Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 12:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 3:29 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Afgelopen week de bevestiging gehad, alleen jammer dat die gasten alles in het Duits sturen (mailen)
En jammer dat ze geen fatsoenlijk telebankieren systeem hebben.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 5:31 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Citaat:
Uw Advanzia rekeningnummer XXXXXXXXXXXXXXXX

Geachte heer,

Hartelijk dank voor het toezenden van uw gegevens. Wij hebben uw nieuwe Advanzia rekening onder nummer. XXXXXXXXXXXXXX geopend en geactiveerd.

De actuele rentevergoeding op uw Advanzia Spaarrekening bedraagt 2.50% eff. per jaar (2.4719% nom.).

Voor het overboeken van gelden vezoeken wij u gebruik te maken van een IBAN overschrijving.
1. Begunstigde: Advanzia Bank S.A., L-5365 Munsbach, Luxembourg
2. Begunstigde bank: Banque de Luxembourg
3. BIC/SWIFT: BLUXLULL
4. IBAN: LU60 0081 5030 6501 0003
5. omschrijving 1e regel: XXXXXXXXXXXX
6. omschrijving 2e regel: JandeV

Wij adviseren u gebruik te maken van “Shared costs” (SHA), hiermee voorkomt u extra kosten berekend door uw huisbank.

Wij verzoeken u onderstaande informatie grondig door te lezen.

Stortingen:
Deze kunnen alleen gedaan worden vanaf een rekening die op uw naam gesteld is. Dit betekent dat betalingen door derden niet toegestaan en geweigerd worden. De betaling moet gedaan worden vanaf een bank in de EU /EEA of Zwitserland. Met iedere betaling wordt automatisch een referentie rekening aangelegd.

Opnames:
Opnames van uw Advanziarekening kunnen uitsluitend overgemaakt worden naar een rekening waarvan u reeds een storting heeft gedaan en welke zo in ons systeem als referentie rekening bekend is.

Voor uw en onze zekerheid worden zogenaamde betalingen door of naar derden niet geaccepteerd.

Voordelen van uw Advanzia rekening
• Geen kosten bij opnames of stortingen
• rentevergoeding over het volledige saldo
• Geen transactiekosten binnen de EU
• Geen beheerkosten
• Geen porto- of verzendkosten
• rente wordt maandelijks vergoed
• Geen transaktielimiet, geen opzegtermijn

Voor extra informatie, verwijzen wij u naar onze wegpagina http://www.advanziakonto.com, onder Opname/Storting.

Onze klantenservice is van maandag tot en met vrijdag van 09.00 – 17.00 uur te bereiken via telefoonnummer 00352-26 38 75 75. Uiteraard bieden wij u eveneens te mogelijkheid aan ons te contacteren via E-mail: advanziakonto@advanzia.com

Met vriendelijke groet,

Advanzia Bank
Hier is geen woord Duits bij, naar mijn mening.
Eén typefout, er staat een keer "wegpagina", waar "webpagina" had moeten staan.
Ik krijg emails van Nederlandse banken, waarin het stukken slechter gesteld is vwb onze taal.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 5:38 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Wel een dergelijke mail gehad, maar korter, en in Duits, ook na de eerste storting een Duitse melding

Sehr geehrter Herr XXX,

am heutigen Tage erhielten wir eine Einzahlung zu Gunsten Ihres Tagesgeldkontos.

Bedauerlicherweise konnten die Gelder Ihrem Konto in unserem Haus bislang nicht gutgeschrieben werden, da uns als Zahlungsabsender ausschliesslich der Name „xxx“ von der Absenderbank übermittelt wurde. Anhand der vorliegenden Informationen stellt die Zahlung damit eine Einzahlung von einem Drittkonto dar, welche wir gemäß unserer AGB sowie der geltenden Geldwäschegesetzgebung an unserem Stand.. ...ere Fragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.


Strekking is duidelijk van de mail, maar jammer dat dit niet in Engels of Nederlands kan.
Tevens wel een antwoord in het Engels verstrekt, kijken of ze het snappen

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 5:52 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Waarom niet in het Nederlands?
Alle belangrijke informatie op de website geven ze in het Nederlands en mij sturen ze ook mails in mijn taal.
Als jij maar verborgen blijft houden wat je eigen taal is, zou je ook niet moeten klagen.
Ook niet nu je je eerste storting weer terugkrijgt.
Overigens kennen ze ook internetbankieren.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 6:23 pm 

Geregistreerd: za 30 maart 2013 10:13 pm
Berichten: 13
juanj schreef:
Wel een dergelijke mail gehad, maar korter, en in Duits, ook na de eerste storting een Duitse melding
[i]
Zou je me kunnen vertellen hoeveel dagen het duurde voordat jouw overschrijving was bijgeschreven op jouw Advanziarekening?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 6:56 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@JandeV
Ik heb nergens een taal opgegeven (of verborgen gehouden), en als ze naar mijn adres gegevens kijken, zouden ze moeten weten, dat het Nederlanders betreft (dus Nederlands)
1ste storting staat gereserveerd bij Advanzia, omdat het een e/o rekening betreft, en dat is bij meer banken onduidelijk geweest.

Waar hebben ze internet bankieren?
Of bedoel je dat overboekingscherm?
Dat is geen internet bankieren, je ziet geen saldo, geen rente opbouw, niets...
Op dat overboekingsscherm word ook om een wachtwoord gevraagd, die ik ook niet heb.

@pacmac
Kan ik nog niet vertellen, omdat ze nog onze e/o rekening nog aan controleren zijn, ik heb de storting nog niet teruggehad, tevens hou zou ik moeten zien of het bedrag gestort is, als ik nergens saldo informatie zie.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 10:30 pm 

Geregistreerd: za 30 maart 2013 10:13 pm
Berichten: 13
Even mijn ervaring delen: tot nu toe duurt de registratieprocedure extreem lang.
Na de eerste inschrijving gaan er uren overheen voordat je een bevestigingsmail krijgt. In deze mail wordt je gevraagd om een scan van je legitimatiebewijs op te sturen.
Eenmaal opgestuurd gaan er ook nog een kleine 2 werkdagen overheen voordat je een rekeningnummer hebt.
Om in te loggen op je rekening moet je een (korte) tweede registratie doen en dan kom je op een site waar je inderdaad geen saldoinformatie ziet staan. Ik heb nog geen storting gedaan, maar ik zie ook nergens een saldo van EUR 0,00.
Voor wat betreft de taal: de eerste 2 emails waren in het Nederlands, waarbij ik me ook heb geregistreerd via een Nederlandstalige pagina van Advanzia. De laatste email met het rekeningnummer was in het Duits, aber das ist kein Problem! :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 10 mei 2013 10:48 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Heb jij ergens een wachtwoord moeten opgeven?
Ik kan mij dat niet herinneren

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 2:31 pm 

Geregistreerd: za 30 maart 2013 10:13 pm
Berichten: 13
Ja, bij de eerste registratie heb ik een wachtwoord moeten opgeven.
Nadat ik uiteindelijk het rekeningnummer had en wilde inloggen moest ik eerst dat wachtwoord gebruiken om in te loggen. Vervolgens moet je je registreren voor 'meinkonto' waar je een nieuw wachtwoord voor die omgeving moet opgeven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 4:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Na het gokken van het wachtwoord, heb ik mij kunnen registreren op meinkonto, dankje..
Wellicht stomme vraag, maar ook hier zie ik alleen duits, kan je de taal hier ook nog ergens aanpassen?
Tevens zie ik op meinkonto, 1,52% als rente staan, en niet de beloofde 2,5%
Is dit bij jou ook?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 7:15 pm 

Geregistreerd: za 30 maart 2013 10:13 pm
Berichten: 13
De site is bij mij ook in het Duits. Als je de internetbrowser van Google Chrome gebruikt, popt aan de bovenkant van het scherm een vertalingsoptie op van het Duits naar het Nederlands (niet altijd een 100% zuivere vertaling overigens). Hier zou je gebruik van kunnen maken.
Ook ik zie na het inloggen 1,52% rente staan i.p.v. de actierente van 2,5%, maar ik denk dat dat komt omdat op mijn rekening niet het minimale bedrag dat benodigd is voor de actie (nl. EUR 5.000,-) op de rekening staat. Ik heb immers nog niets overgemaakt omdat ik benieuwd ben naar de ervaring van anderen hoe lang een overboeking duurt. Bij mij zou - net als bij jou - de overboeking van een en/of-rekening komen en als dat allemaal extra vertragend werkt bij Advanzia, houd ik het liever aan op mijn huidige spaarrekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 10:01 pm 
bij het aanvragen van de rekening kun je op de homepage rechtsboven aangeven welke taal. er zijn 4 voorkeuren engels nederlands duits en frans. na ingeven voorkeur is alles verder in de voorkeurtaal.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 11 mei 2013 10:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
De taal optie is er niet bij de meinkonto site.
Tevens is de optie meinkonto alleen zichtbaar bij de duitse variant van advanziakonto.com

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 6:31 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Zeer geachte klant,
Hiermee bevestigen wij de ontvangst van EUR xx,xx. Dit bedrag wordt op uw Advanzia Spaarrekening geboekt.


Gelukt!
En ook nog in het Nederlands

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 14 mei 2013 11:22 pm 

Geregistreerd: za 30 maart 2013 10:13 pm
Berichten: 13
Mooi! Hoe lang heeft het nou al met al geduurd voor de overboeking was bijgeschreven?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO