Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 23 apr 2024 2:13 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 12:20 pm 
Gulden

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 4:17 pm
Berichten: 1200
Mandros schreef:
Op zich wel een goed idee om jaarlijks stil te staan bij de 'spaarbeleid' van de banken en daar iets mee te doen. Hoe we dat het liefst zouden doen is wel nog een vraag. Banken in een negatief daglicht zetten is een optie.
Postbank / Ing maakt er inmiddels kennelijk een gewoonte van de rentepercentages op enkele deposito's frequent marginaal aan te passen met 0,05%, de ene keer naar boven, soms één of twee dagen later weer naar beneden. Op een ander topic hebben we ons vorig jaar daarover al eens verwonderd en afgevraagd wat de reden ervoor kon zijn. Langzaamaan krijg ik het gevoel dat publiciteit voor hen de drijfveer kan zijn, zeg maar gratis reclame, op sites zoals SI. Vanwege de lage tarieven staan ze zeker niet in de top tien lijstjes en zouden ze normaal dus niet in beeld komen bij bezoekers van de homepage. Door de marginale wijzigingen staat hun naam nu wel (vrijwel dagelijks) zichtbaar in de tabel met rentewijzigingen. En dat kost hun geen cént....! In tegenstelling tot pop-ups via Google of andere uitingen om hun naam onder de aandacht te brengen, want dat kost wél geld. Het lijkt dus op een slim gebruik van de site(s). Vraag is of we dit zien als ongewenst neveneffect van het gedrag van Postbank / Ing en zo ja wat de remedie is.

P.s.: overigens zie ik met deze bijdrage een stevig rendement van SI bijgeschreven...........


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 2:10 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 02 nov 2008 3:47 am
Berichten: 50
Ik weet niet of het zo'n goede reclamestunt is als je 2 jarige deposito tarieven (waar dit om gaat) helemaal onderaan de ranglijst staan. Ik denk dat je er teveel achter zoekt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 2:18 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Als banken zichzelf bovenaan een lijstje mogen zetten door alle tig rekeningen met hogere rente simpelweg niet te tonen (zie topic DSB), waarom zou een spaarvergelijkingssite dan niet bepaalde banken in een negatief daglicht mogen stellen, en op z'n minst alle dagelijkse rentewijzigingen gewoon boycotten als het onder een bepaald niveau is. In lijstjes met banken die alfabetisch gesorteerd zijn, toch bepaalde banken onderaan zetten, etc. SI mag toch ook z'n eigen voorwaarden maken, en bijv. een zwarte lijst van banken/rekeningen maken met te lage rentes of misleidende voorwaarden. Negatieve reclame lijkt me in dit geval geen goeie reclame. Dat loden spaarvarken vind ik ook een leuke optie. :twisted:

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 2:55 pm 
Kwartje

Geregistreerd: di 07 aug 2007 1:09 pm
Berichten: 291
Wat ik vervelend vind is dat het de lijst met rentewijzigingen zo vervuild. Je kunt daardoor niet goed zien wat de trend is omdat de hele lijst ongeveer vol staat met Postbank / ING.
Ik stel inderdaad een ondergrens van 0,1% voor (oid) voor opname in de lijst met rentewijzigingen van deposito's


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 3:07 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 06 apr 2008 11:11 am
Berichten: 918
Ben het eens met @Barbaraf. Op de een of andere manier moeten die lijstvervuilers eraf. Misschien ook nog een aantekening plaatsen bij de Postbank/ING dat deze veelvuldig kleine renteaanpassingen naar boven en naar beneden doen om toch vooral in het nieuws te komen, maar dat de geboden rente niet marktconform is.

_________________
There is enough for everyone's need but not enough for everyone's greed- Ghandi ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 3:17 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3710
Daar irriteer ik me ook wel eens aan, omdat je dan alsnog op de link moet klikken om alle wijzigingen van de dag te zien, die misschien toch wel relevant zijn.
Ik stel voor om:
1) voor alle producten die bijv. 20% onder de top zitten, alleen nog maar de dalingen op te nemen, zodat Postbank/ING alleen nog maar in rood staat aangegeven, en spaarders direct zien waar ze niet moeten zijn.
2) voor deze producten alleen nog een wijziging op te nemen als die significant is of daarmee (weer) binnen die 20% komt/blijft, zodat spaarders evt. wel een signaal krijgen om over te stappen
3) deze producten onderaan te sorteren, zodat de wijzigingen hiervoor alleen maar in het totaaloverzicht te zien zijn
Zulke banken moet het gewoon moeilijk gemaakt worden om nog (onterecht) in een positief daglicht te komen.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: rente postbank
BerichtGeplaatst: zo 04 jan 2009 5:55 pm 
Stuiver

Geregistreerd: di 11 dec 2007 5:00 pm
Berichten: 99
Beter is nog om eerst de wijzigingen van de spaarrekeningen van de laatste weken te laten zien op http://www.spaarinformatie.nl/ en dan pas die van de deposito's als je doorklikt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO