Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 2:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 2:03 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
De actie van de Postbank voor wat betreft het aansmeren van een Postbank Rentecertificaat van 5.5 %, 2 jaar vast, is misleidend.
Waarom ?

Op het moment dat je een overeenkomst met de PostBank sluit betreffende een certificaat met een rente van 5.5 %, 2 jaar vast, moet het bedrag op de renteloze PostBank-rekening zijn gestort. Daarnaast is deze datum bindend !

Edoch ?

Vanwege de enorme drukte, volgens de PostBank (in casu: vanwege hun administratieve chaos), ziet iedere contracthouder zijn 'gereserveerde' geld gedurende 1 tot meerdere weken renteloos staan op zijn PostBank-rekening.

De PostBank heeft de hooghartigheid om hun administratieve chaos te gebruiken als argument om het aantal rentedagen cq het rente-bedrag zo laag mogelijk te berekenen.

Dus:

Naar mijn mening gaat een overeenkomst in op het moment dat er mondeling - bijv telefonisch - dan wel per Internet een overeenkomst is gesloten. Zo ook bij ons.

De deal was aangegaan op 18 juni 2008 en wij zijn nu 1 maand verder. We hebben inmiddels het rente-certificaat, ingaande op 1 juli j.l.
Kortom we zijn bestolen (12-13 rentedagen a 5.5 %). Maar ondanks telefonisch verkeer of per klacht-brief is de reactie: noppes, nada.

Daarom: boycotten die boel / Postbank


Laatst bijgewerkt door Krentenier op za 19 jul 2008 2:14 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 10:58 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
Heb je dit ook al bij de AFM gemeld ?

Misschien is dit wat voor je ? :wink: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 1:48 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 29 jun 2007 9:23 am
Berichten: 135
Zijn er ook al mensen die behalve veel latere ingangsdatum ook nog een lagere rente gekregen hebben?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 19 jul 2008 4:45 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
binkie schreef:
Zijn er ook al mensen die behalve veel latere ingangsdatum ook nog een lagere rente gekregen hebben?


In ieder geval henrid

http://forum.spaarinformatie.nl/viewtop ... c&start=60


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 12:22 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Nee hoor, ik heb gelukkig wel die 5,5 % gekregen.
Voor de rest vind ik het eigenlijk onacceptabel, vooral als je bedenkt dat het waarschijnlijk om tienduizenden Euro's winst gaat voor de Postbank, wat ze misschien bewust zo opgezet hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 20 jul 2008 12:51 am 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Ik hou me al heel lang ver van rekeningen bij de Postbank. Ik heb bij die club eigenlijk nooit een goed gevoel gehad, vraag me niet waarom. Het enige dat ik niet heb kunnen voorkomen is een rekening voor mijn spaarloon, maar daarin had ik geen keuze want die werd voor mij gemaakt door mijn werkgever. Volgens mij wordt de opbrengst van die renteloze rekening gebruikt om die stupide reclames met die blauwe leeuw, Jan Mulder en Cruijff te betalen. IK Zap ALTIJD meteen verder als hij weer voorbij komt. Niet om aan te zien zo erg.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 7:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 02 jul 2008 11:07 pm
Berichten: 52
Bij mij is alles goed gegaan.
Telefonisch aangevraagd en opgegeven dat ik het van mijn spaarrekening af wilde laten schrijven. Antwoord was dat dit kon maar dat het 8 werkdagen zou duren voordat dit zou gebeuren. Ook dat klopte precies.
1 juli aangevraagd, 11 juli van spaarrekening afgeschreven. Datum certificaat is ook 11 juli.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 21 jul 2008 7:16 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
De mogelijkheid van afschrijving van de spaarrekening, hebben ze later pas ingevoerd.
Toen ik er over belde (en ik hoorde bij de eerste inschrijvers denk ik) werd daar met geen woord over gerept.
Ik moest en zou dat geld op de giro laten staan, en daar had ik dus even geen zin in 8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 aug 2008 2:52 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
sjaak schreef:
Bij mij is alles goed gegaan.
Telefonisch aangevraagd en opgegeven dat ik het van mijn spaarrekening af wilde laten schrijven. Antwoord was dat dit kon maar dat het 8 werkdagen zou duren voordat dit zou gebeuren. Ook dat klopte precies.
1 juli aangevraagd, 11 juli van spaarrekening afgeschreven. Datum certificaat is ook 11 juli.

Dat hebben ze tegen mij niet gezegd. Ik moest het van de toprekening op de gewone rekening laten storten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 aug 2008 10:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 6:16 pm
Berichten: 1539
Woonplaats: Veluwe
8 werkdagen...10 rentedagen die ze in hun zak steken dus.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re:
BerichtGeplaatst: ma 13 okt 2008 12:55 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 apr 2008 1:59 pm
Berichten: 67
Karel Spaargraag schreef:
8 werkdagen...10 rentedagen die ze in hun zak steken dus.


Awel, wat laat

De eerste 5 dagen zijn default PB dagen (cq 0 % rente), vanwege administratieve processen :?
In totaal heb ik 12 euro ontvangen van de PB vanwege het feit dat het meerdere weken duurde (en waarbij de eerste week dus niet meetelde).


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO