Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu vr 29 maart 2024 4:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 10:26 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
Volgens mij was het wel goed bedoeld van Roobaaro...

Hij is trouwens toch niet verantwoordelijk voor de inhoud van de artikelen, de site 'sparen.nl' moet zorgen voor juistheid

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 25 jul 2011 10:34 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Kijk nog maar eens naar je eigen onderschrift.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011 11:15 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 09 dec 2007 8:20 pm
Berichten: 3708
Ben ik nou dom, of wordt het niet eens tijd om je geld langer vast te zetten nu het nog tussen 4 en 5 procent ligt?
http://www.renteplaza.nl/web_redactie.asp?id=14469

De lange rente is vandaag weer onder de 3 procent gekomen:
http://www.iex.nl/koersen/rentes/default.aspx

Waar wachten we eigenlijk op?
Het wordt tijd dat die VermogensRendementHeffing eens omlaag bijgesteld wordt, want de gemiddelde burger/spaarder haalt die 4% niet.

_________________
<als het glas half leeg is, past er meer bij in dan wanneer het half vol is>


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011 11:45 am 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik wacht nu wel even, maar dat is omdat ik wat vrij opneembaar spaargeld moet hebben voor geval dat er iets gaat veranderen in mijn leven of die van mijn vriendin.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 28 jul 2011 12:10 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@Henrid, Ben het met je eens. Zolang Nederland en Duitsland in de Eurozone de enige landen zijn die betrouwbaar geacht worden, dalen onze staatsobligaties en daaraan gekoppeld de lange deposito rentes. De dalende trend over de lange termijn is duidelijk, en voor de korte termijn is de dalende trend weer begonnen.

http://www.homefinance.nl/algemeen/info ... trente.asp

Voor wie durft, kan nu aandelen Corio (vastgoed beleggingsvehikel grote pensioenfondsen) kopen:
Koers 42,50 en een verwacht (voor inflatie gestabiliseerd) dividend van momenteel 2,70 per jaar = 6,3% dividend rendement.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 12:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
juanj schreef:
Volgens mij was het wel goed bedoeld van Roobaaro...

Hij is trouwens toch niet verantwoordelijk voor de inhoud van de artikelen, de site 'sparen.nl' moet zorgen voor juistheid


klopt .... en de boeken die ik krijg zijn ook van 2009/2010 dus lopen zelfs 1 a 2 jaar achter... dus daarmee loop je soms ook tegen dingen die niet meer gelden.
En ik neem ook aan dat een college ook bronnen heeft. dus inderdaad een site moet zorgen voor juist heden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 1:46 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
En als je dan na een avond doorzakken eens een stukje op internet gelezen hebt, kun je gelijk stellen: Naar mijn weten......................

Nahhhhhhhhhhhhhh. Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 1:52 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Hadjememaar schreef:
En als je dan na een avond doorzakken eens een stukje op internet gelezen hebt, kun je gelijk stellen: Naar mijn weten......................

Nahhhhhhhhhhhhhh. Je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid.


Beter gezegd zou u dus voor verlaging/afschaffing van het garantie stelsel ? want ja als spaarder moet je maar een bank kiezen die betrouwbaar is.
Je kan moeilijk bij elke bank/instelling meelopen he? je mag verwachten dat boeken en/of site's goede informatie geven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 2:32 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
roobaaro schreef:
Beter gezegd zou u dus voor verlaging/afschaffing van het garantie stelsel ? want ja als spaarder moet je maar een bank kiezen die betrouwbaar is.


Sorry, ik snap deze reply niet helemaal. Eerlijk gezegd snap ik hem helemaal niet.
Ik zie geen verband met het voorgaande.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 2:32 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Ik zou er gewoon openen en zelfs aan 5 jaar als je zolang je het kan missen, dan heb je gegarandeerd een mooie rente de komende 5 jaar.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 2:55 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Hadjememaar schreef:
roobaaro schreef:
Beter gezegd zou u dus voor verlaging/afschaffing van het garantie stelsel ? want ja als spaarder moet je maar een bank kiezen die betrouwbaar is.


Sorry, ik snap deze reply niet helemaal. Eerlijk gezegd snap ik hem helemaal niet.
Ik zie geen verband met het voorgaande.


U heeft het over eigen verantwoordelijkheid , dan kan je het ook eigen verantwoordelijkheid noemen geld bij een bank neer te zetten.
beetje onnuttig hoe je soms op dingen ingaat. of dat u nooit een krant / artikel leest ter informatie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 3:12 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ik heb het over iemand (Robaro) die op 25/7 schrijft:

Citaat:
Naar mijn weten worden de 2 jaars deposito rente vastgesteld aan de hand van de 24 maanden euribor , en de 5 jaars deposito aan de 5 jaars staatslening.


Dezelfde iemand (Robaro) die op 10/7 schrijft:
Citaat:
iemand die zelf niet een opleiding volgt in de financieel wereld , of er zelf niet in zit , moet mij niet gaan bekritiseren. verdiep je dan eerst a.u.b in de regels en wetten van banken/verzekeraars. en wie zijn hun om mijn mening te bekritiseren?


Iemand die poep praat, en denkt dat hij boven alle kritiek verheven is omdat hij ergens een klepel van de financiële wereld denkt te hebben horen luiden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 3:21 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
Hadjememaar schreef:
Ik heb het over iemand (Robaro) die op 25/7 schrijft:

Citaat:
Naar mijn weten worden de 2 jaars deposito rente vastgesteld aan de hand van de 24 maanden euribor , en de 5 jaars deposito aan de 5 jaars staatslening.


Dezelfde iemand (Robaro) die op 10/7 schrijft:
Citaat:
iemand die zelf niet een opleiding volgt in de financieel wereld , of er zelf niet in zit , moet mij niet gaan bekritiseren. verdiep je dan eerst a.u.b in de regels en wetten van banken/verzekeraars. en wie zijn hun om mijn mening te bekritiseren?


Iemand die poep praat, en denkt dat hij boven alle kritiek verheven is omdat hij ergens een klepel van de financiële wereld denkt te hebben horen luiden.


1. het is blijkbaar al moeilijk mijn accountnaam goed over te nemen .
2. en Poep praat? lijkt even of ik weer terug zit op de basisschool. waarom kan je niet normaal communiceren ?.
3. ik ga ook verder niet meer in discussie met je . er zijn genoeg mensen hier die normaal een meningsverschil kunnen hebben , of mensen die begrijpen wat ik bedoel.

iemand die zelfs een simpele account naam niet normaal over kan nemen , en zijn zin alleen kan bekrachtigen met de term "Poep" duid niet erg op een volwassen persoon.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 3:28 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Tot je dienst.
Kom maar eens terug wanneer je een zin in fatsoenlijk Nederlands kunt opstellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011 4:04 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: zo 01 mei 2011 6:40 pm
Berichten: 222
jij bepaalt niet wat ik doe.
en de enigste die geen nederlands spreekt in normale zinnen ben jij.

dit is overigens de laatste reactie die je van me krijgt... dit forum is er niet voor gemaakt om nutteloze discussies te voeren.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO