Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 2:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 11 jan 2009 10:05 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Ik heb iets geks met mijn studentenrekening van de postbank. Op deze rekening is een girokwartaalkrediet mogelijk (rood staan). Nu heb ik de afgelopen paar maanden een paar keer rood gestaan, maar zo snel mogelijk dat tekort weer aangevuld vanaf mijn spaarrekening (zelfde dag nog, of enkele dagen later).
Je zou dus denken dat er rente geheven wordt, omdat ik enkele dagen in het rood heb gestaan. En volgens de site van de Postbank wordt dat na afloop van elke maand geincasseerd. Maar dat gebeurt dus niet, er wordt helemaal niets geincasseerd.

Iemand anders die dat ook heeft of weet hoe dit kan?

Normaal zou ik de Postbank zelf bellen, maar in dit geval kun je beter geen slapende honden wakker maken :lol:.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 12:04 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 04 jan 2008 12:17 am
Berichten: 525
Woonplaats: Gouda
Mijn ervaringen hiermee zijn alweer van wat jaren geleden (ik sta eigenlijk nooit meer rood maar in mijn studententijd was dat wel anders... ;-))

- De Postbank berekent steeds debetrente over een periode die loopt van de 21e van de maand tot de 21e van de volgende maand. Rond de 28e wordt er dan geincasseerd.
- Of het tegenwoordig zo is weet ik niet maar vroeger was het in ieder geval zo dat als de debetrente minder dan 10 cent (mijn ervaringen stammen uit het guldentijdperk) was, deze werd kwijtgescholden.

Kan je eventueel jouw situatie rijmen met bovenstaande?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 jan 2009 6:53 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 16 dec 2008 2:28 pm
Berichten: 361
Het zal inderdaad om kleine bedragen gaan. Maximaal 400 euro negatief 3 a 4 dagen lang, maar vaker slechts een tekort tot 100 euro wat meteen dezelfde dag nog wordt aangevuld vanaf de spaarrekening. Ik wist echter niet dat ze het dan kwijtschelden. Staat in ieder geval nergens op hun site.

Zou wel fijn zijn als dat zo is.
Zo kun je echt zo min mogelijk geld renteloos op je betaalrekening laten staan. Wanneer er dan incasso's komen, vul je het tekort dezelfde dag nog aan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO