Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 3:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Postbankklant stapt over
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 4:29 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
wo 10 dec 2008, Telegraaf

Postbankklant stapt over

AMSTERDAM - De Postbank dreigt honderdduizenden klanten te verliezen zodra de bank samengaat met ING.

Acht procent van de klanten zegt zijn rekening op of zet zijn spaargeld op een andere bank. Dat blijkt uit een onderzoek van Blauw Research in opdracht van AD Geld & Recht.

...

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 4:42 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ligt dit aan de naam?
of ligt het het aan de achterblijvende spaarrentes?

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 10 dec 2008 5:12 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 06 jun 2008 12:43 pm
Berichten: 597
Woonplaats: Rivierenland
De Postbank is al jaren mijn huisbank en ik ben er altijd redelijk tevreden over geweest. De lage spaarrentes waren inderdaad een minpunt (dankzij de concurrentie voor mij ook niet onoverkomelijk), maar daar tegenover stonden redelijke kosten voor de betaalrekening en een prettig en snel werkend online bankier systeem (giro-overboekingen worden direct en ook in het weekend verwerkt zonder valutering en onnodige wachttijd; spaarrekeningen kunnen online worden geopend en opgeheven binnen enkele seconden en zonder omslachtige extra rekeningnummers en legitimatie procedures).
Tot zover was/ben ik redelijk positief. Echter, de vage argumentatie waarmee men nu het om zeep helpen van de Postbank probeert te verdedigen staat mij niet aan. Bovendien blijven we als klanten nog steeds in het ongewisse wat voor ons nu het echte voordeel is. ING/Postbank hult zich op dat punt in een veelzeggende mistigheid die het ergste doet vrezen.
Ik voel er eerlijk gezegd weinig voor om m.b.t. tot mijn betaalrekeningen alles om te gooien, maar blijf de ontwikkelingen wel kritisch volgen. Op dit moment heb ik een toprekening waar (tijdelijk) 4,75% op gegeven wordt. Over een paar maanden wordt dat 4% en dan gaat dat geld in elk geval ergens anders naar toe. Hoe het verder gaat met mijn rekeningen hangt alles af van de manier waarop ING zich in de komende maanden zal opstellen.
Het feit dat ING al anderhalf jaar lang niets doet met alle kritiek op hun plannen om de Postbank te laten verdwijnen brengt met zich mee dat mijn vertrouwen er niet groter van wordt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 dec 2008 10:07 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Op dit moment houdt alleen het gebruik van iDeal me nog bij de Postbank. Ik wil altijd graag over 2 verschillende rekeningen beschikken, en de combinatie Postbank met een andere bank beviel me altijd goed. Maar als het straks ING is, moet ik nog maar eens heel goed kijken en nadenken over een andere combinatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 12:33 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Als je echt alleen binnen NL wilt bankieren zijn er zat goedkopere (zelfs gratis!) alternatieven: Argenta, ASN en de DSB.....en oo ja De Triodos bank.(eerste jaar geheel gratis ...)
Ook het basis pakket van Fortis is niet echt duur (15 euros per jaar) met bankpas en internet bankieren.

het wordt anders als je ook af en toe geld wilt overboeken naar het buitenland. Dat kan alleen bij Triodos.(tegen een tarief..dat wel) en Fortis. Alle andere banken zijn een stuk duurder.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 12:58 am 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Hoezo? Geld overmaken binnen de EU is bij elke bank toch gratis (shared)?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 1:08 am 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
Ar'Pharazon schreef:
Hoezo? Geld overmaken binnen de EU is bij elke bank toch gratis (shared)?


Klopt!!! Mits deze optie mogelijk is bij een bank. Bij Argenta,ASN en DSB kun je (nogmaals) geen betalingen verrichten naar het buitenland. Of dat nu Denemarken is,Spanje of Costa Rica...dat maakt niet uit. Je kunt GEEN betaling doen naar het buitenland.

Bij Triodos zijn alleen betalingen BUITEN de EU/EVA ruimte aan kosten gebonden.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 3:13 am 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
johandevri schreef:
Ar'Pharazon schreef:
Hoezo? Geld overmaken binnen de EU is bij elke bank toch gratis (shared)?

Klopt!!! Mits deze optie mogelijk is bij een bank. Bij Argenta,ASN en DSB kun je (nogmaals) geen betalingen verrichten naar het buitenland.


Bij de ASN kan je met de nieuwe bankrekening weldegelijk geld over maken naar het buitenland.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 12:27 pm 
Kwartje

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 2:16 pm
Berichten: 398
devriesjande schreef:
Bij de ASN kan je met de nieuwe bankrekening weldegelijk geld over maken naar het buitenland.

OO je bedoelt dit:

Vanaf 28 januari a.s. presenteren wij u op deze website onze nieuwe betaalrekening:
de ASN Bankrekening. Snel, efficiƫnt en met aantrekkelijke voorwaarden. Maar bovenal: duurzaam. Daarmee zetten wij onze deuren
wijd open voor iedereen die meer wil dan duurzaam sparen en beleggen.

ja??? Tsja.....dat duurt dan nog 6 weken.

Johan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 dec 2008 1:29 pm 
Stuiver

Geregistreerd: wo 13 aug 2008 8:04 pm
Berichten: 75
johandevri schreef:
ja??? Tsja.....dat duurt dan nog 6 weken.
Johan

Voor bestaande klanten is de rekening nu al te openen.

Jan


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO