Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 9:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 28 jul 2007 9:13 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Vraagje:

Stel, je opent een stuk of 5 "maandspaar"-achtige rekeningen (Bijv. volgens de huidige "top-5 met voorwaarden": SNS, Reaal, OHRA, Kruidvat, SNS regio) en je zet je maandelijkse automatische incasso op het maximum, oftewel 250 euro.

Je spaart dan met een hoge rente ad 4,25% (bij OHRA zelfs het eerste half jaar 6,25%).

Je spaart dan dus elke maand 5x250=1250 euro. Stel nu dat je na een jaar je "verplichte" bedragen niet meer kunt ophoesten, kun je dan gewoon elke maand 250 euro van die rekeningen afboeken, die dan enkele dagen later weer automatisch geincasseerd worden? Dit alles om je rekeningen maar "in leven" te houden? (Immers, als er 3 maanden niet geincasseerd kan worden, worden de rekeningen vaak omgezet naar een lagere rente).

Of is dit alles te simpel gedacht?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 12:29 am 
Volgens mij kan dit, hoewel het waarschijnlijk tegen de strekking van de rekeningen ingaat. Doelstelling SNS Maxisparen bijv.: "het aanhouden van spaargelden die niet op korte termijn in het lopende betalingsverkeer worden aangewend". Bij Spaarbeleg SpaarComfort doe ik het iig mm ook.
Mocht je tzt commentaar krijgen dan is het vroeg genoeg om je zorgen te maken.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 4:32 pm 
Bij een soortgelijke rekening Spaarbeleg "Comfort rekening" werkt het zo dat het saldo per maand tussen 50-250 moet zijn toegenomen en anders wordt er een lagere rente toegekend voor die maand.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 4:54 pm 
Bij SpaarComfort hoeft het saldo NIET toe te nemen, er moet alleen maandelijks 50-250 euro worden gestort.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 8:41 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Precies, daar ging mijn vraag ook over:

Als ik de voorwaarden goed lees (tenminste die van Ohra), lees ik alleen over "250 incasseren per maand", en niks over "saldo toenemen".

Als je dus even niet kunt sparen, is het volgens mij gewoon mogelijk om snel even 250 af te boeken, voor de nieuwe incasso komt.

Maar "anoniempje" was ook al op die oplossing gekomen...

Mochten er mensen zijn die weten dat zoiets niet mag, hoor ik het graag (misschien incl. quote uit de voorwaarden).

Verder bedankt voor jullie reacties


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 9:07 pm 
Trouwens bij SpaarComfort kun je in augustus, september en oktober tot maximaal € 2.500,- per maand inleggen. En de rente wordt verhoogd tot 3,70%.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 9:15 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Citaat:
Trouwens bij SpaarComfort kun je in augustus, september en oktober tot maximaal € 2.500,- per maand inleggen. En de rente wordt verhoogd tot 3,70%


Geldt dat voor iedereen die een rekening opent? Kan ik dat ook ergens online vinden?

Opnieuw bedankt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 29 jul 2007 9:51 pm 
Dit is ivm de naamsverandering.
Zie http://www.aegonbank.nl/acties/spaarrenteverhoging/


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 8:00 pm 
Je mag altijd zoveel geld opnemen als je wilt. De enige beperking is dat je maandelijks moet storten.

Ik zal het nog sterker vertellen: ooit ben ik door een bank benaderd die dit zelf voorstelde. Zet gewoon het maximum in, als je tekort hebt kan je altijd terugstorten!!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2007 11:17 am 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Het zijn spaarrekeningen waar iedere maand maximaal 250 geincasseerd moet kunnen worden.
Het minimum is € 50.
Dus als je ziet aankomen dat je op 5 rekeningen niet meer € 250 kunt sparen kun je ook de incasso wijzigen naar € 50.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 08 sep 2007 11:02 pm 
Bij OHRA en Kruidvat is het minimum zelfs € 25. En bij Kruidvat kun je het bedrag online aanpassen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2007 9:35 am 
Ik moet mezelf corrigeren. Op mijn Kruidvat rekening staat een verhoging/verlagings-knop waarmee ik tot op heden dacht mijn incassobedrag te kunnen veranderen. Als ik echter op de knop klik word ik uitgelogd en kom ik in een leenformulier. Vreemd.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2007 7:22 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Klopt! Ik vind dit ook nogal vaag. Ik heb zelf een Ohra maandspaarrekening en eentje in de Kruidvat variant, maar bij de Kruidvat versie heb je inderdaad dit vreemde "limiet" scherm. Ik heb ook al 's met de helpdesk gebeld, maar die konden hiervoor ook geen verklaring geven...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 6:47 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2220
SpaarXL, bij mij is op de OHRA maandspaarrekening rente bijgeschreven (datum 31 december), maar op mijn Kruidvat rekening helemaal niets. Bij jou ook niet?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 03 jan 2008 8:46 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 jul 2007 8:07 am
Berichten: 1061
Ehh, ik heb net even gekeken, maar op de Kruidvat had ik 13,30 rente (klopt precies met mijn eigen berekening, ik spaar daarop sinds 31 augustus, saldo was dus 5x250=1000 euro op 31-12) maar nu komt het: op de OHRA maandspaarrekening kreeg ik 13,53, en dat klopt niet! Ik heb daar nu 1500 euro opstaan (6x250 euro, van 31-7 tm 31-12), dus bij twee zo verschillende bedragen kan ik nooit een (zo goed als) gelijke renteuitkering krijgen!

Stelletje kl..tza..en, morgen maar weer even een uur aan de telefoon hangen. En anders snel opheffen die boel, ik heb mijn brief om de "gewone" OHRA spaarrekening op te heffen net de deur uit, ze zijn sinds die 3,5% niet meer meegegaan met de verhogingen...

Toch bedankt dat je me er op attent hebt gemaakt!

PS: De renteberekening van de "gewone" spaarrekening klopte *wel* weer tot op de cent!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO