Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 2:15 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 2:19 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 11 maart 2008 8:25 pm
Berichten: 250
Zeeuws meisje schreef:
Icesave today,I save schreef:
Ter info:
Het grootste gedeelte van de Zeeuwen hebben een girorekening. Dit zegt wel genoeg. :oops:


Leuk gevonden! Ging aan dit bericht een marktonderzoek of een dikke duim vooraf ? :wink:




Waarschijnlijk een beslagen glazen bol.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 4:09 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
jha schreef:
Het ging over de toekomst van de Postbank en de (on)wenselijkheid van de samenvoeging met ING met de eventuele voor- en nadelen daarvan.
Laten we proberen weer terug te gaan naar de oorspronkelijke discussie en als dat niet lukt kan er een slotje op.


Wat mij betreft wordt deze discussie voortgezet maar met welk resultaat?

Verwacht jij dat klanten invloed kunnen uitoefenen op het samengaan van beide banken, de tarieven, de rentes, de procedures of zelfs maar de kleur van de geldautomaten.

Ik ben al lang en over het algemeen een tevreden klant bij de Postbank, ongetwijfeld spelen de historie en de naamsbekendheid van de Postbank hierin een rol.
Als particuliere klant heb ik voor € 12,50 per jaar dezelfde mogelijkheden als klanten van ING, ABN.AMRO en Rabobank die jaarlijks een veelvoud van dit bedrag kwijt zijn.

Ik was naast de Postbank ook een aantal jaren klant bij de Boerenleenbank, SNS, ABN.AMRO en Rabobank.
Karel begrijpt niet waarom ik een rekening bij de Postbank heb maar ik heb nooit de voordelen van andere banken kunnen ontdekken.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 4:46 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
Linn schreef:
Ik ben al lang en over het algemeen een tevreden klant bij de Postbank, ongetwijfeld spelen de historie en de naamsbekendheid van de Postbank hierin een rol.
Als particuliere klant heb ik voor € 12,50 per jaar dezelfde mogelijkheden als klanten van ING, ABN.AMRO en Rabobank die jaarlijks een veelvoud van dit bedrag kwijt zijn.

Helemaal mee eens. Mijn gevoel zegt mij dat we dit voordeel bij de beoogde samenvoeging direct kwijtraken.
Bovendien maak ik gebruik van internetbankieren van SNS Bank, Friesland Bank en de Postbank. Mijn ervaring is dat het nergens zo goed en snel werkt als bij de Postbank. Ook dat zou een voordeel zijn wat we gemakkelijk kunnen kwijtraken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 4:50 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Zeeuws meisje schreef:
Icesave today,I save schreef:
Ter info:
Het grootste gedeelte van de Zeeuwen hebben een girorekening. Dit zegt wel genoeg. :oops:


Leuk gevonden! Ging aan dit bericht een marktonderzoek of een dikke duim vooraf ? :wink:


Nee uit eigen werkervaring. :?
Binnen mijn vak moet ik voor bepaalde stambestanden een bank-of gironummer invoeren.....
en wat blijkt...... mensen met een woonplaats in de provincie Zeeland hebben in 9 van de 10 gevallen een gironummer. :shock:
Volledigheidshalve, de meeste Brabo's hebben trouwens een RABO- rekeningnummer. :mrgreen:
Het gaat hier wel om betaalrekeningen en niet om spaarrekeningen!

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 04 dec 2008 11:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Icesave today,I save schreef:
Karel Spaargraag schreef:
Ik heb nooit zo begrepen waarom iemand voor een (giro) rekening bij de postbank zou aankloppen.

Dit was in een (ver) verleden de enige bank met (gratis) betalingsverkeer.

En in een ver verleden zat in vrijwel elke plaats een postkantoor dus bankfiliaal. Dat was destijds ook reden voor mij.

Overigens heb ik in het buitenland vaak plezier gehad van mijn giropas, omdat het mij nogal eens gebeurde dat de buitenlandse automaat mijn bankpas niet lustte, maar de postbankpas weer wel. Andersom kwam trouwens ook geregeld voor. In elk geval, vind het nog steeds plezierig 2 opties achter de hand te hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 2:04 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
groentje schreef:
En in een ver verleden zat in vrijwel elke plaats een postkantoor dus bankfiliaal. Dat was destijds ook reden voor mij.


Een belangrijk punt: hoe zit het met het aantal beschikbare ING-kantoren?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 3:32 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
De Postbank is met 7,5 miljoen particuliere en zakelijke rekeninghouders een van de grootste financiële dienstverleners van Nederland. Klanten kunnen bij de Postbank terecht voor alle financiële producten: betalen, sparen, lenen, hypotheken, verzekeren, beleggen en pensioenen. De Postbank stelt ze in staat om zelf financiële keuzes te maken en doelen te realiseren met betrouwbare producten die tegen een scherpe prijs worden aangeboden. De Postbank is onderdeel van ING Groep, een van de grootste financiële dienstverleners ter wereld en nummer 7 op de ranglijst van grootste ondernemingen wereldwijd. Postbank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33184000 Amsterdam.

ING Bank De ING Bank biedt zowel particuliere als zakelijke klanten een breed pakket aan financiële diensten. Met circa 10.000 werknemers en 250 kantoren in Nederland is de ING Bank een aanbieder van financiële producten die met haar klanten meedenkt over geldzaken. De ING Bank is onderdeel van ING Groep, een van de grootste financiële dienstverleners ter wereld en nummer 7 op de ranglijst van grootste ondernemingen wereldwijd.

Dus we gaan terug van duizenden ( vroeger dan ) postkantoren/agentschappen naar 250 ING-kantoren? Gelukkig hebben we internet.

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 05 dec 2008 6:04 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
De vooruitgang in de achteruitgang gaat altijd door.

Wat ik me net bedacht, je kan nu, ook op vrijdag, tot 10 uur 's avonds geld overmaken van het ene gironummer naar het andere, de mutatie wordt dan die dag verwerkt.

Volgens mij is er geen andere bank die dat doet, maar ik hoor het graag als iemand beter weet. En ik ben dus benieuwd hoe dat "straks" zal gaan bij ING.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 06 dec 2008 1:59 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Icesave today,I save schreef:
Dus we gaan terug van duizenden ( vroeger dan ) postkantoren/agentschappen naar 250 ING-kantoren? Gelukkig hebben we internet.


Nee, natuurlijk niet. De postbank filialen worden toch niet allemaal opgeheven.
Hier in het postkantoor heet het nu alleen ING, in plaats van Postbank. Verder ziet het er hetzelfde uit. Wat meer blauw misschien.. :)

_________________
beleggen is gemakkelijk: je moet kopen van pessimisten en verkopen aan optimisten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 07 dec 2008 2:03 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
groentje schreef:
Wat ik me net bedacht, je kan nu, ook op vrijdag, tot 10 uur 's avonds geld overmaken van het ene gironummer naar het andere, de mutatie wordt dan die dag verwerkt.

Klopt. Werkt erg goed. Min of meer realtime overboeken en je saldo en mutaties raadplegen zonder dat je gegevens altijd een paar dagen achterlopen.

Karel Spaargraag schreef:
Nee, natuurlijk niet. De postbank filialen worden toch niet allemaal opgeheven.

De praktijk is wel dat er steeds minder filialen/postagentschappen zijn. In mijn omgeving is de dichtstbijzijnde mogelijkheid om mijn geldzaken te regelen 'in de grote stad', op 12 km afstand. In de meeste dorpen zijn de postagentschappen opgedoekt en als ze er nog zijn kun je er tegenwoordig alleen nog maar postzegels kopen. :(


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 2:13 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Ik ben klant bij de Postbank en de ING Bank. Ontvang ik van allebei informatie over het samengaan van de banken?
Ja, u ontvangt zowel van Postbank als ING Bank persoonlijke informatie over het samengaan van de banken. Het kan zijn dat er wat tijd tussen de verschillende berichten zit.
-
Wanneer ontvang ik de informatiebrochure?
Deze wordt tussen 6 januari en 6 februari per post bij u bezorgd. Klanten die na 31 oktober klant zijn geworden ontvangen de welkomstfolder half februari (de definitieve datum is nu nog niet bekend maar in ieder geval voor 21 februari). Klanten die na 1 januari 2009 klant worden ontvangen de welkomstfolder op het kantoor.

Komen er extra kantoorlocaties?
U kunt in de toekomst voor al uw bankzaken, eenvoudig of complex, terecht bij de ruim 280 kantoren van de ING. Daarnaast kunt u voor de dagelijkse bankzaken terecht bij de 550 kleinere postkantoren die gevestigd zijn in winkels, zoals Bruna. Met ruim 800 kantoren is er altijd een vestiging van ING bij u in de buurt.

Kan ik blijven internetbankieren met Mijn Postbank.nl?
Ja, u kunt gewoon blijven internetbankieren. Alleen heet Mijn Postbank.nl straks Mijn ING. U blijft uw (betaal)opdrachten bevestigen met een TAN-code en gebruikmaken van uw huidige gebruikersnaam en wachtwoord.

Bron: http://www.postbank.nl klantenservice - veelgestelde vragen - samenvoeging postbank en ing bank


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 2:23 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 16 jul 2008 3:11 am
Berichten: 98
Linn schreef:
We dwalen inderdaad ver af jha, maar ik vind het toch leuk dat halvemark erin is getrapt! :lol:

Staan we quitte.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 2:04 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Postbankklanten willen niet bij ING

gepubliceerd op 11 februari 2009 18:31, bijgewerkt op 11 februari 2009 18:38

AMSTERDAM - ‘Fo’ is teleurgesteld. ‘Blauw past me al 39 jaar’, schrijft hij als reactie op een internetpeiling van de Volkskrant. De vraag was of Postbank-klanten na het opgaan van hun bank in ING overwegen over te stappen naar een andere bank.

...

Bron: http://www.volkskrant.nl/economie/artic ... et_bij_ING

Ik had het ook allemaal anders gewild(liever postbank) maar ik blijf bij de ING voor het internetbankieren gebeuren.
En de top-rekening zolang de rente aantrekkelijk blijft.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 12 feb 2009 8:09 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
OTTA 294 schreef:
Ik had het ook allemaal anders gewild(liever postbank) maar ik blijf bij de ING voor het internetbankieren gebeuren.
En de top-rekening zolang de rente aantrekkelijk blijft.

Ik denk er precies zo over. Ik blijf het gewoon dom vinden om zo'n sterk merk als Postbank naar de prullenbak te verwijzen. Ik hoop in elk geval dat er aan het internetbankieren niets verandert, want daarmee stak de Postbank wat mij betreft ver boven de concurrentie uit (snelheid en gemak).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO