun excuses aangeboden. Nu maar afwachten. Kon wel langer dan een week duren. Tzt bellen ze me terug.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 10:29 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
Vanochtend toch maar eens gebeld waar mijn rente van de Kruidvat rekening blijft. Konden ze nog niets over zeggen, maar ze zijn er mee bezig.
Jammer dat het zo lang moet duren. Met het sheetje van SpaarXL( waarvoor duizendmaal dank!!!) heb je het zo uitgerekend. 8)

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 12:27 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Hee, het is zeker weer vrijdagochtend, want ik wilde ook net weer even gaan bellen...

Dus je hebt het spreadsheetje toch inelkaar geflanst? Is inderdaad best handig, ik heb er zelf een stuk of 10 rekeningen in, en de rente over alle spaarrekeningen klopte (over 2007) bijna telkens precies. Elke bank heeft weer z'n eigen eigenaardigheden op het gebied van renteberekening (360 dagen per jaar of 365 dagen per jaar, etc.), maar je kunt alles kloppend krijgen als je de juiste regels hanteert.

Ik geef OHRA nog een week, dan ga ik zelf ook weer 's bellen...

Oh ja, ik heb al wel een email van OHRA gehad waarin ze me vertellen dat het fiscale overzicht inderdaad voor geen meter klopt! Ik heb de belastingdienst ook om een schriftelijke reactie gevraagd, tot nu toe alleen nog maar een ontvangstbevestiging gekregen, ik houd jullie op de hoogte...

Enne, die mail van OHRA wil ik ook wel plaatsen als daar behoefte aan is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 1:10 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
SpaarXL schreef:
Dus je hebt het spreadsheetje toch inelkaar geflanst?

Je uitleg was heel duidelijk, het was makkelijk te doen.
SpaarXL schreef:
Oh ja, ik heb al wel een email van OHRA gehad waarin ze me vertellen dat het fiscale overzicht inderdaad voor geen meter klopt!

Gaan ze dit nog corrigeren of laten ze het zo zitten?

Ohra is niet de enige die er eigen regels op na houdt. Fundix rekent de rente over 2006 net als vroeger Vola( beiden Ing) bij het saldo op 1-1-2007

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 18 jan 2008 1:30 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik weet niet of Ohra het nog gaat corrigeren. Ik wacht eerst even op de beloofde reactie van de belastingdienst voor ik weer ga bellen met Ohra.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 1:34 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
SpaarXL, bij mij wordt de rente 14 februari bijgeschreven. Nu maar hopen dat het bedrag juist is.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 26 jan 2008 1:48 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ik heb gisteren ook weer gebeld (ben gebeld dmv CallMeNow dus). Mijn vraag werd aangehoord, er werd me verteld dat ik zou worden teruggebeld, dis gebeurde 10 minuten later. Het antwoord: "We zijn nog bezig met het handmatig uitrekenen". Ik zei dat ik nog max. 1 maand wilde wachten, er werd me gemeld dat het zo lang wel niet zou duren.

Ik kreeg dus niet zo'n duidelijke datum als jij, maar al met al heb ik dus wel hoop dat het goedkomt.

Ik heb meteen ook maar even gevraagd hoe het met het fiscale overzichtje stond (ze hadden me al schriftelijk gemeld dat dit inderdaad foutief was mbt de belastingtechnische gegevens). Hierop kreeg ik als antwoord: "We weten inderdaad dat het fiscale overzicht niet de juiste fiscale gegevens bevat, maar we gaan het niet op het online overzicht corrigeren. Wel verzekeren we dat we aan de belastingdienst de juiste gegevens zullen verstrekken".

Dit houdt dus in: het saldo op 31-12-2007 mag *niet* de opgebouwde rente bevatten, ook op 1-1-2008 mag die rente nog niet bij het spaarsaldo worden opgeteld. Maar hierover meld ik hier op het forum wel weer als ik de beloofde brief van de belastingdienst krijg.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO