Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 7:59 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Vanaf 2013 gaan de ING en ABNAmro alle betaalpassen die vervangen dienen te worden geschikt maken voor contactloos betalen.

Ik heb gevraagd of het mogelijk is om een betaalpas te krijgen zonder deze contactloos betaal mogelijkheid. Ik persoonlijk ben hier helemaal niet blij mee.
Pinnen doe ik al niet vanwege mogelijke skimmen (wat ook mogelijk is met de nieuwe EMV-chip).

Als we toch een betaalpas moeten accepteren met deze mogelijkheid ga ik gebruik maken van dit

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 8:14 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 07 mei 2009 12:16 pm
Berichten: 1412
Citaat:
Chipknip blijft bestaan

Het PayPass-betaalsysteem is geen vervanger van de huidige chipknip. Dat oplaadbare systeem blijft in eerste instantie gewoon zitten op de pinpas. Wel kan PayPass gezien worden als tussenstap naar betalen via de smarpthone. Volgens beide banken zal tegen het einde van 2013 ook in Nederland met de smartphone betaald gaan worden.

_________________
Pecunia olet! Geldt niet voor Crypto :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 8:26 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Dit is een waardeloos en privacy en fraude gevoelig systeem. De enige reden is om mensen op te dringen minder contant geld op te nemen omdat de banken op omvallen staan. Men wil de transacties ook in hoogte en aantal per dag beperken om teveel fraue te voorkomen. Ik denk dat dat genoeg zegt.

Er moet toch een mogelijkheid zijn die optie op de pas te weigeren!

Lapmiddelen om problemen te omzeilen zoals de secrid zijn en blijven lapmiddelen. Ik ben voorstander van aanpakken bij de bron en de nieuwe functies op de pas te weigeren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 8:51 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Denk dat als je betaalpas bijna verloopt je gewoon een nieuwe betaalpas krijgt met deze functie, of je het nu wilt of niet. Je word gewoon gedwongen om dit te accepteren. Echter er zijn momenteel (genoeg) banken die dit systeem nog niet gebruiken. Wil je een duidelijk signaal afgeven stuur dan een klacht naar de ING en/of ABNAmro. Indien mogelijk schriftelijk (ja via een ouderwetse brief per post).

Het is nog niet duidelijk wat het limiet per betaling word. Men zit te denken aan een bedrag tussen de 1- en 25 euro. Men mag maximaal 2 of 3 keer per dag op deze manier betalen. Doet men het vaker, dan moet men de pin invoeren (om misbruik te vertragen). Je moet dus echt elke dag in de gaten houden of je je betaalpas niet kwijt geraakt bent. Mensen die zoveel mogelijk alleen contact betalen letten niet zo op hun betaalpas. Deze mensen zouden het pas na een aantal dagen of weken in de gaten hebben.
Dan ben je dus een paar honderden euro's of zelf boven de duizend euro kwijt...
Denk maar niet dat de bank dat gaat vergoeden.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 31 okt 2012 10:38 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
Als je hard genoeg vraagt krijg je vast een wel een goede pas zonder die onveilige opties. Rechten worden je niet afgenomen die laat je je afnemen en uiteindelijk is de bank niet gebaat bij morrende klanten.

Bij skimmen moet je contact hebben met de pas, bij deze chip kan skimmen op afstand door je portemonnee en kleding of handtas heen. Je pas in de gaten houden lost dus niet alles op. Je kan op afstand overal gescand worden en dan heeft men je gegevens, bankrekening, naam (weg privacy en welkom identiteitsfraude) en men kan met de op aftand opgevanen gegevens gelijk frauderen. De fraudeurs krijgen het makkelijker: ze hoeven ook niet meer een goed gelijkend pasje te maken maar kunnen zelfs geheel zonder een pasje gewoon een pas simulerend apparaatje gebruiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 11:21 am 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Zolang ik als klant zelf kan bepalen of ik een mogelijkheid al dan niet benut, zal het me een zorg zijn wat banken zoal aanbieden. De chipknip heb ik nooit gebruikt om meerdere redenen, ook al zijn de passen er geschikt voor. Mijn uitgangspunt is steeds dat ik me niet laat dwingen, zolang ik een andere keuze heb die ik prefereer.
Wat mij betreft geen bezwaar tegen de optie 'contactloos betalen', mits ik als pashouder de mogelijkheid heb deze 'uit te zetten' voor mijn passen, b.v. via de site voor het internetbankieren van de bank.
Overigens een wat dubieuze argumentie in het artikel. Al 41 landen hebben het systeem, maar als 2 nederlandse banken het gaan invoeren zijn we in Europa gelijk de grootste. Dat geeft te denken!
Daarnaast is het argument dat het MKB het graag wil een cirkelredenering. De banken zelf belasten transacties in contanten bij het MKB zwaarder dan hun virtuele betalingen, zodat een dergelijke keus van dat MKB voor de hand komt te liggen. Het veiligheidsargument komt daarbij goed van pas, maar is van absoluut ondergeschikt belang, zeker voor de banken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 1:55 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 11 jul 2008 10:53 pm
Berichten: 1127
@blikoortje,
Als je "via internetbankieren opties uitschakelt" zit je nog steeds met een RFID chip op je bankpas die je privacy aantast en ook nog fraude stimuleert. Onacceptabel !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 2:33 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
Dan laat je toch gewoon een hamer op de chip vallen. :lol:
Mits ..... die niet in dezelfde chip zit ingebakken welke bijv. betaalautomaten moeten kunnen lezen natuurlijk.

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 3:00 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Of je doet je pas in je "loden betaalpas-houder"
Gat in de markt denk ik zo :D

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 5:06 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Je idee staat helemaal bovenaan al benoemd. Hier is een bestaande oplossing voor.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 7:22 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 dec 2010 12:18 am
Berichten: 2115
ING-klant kan contactloos betalen uitschakelen

De ING en ABN AMRO kondigden deze week een nieuwe betaalpas aan waarmee consumenten contactloos kunnen betalen, de optie is echter ook uit te schakelen.
Dat zegt ING-woordvoerder Daan Heijbroek

_________________
Transfinancieel. Opgesloten in het lichaam van een miljonair, maar een banksaldo van een arme sloeber.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 02 nov 2012 8:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Uit te schakelen? Hoe moet ik dat zien? Je krijgt dus een betaalpas waarbij je op elk moment je contactloos betalen kan laten uitschakelen (of zelf doen?) en ook weer inschakelen? Dat wil ik niet !!

Ik wil net zoals bij de vorige betaalpas de keuze krijgen:

1. Een betaalpas met pin mogelijkheid zonder chipknip
2. Een betaalpas met pin mogelijkheid met chipknip

Ik had gekozen voor optie 1.

Ik wil nu graag de keuze(waarbij ik keuze 1 kies):

1. Een betaalpas met pin mogelijkheid zonder contactloos betalen (dus geen nfc chip erin).
2. Een betaalpas met pin mogelijkheid met contactloos betalen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO