Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 10:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 6:23 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ja, leuk. Jarenlang krijg je een veel te lage voorlopige aanslag die dan achteraf bijbetaald moet worden. Best. Was ik aan gewend.
En in 2015 eindelijk een juiste, met de mogelijkheid gemiddeld ruim 3% rente te maken, moet je natuurlijk wel weer dat geld ergens vandaan zien te halen. Volgend jaar maar dan :?

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 6:46 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Mijn voorlopige aanslag is altijd juist, want ik krijg precies aangeslagen wat ik vooraf opgeef, voor wat betreft het voorschot dan. Ze nemen alles netjes over wat ik invul, en verwoorden het dan alsof ze een kei zijn in berekenen van mijn aanslag. Of het uiteindelijk juist blijkt te zijn, ligt dan meestal niet aan mij, maar aan kentallen die intussen alsnog gewijzigd zijn of nog niet bekend waren. Als het de vraag is of je moet betalen of terugkrijgt, kun je in de voorlopige net zo goed met getalletjes googelen tot je exact op nul komt, scheelt weer administratieve rompslomp. De werkelijkheid is toch weer anders.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 1:18 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 14 okt 2008 10:51 am
Berichten: 1803
Woonplaats: Rockall
Ik kom uit op een rente van 4% bij een betaling ineens. Ik ben mijn geld gemiddeld 5 maanden eerder kwijt en krijg een korting van 1,703%.

1,703 * 12 /5 = 4,08%. Zelfs beter dan de fictieve opbrengst van de VRH. :D

_________________
Als je jong bent, denk je dat geld belangrijk is! Maar naarmate je ouder wordt, weet je het zeker!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 1:35 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Icesave today,I save schreef:
Ik ben mijn geld gemiddeld 5 maanden eerder kwijt en krijg een korting van 1,703%.
. :D
Geen voorlopige aanslag, ik hoef pas in juli 2016 bij te betalen over 2015. Is 18 maanden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 8:27 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 702
Svanke; volgens mij moet je dan juist belastingrente bij betalen tegen 4% , of heb ik dit helemaal mis.

Geen voorlopige aanslag kan voorkomen in het jaar waarin iemand 65 jaar word.
Ik ga er dan vanuit dat je dan zelf een voorlopige aanslag aanvraagt, als je daarvoor in aanmerking komt.
Ik denk dat dit de beste weg is.
Vind dit altijd wel een moeilijke materie, vooral omdat regels belastingrente nogal eens wijzigen.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 10:22 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
Belastingrente hoef je niet te betalen als je braaf je aangifte over 2015 doet voor 1 april 2016. Dan krijg je een voorlopige aanslag ongeveer 1 juli 2016, en dan heb je een betalingstermijn 6 werken tot half augustus 2016. = 19 maanden na nu.
Belastingsrente moet je betalen als je te laat aangifte doet/uitstel aanvraagd, dus na 1 april 2016.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 29 jan 2015 2:25 pm 
Daalder

Geregistreerd: do 30 jun 2011 4:38 pm
Berichten: 1975
'Slechts 53% belastingadviseurs vult aangifte goed in'

Uit een steekproef van de Consumentenbond blijkt dat belastingadviseurs de aangifte niet beter invullen dan de consumenten zelf.

http://www.fiscalert.nl/fiscaal/slechts ... iseurs.php


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO