Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 6:17 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 12:17 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
rhart schreef:
Volgens mij zit het verschil in of het om een zakelijke postbank rekening gaat of om een persoonlijke rekening. Bij een zakelijke rekening vindt er volgens mij inderdaad een valutering tussen postbank rekeningen plaats wat niet het geval is bij persoonlijke rekeningen.


De klantenservice van de Postbank informeerde me ooit dat bij Zakelijke rekeningen elke dag eerst de afboekingen worden geregistreerd en pas daarna de bijboekingen. Daardoor kan er op zo'n dag ongemerkt debetsaldo ontstaan, waarover je een dag debetrente moet betalen.

Als er op mijn zakelijke Postbankrekening een groter bedrag binnenkomt, laat ik dat dus een dag staan voordat ik het bijvoorbeeld naar een spaarrekening doorsluis. Op basis van reacties van mensen hier op dit forum ga ik er echter vanuit dat bij privérekeningen van de Postbank deze voorzichtigheid niet in acht hoeft te worden genomen.

Ik ben van plan om straks geld via mijn Postbank-privérekening over te hevelen naar een andere spaarrekening. Klopt het dat ik deze manoeuvre zonder risico op debetrente in theorie binnen 1 dag zou moeten kunnen uitvoeren? Dus 's morgens de ene spaarrekening leeghalen en 's middags de andere weer vullen?


Laatst bijgewerkt door moneroj op ma 15 sep 2008 8:12 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 6:45 am 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
moneroj schreef:
... Ik ben van plan om straks geld via mijn Postbank-privérekening over te hevelen naar een andere spaarrekening. Klopt het dat ik deze manoeuvre zonder risico op debetrente in theorie binnen 1 dag zou moeten kunnen uitvoeren? Dus 's morgens de ene spaarrekening leeghalen en 's middags de andere weer vullen?
Ja, dat klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2008 10:14 pm 

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 1:16 am
Berichten: 14
@moneroy
Let op de daglimiet: je kunt via mijnpostbank.nl niet-zakelijk slechts 50.000 per dag naar "externe rekeningen" overboeken!

@verder... mijn ervaring:
's Avonds een afboeking van de Toprekening inplannen "lukt niet": wordt meteen uitgevoerd, met als boekdatum vandaag.
In dit geval kun je beter wachten tot na 22:00, direct afboeken, dan boekdatum morgen.
Of beter plannen en eerder inplannen :-(


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO