Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 8:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 10:00 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 12 okt 2008 9:53 am
Berichten: 293
Citaat:
Dear customer,

Please find attached to this email the statement for your Advanzia deposit account for October 2017.

For any further questions please contact our customer service which is available Monday through Friday 9:00-17:00 CET at +352 26 38 75 675.

In the future, the account statement of your Advanzia Deposit Account will no longer be issued on the 28th, but on the last working day of each month. As a result, your monthly account statements will be sent to you within the first three working days of the month.


Stond in de email rente bijschrijving van oktober.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2017 10:51 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Inderdaad, dit was mij niet opgevallen.

Nou een paar dagen extra rente (eerder) deze maand. :D

Ben trouwens benieuwd of er een vervolg actie komt.

0,75% voor een paar maanden zou al mooi zijn.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2017 9:44 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
wel storend dat ik vrijdag om 9:00 geld heb overgemaakt en nu nog steeds geen bevestiging heb.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 28 nov 2017 5:39 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Ben eens op onderzoek gegaan.

AFM meld niets raars, DNB meld niets raars.

Uiteindelijk maar ff gebeld naar Advanzia, er waren/zijn systeem problemen. Vandaag zouden alle in/uit betalingen verwerkt zijn/worden.
Met de juiste valutadatum (dus bedragen die vrijdag bij hun binnen zijn gekomen, word met dd 24-11 verwerkt, enz..)

@spuit11 aub geen trutopmerkingen...

Update 18:39- laatste betaling (van de 24ste) nu wel zichtbaar in het online bankieren deel van Advanzia.
Echter wel met een datum van 26 november (zondag??) kijken of dat wel goed gaat met de rente.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017 10:17 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
ik kan niet reageren op je PM, juan, hij zegt dat je PM hebt uitgeschakeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2017 11:23 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Dus als ik het goed begrijp kan ik morgen online zien wat voor rente over de afgelopen maand november ontvangen heb ( wat mij ook logisch lijkt ) en ontvang binnen 3 werkdagen ( dus uiterlijk dinsdag 5 december ) per email het overzicht.

Ik maak daarna meestal de rente naar mijn betaalrekening in Nederland over, dit ging bij mij in het verleden vrij vlot, soms op dezelfde dag als ik s'ochtends de overboeking deed.

Trouwens als er iets 'fout' zou zijn bij deze bankinstelling zal je dit toch via Luxemburg eerder vernemen dan via de AFM of de Nederlandse Bank , die zijn voor deze instelling volgens mij geen toezichthouder.

Ik ben inderdaad ook benieuwd na afloop van dit jaar of ze nog interessante rentetarieven hebben , anders haal ik daar weer het geld weg, de vraag is alleen waar gaat het vervolgens heen , een deposito afsluiten ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 7:10 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@erik,

Het zou nu weer moeten werken.

Maar zie je je laatste betaling nu wel?
Want hier nog steeds geen bevestiging ontvangen.
Heb als test 2 ct uitbetaling aan de Rabo overgemaakt, kijken of dit uitgevoerd word vandaag.
Voordat ik weer geld naar hun overmaak, wil ik zien of uitbetalingen wel uitgevoerd worden.

@Martijn,
Het zal wel niets zijn, maar ik vind het wel vreemd dat er nog steeds geen mail bevestiging binnen is.
Ze moeten nog ff wachten met failliet gaan ;-) vanaf januari heb ik al weer een beter alternatief dan die 1%

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 8:09 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 sep 2011 8:26 am
Berichten: 812
ik heb geen mail gehad, op de mein-konto-site is het wel zichtbaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 11:43 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Vanochtend een email gestuurd met de vragen over de nieuwe methode van rente toekenning.

Dit is hun antwoord in het Duits:

Citaat:
Die Zinsberechnung auf Ihrem Advanzia Tagesgeldkonto erfolgt taggenau. Zinsen wurden Ihrem Konto dabei jeweils zum 28. eines Monats bzw. dem letzten Werktag vor dem 28. gutgeschrieben, fehlende Zinstage werden im Folgemonat bei der Berechnung berücksichtigt.

Die Zinsberechnung erfolgt dabei nach der folgenden Zinsformel:
Zinsen = (Anzal der Zinstage*nominaler Jahreszinssatz*Kapital)/365

Aufgrund einer Systemumstellung wird künftig der Kontoauszug (ab November) für Ihr Advanzia Tagesgeldkonto, statt wie bisher zum 28. eines Monats, immer zum letzten Werktag im Monat erstellt. Entsprechend werden Ihnen in Zukunft Ihre Kontoauszüge immer innerhalb der ersten 3 Werktage eines Monats zugehen.

Was den Zinssatz nach dem 31.12.2017 betrifft, so können wir Ihnen noch nichts mitteilen.


Over de laatste vraag, ze weten nog niet wat de rente volgend jaar gaat doen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 5:20 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Vandaag mail ontvangen

Your Advanzia Account number 127xxxxxxxx
Dear customer,
By this e-mail we confirm your deposit of EUR on your Advanzia Account. (Hoeveel??? niets??)
Our service team can be reached by e-mail and telephone. By telephone we can be reached from Monday till Friday (except for bankholidays) from 09.00 - 17.00 hours.

Het bedrag valt eraf of zo?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 6:12 pm 

Geregistreerd: wo 19 sep 2012 2:29 pm
Berichten: 1
Ook ik heb vandaag deze mail ontvangen. Ik heb ze net gebeld en ze zeggen dat alles oke is. Maar het systeem is helemaal in de war.
Ik heb maandag geld overgeboekt en het bedrag staat vandaag nog niet in meinkonto. Verder hebben ze mail naar een (oud) emailadres gestuurd dat gelukkig nog even werkt. Dit emailadres heb ik allang aangepast en heb ik ook al mail van Advanzia op ontvangen.
Morgen zouden we morgen de maandafrekening ontvangen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 30 nov 2017 7:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@sok,

Viel bij jou ook het bedrag eraf?

De test overboeking is vandaag netjes uitgevoerd.

Dus kan weer veilig overmaken :-)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2017 10:19 am 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Het zullen wel kinderziektes zijn van het nieuw geïntroduceerde systeem , maar de praktijk laat zien dat ze in feite nog niet helemaal klaar voor zijn bij de Advanzia Bank.

Vandaag online gekeken voor mijn rentebijschrijving, bij November 2017 staat het volgende geschreven.

Citaat:
Daten nicht einsehbar/vorhanden


Lijkt me dat de maand november toch voorbij is en er nu bekend zou zijn hoeveel rente je krijgt toch.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2017 12:24 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Op meinkonto, duurde het sowieso al langer voordat de mutaties zichtbaar waren.
Nu met de verschoven datum, en problemen met het systeem, verwacht ik niet dat we vandaag nog het email afschrift krijgen.

Wat ik wel verwacht, is dat we nu over meer dagen rente krijgen deze maand (van 28e oktober t/m 30 november) dus bouwen we een net iets meer dan 1% rente op (door die extra 2 dagen)

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2017 5:43 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1202
Iemand al een email gehad van de rente ontvangen over de maand november.

Ik weet ik ben ietwat ongeduldig, maar dit is de tweede werkdag dus uiterlijk moet morgen bericht komen per email en online.

Al met al geen verbetering deze stap, maar ik zat er toch al over na te denken de rekening bij het einde van het jaar weer omlaag te brengen, de rente zal daarna weer op een 'normaal' tariefhoogte komen.

Mijn mededeling in Mein Konto:

Citaat:
November 2017 Daten nicht einsehbar/vorhanden


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 513 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO