Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 7:53 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 1:02 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Thanks voor de reacties.
Enig idee hoe het geld wat in de BV gaat als aflossing onbelast weer naar privé gebracht kan worden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 1:35 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Onbelast gaat niet. Je moet altijd dividend belasting betalen, dat is nu 25%.

Wat wel kan, is tot een maximum van € 17.500 per jaar per aandeelhouder geld opnemen uit je BV. Maar het moet wel weer terug voor het einde van het boekjaar. Dat noemen ze Rekening Courant DGA-BV, volkomen legaal en mag zonder toestemming van de Belastingdienst.

Ik zelf haal 1 januari al het geld uit mijn BV en stort het weer 31 december terug. In mijn geval 2 aandeelhouders dus totaal € 35.000 maximaal. Met dat geld kun je beleggen, op deposito zetten, uitlenen, wat je maar wilt. De winst (opbrengst) is voor je zelf, privé.

Ik heb mijn Hypotheek BV opgericht in 2012 en ben nog steeds super tevreden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 4:03 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Zowel de hypotheek als de aflossing worden netto vanuit privé ingebracht in de BV.
25% over je eigen netto geld betalen is dan niet erg aantrekkelijk dan heeft de constructie ook geen voordeel verwacht ik of wel?

Voor 2013 was een aflossingsvrije hypotheek mogelijk. Dat maakte het aantrekkelijk en daarom zit jij goed Wenzel. Is het met de aflossingsverplichting (neem aan dat die er ook in deze constructie is) en het niet onbelast kunnen vrijmaken van geld nog wel een interessante constructie tov het geld direct in de stenen stoppen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 5:01 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: di 08 jun 2010 9:43 am
Berichten: 774
Ik heb inderdaad nog aflossingsvrij hypotheek. Omdat je nu verplicht moet aflossen is het wat minder aantrekkelijk. Je hebt in ieder geval een goede accountant/fiscalist in een persoon nodig.

Je kan wat informatie inwinnen hier: http://www.hypotheekbv.com/ en je kan natuurlijk vrijblijvend wat berekeningen laten maken. Op de website staan ook wat berekeningen.
Ze zijn alleen te duur in oprichtingskosten. Ik heb maar 1100 euro betaald voor de oprichting, all-in.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 8:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Zal hiervoor idd een goede accountant/fiscalist nodig hebben.
Thanks voor de website tip. Deze is (net als hun Facebook pagina) na 2013 niet meer bijgewerkt wat doet vermoeden dat het vanaf 2014 geen business meer is voor ze(?).

Benieuwd of er mensen hier op het forum zijn die een hypotheek BV constructie na 2013 opgezet hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 9:07 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik heb eind 2013 een deel van de hypotheek overgezet naar de B.V.. De verplichte annuïtaire aflossing maakt het voordeel inderdaad een stuk minder interessant want je zult daarvoor afstand moeten doen van de oude hypotheek die nog wel onder het oude regime valt. Of eigenlijk helemaal niet interessant meer, als je er over nadenkt.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2015 11:00 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Nog geen hypotheek dus een oud regime regeling niet aan de orde.
Ik zou niet weten hoe er nu nog een voordeel mee te behalen is maar geef het nog niet op.

Stel dat je de BV wil beëindigen. Betaal je dan alleen belasting over de winst? Dan zou het toch weer terug kunnen vloeien? Winst is dan toch alleen het rente deel?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 16 mei 2015 12:05 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Een B.V. kun je niet zomaar opheffen, doorgaans verkoop je die of keer je de reserves als dividend uit. Daar betaal je belasting over in box 2.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2015 10:32 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: ma 14 jul 2008 9:25 pm
Berichten: 212
Deze constructie gaat voor ons niet werken. Mocht iemand mij het tegendeel kunnen uitleggen hoor ik het graag!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO