Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu wo 24 apr 2024 3:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 5:17 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
@BillGates
Bij Argenta kan het ook dezelfde werkdag over zijn, mits je overboeking voor 9.30 uur opgeeft.

Hoe lang duurt het en wanneer wordt mijn overboeking verwerkt?
Overboekingen die u ingeeft via het internetbankieren en bevestigt met uw digipass op een werkdag voor 09.30uur, worden in regel dezelfde dag nog verwerkt.
Overboekingen die u ingeeft via het internetbankieren en bevestigt met uw digipass na 09.30uur of in het weekend, worden de eerstvolgende werkdag verwerkt.

http://www.argenta.nl/nl/klantenservice ... rboek.aspx

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 5:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
Nou kijk eens aan. Blijft alleen SNS over....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013 11:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: vr 30 mei 2008 7:31 pm
Berichten: 656
@BillGates
Niet generaliseren. Ik krijg de indruk dat het probleem alleen bestaat voor wat jij een "cash account" noemt. 'k Heb geen idee wat dat precies inhoudt. Klinkt nogal exotisch. Is dat iets anders dan een gewone betaalrekening? Voor de spaarrekeningen van SNS komt het geld van overboekingen tegenwoordig in elk geval gewoon dezelfde dag aan; zelfs sneller dan bij veel andere banken. De laatste paar keer was het al rond de middag beschikbaar op de tegenrekening.

@Intrest
Kun je ook bevestigen mbt Argenta dat het dezelfde dag aankomt op de tegenrekening? Alleen 'verwerkt' is namelijk geen garantie dat het ook aankomt. Verder vind ik de bijvoeging 'in regel' (afgezien van 'de' taalfout) ook inhoudelijk niet erg hoopgevend. Als je al voor 9:30 (am?) moet boeken dan kan het toch geen probleem zijn om het (geautomatiseerd) dezelfde dag te verwerken?

Veel informatie over overboektijd vind je ook in dit draadje. Zover ik weet zijn boekingen vanaf TEB- en Garantibank-rekeningen nog steeds één dag vertraagd.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: vr 01 maart 2013 1:50 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
Hi Bill Gates,

De Cash Account zit nog in een apart systeem van SNS Fundcoach. In de toekomst komt er een volledig nieuwe omgeving.

Daarnaast klopt het dat er vice versa nog steeds andere tijden zijn tussen rekeningen en banken onderling. Bij het overboeken van de Cash Account geven wij aan dat het maximaal 2 werkdagen duurt. Dit is ruimschoots genomen. Helaas kunnen we dit proces niet veranderen in het huidige systeem.

Met vriendelijke groet,

Marnix
SNS Bank Webcare


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: ma 04 maart 2013 5:19 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4540
SNS Bank Webcare schreef:
Wel geven ze als opmerking dat het cash account, wanneer je dit benadert via Mijn SNS, niet altijd naar behoren werkt. Overboeken gaat vooralsnog het snelst via SNS Fundcoach.
Nou vandaag geprobeerd:
Cash account via Mijn SNS gaat wel binnen één (valuta)dag naar de externe rekening, maar rechtstreeks binnen Fundcoach duurt 1 dag langer.
Het is dus precies andersom dan wat SNS Webcare schrijft.
Goed dat we dat weten, aangezien het bij FC meestal om grote bedragen gaat.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Verkapte Valutering?
BerichtGeplaatst: wo 06 maart 2013 4:35 pm 

Geregistreerd: ma 19 sep 2011 10:45 am
Berichten: 23
BillGates schreef:
Citaat:
Nou vandaag geprobeerd:
Cash account via Mijn SNS gaat wel binnen één (valuta)dag naar de externe rekening, maar rechtstreeks binnen Fundcoach duurt 1 dag langer.
Het is dus precies andersom dan wat SNS Webcare schrijft.
Goed dat we dat weten, aangezien het bij FC meestal om grote bedragen gaat.


@BillGates Fijn dat je ons nog even op de hoogte houdt van het proberen. We hebben je feedback doorgezet naar de afdeling Beleggen, heel belangrijk om te weten hoe het vanuit klant werkt - of niet.

Na de overgang naar het nieuwe systeem zouden deze verschillen er sowieso niet meer (mogen) zijn, omdat het dan nog maar op één manier kan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO