Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 4:05 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011 6:35 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
LPB geeft zelf aan dat bij en/of rekeningen de aanvraag langer duurt
Tijdens de feestdagen duurt alles altijd langer
Of ze nog steeds achterlopen met aanvragen ivm met vorige actie weet ik niet

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011 8:27 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
Ik kan op de LPB-site niet vinden dat het openen van een en/of rekening langer dan 29 dagen duurt, waardoor je tussen 2 en 31 december geen werkende rekening zou kunnen krijgen.
Waar heb je dat gelezen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011 9:07 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 10 dec 2008 12:05 pm
Berichten: 2500
1500 schreef:
Ik vind dat vanwege het percentage van december (3,31%) de deposito's van LPB er maar een beetje zielig bijhangen.

Je hebt gelijk.

Wiskundig bepaald zouden deze percentages bij het inleggen in een nieuw deposito in december als volgt moeten zijn:

3 maanden 3.30% + 1/3 * 0.50 = 3.47%
6 maanden 3.35% + 1/6 * 0.50 = 3.43%
9 maanden 3.40% + 1/9 * 0.50 = 3.45%
1 jaar 3.45% + 1/12 * 0.50 = 3.49%
2 jaar 3.50% + 1/24 * 0.50 = 3.52%

Het scheelt niets, maar dan is wel iedereen tevreden.

NB. Vindt de aandacht voor 3,31% zwaar overtrokken, immers bij ongewijzigde kwartaalopslag zou de rente per 01.01.2012 op grond van de huidige Euribor 1-maand op 1.55 + 1.20 = 2.75% komen.

Dus zeg maar dag tegen Liesplanbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 03 dec 2011 11:01 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
stuiver schreef:
NB. Vindt de aandacht voor 3,31% zwaar overtrokken, immers bij ongewijzigde kwartaalopslag zou de rente per 01.01.2012 op grond van de huidige Euribor 1-maand op 1.55 + 1.20 = 2.75% komen.

Dus zeg maar dag tegen Liesplanbank.

Het mag toch duidelijk zijn dat LpB er alles aan doet on voortdurend bovenaan te staan in de lijstjes, ok het krampachtige vasthouden aan de 1 maands euribor lijkt niet zo heel slim (euribor is voor banken onderling) maar ze grijpen in en deze move voor december zet ze wederom overtuigend op de eerste plek toch ?, en in januari zullen ze echt wel willen voorkomen dat spaarders weglopen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 11:49 am 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
@florijn: ik weet niet hoe het met en/of rekening duurt, maar ik heb 30nov een rekening geopend, en die was ca. 2 dec geactiveerd (met nominaal rentepercentage 3.26%, volgens accountgegevens in ieder geval). Hiervoor heb ik overigens een éénnaams rekening proberen te openen met een en/of tegenrekening (tijdens de aanmeldprocedure bleek volgens mij nergens uit dat dat niet mogelijk was, behalve misschien als je de Voorwaarden uitgebreid bestudeert). Dit duurde vervolgens weken, waarin men zei van geen aanmelding te weten (4x), niet wist wat er aan de hand was (4x), de aanmelding alsnog te regelen (dus niet) (4x) (de persoon die "hier over ging" is er nooit), om vervolgens (zonder terug te komen op mijn klachten) automatisch de aanvraag te annuleren. Tot 1 januari zet ik er misschien geld op, maar de communicatie van LPB vind ik @@%%.
Volgens mij is het ook zo dat je alleen vanaf de gekoppelde tegenrekening kunt storten op LPB. Heeft iemand ervaring ermee indien je (per ongeluk) vanaf een andere rekening stort. Duurt het dan ook weken voordat LPB erachter is wat er an de hand is, en ben je dan je geld (renteloos) meerdere weken kwijt; misschien dat ik het eens probeer met Eur 0.01.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 12:47 pm 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Van de site van Leaseplan:

Kan ik geld overmaken vanaf een andere rekening dan mijn tegenrekening?

Nee, dat kan niet. De overboeking moet altijd van uw vaste tegenrekening afkomstig zijn.


Dus waarom zou je het proberen? Om later op te merken dat de service van LP belabberd is?

Over die tegenrekening: als een bank identificeert op basis van tegenrekening dient deze exact gelijk te zijn
aan de tenaamstelling van de aangevraagde rekening. Als deze afwijkt kun je er van uit gaan dat identificatie niet lukt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 1:01 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
De meeste andere banken doen niet zo spastisch over tegenrekeningen (soms zelfs meerdere tegenrekeningen mogelijk), dus waarom moet LPB dat dan wel doen. Veel banken kunnen je "identificeren" binnen 1-2 dagen, ook als de tegenrekening een en/of rekening is, en dus de tenaamstelling niet identiek is aan de geopende rekening. Indien een rekening wordt geopend op één van beide namen, maar de tegenrekening is een en/of rekening, dan is dat bij veel banken geen probleem. Bij sommigen moet je een kopie van iets opsturen (bij OHRA zelf een origineel bij een en/of rekening (niets bij een eennaams tegenrekening), maar als je 2 tegenrekeningen neemt bij OHRA (zowel een en/of als een eennaams), dan kun je de activering doen op de eennaamsrekening, en de rest gewoon op/van de en/of tegenrekening. Bij AT-bank moest ik (enkele jaren geleden) voor de kinderen zelfs een tegenrekening op naam van die kinderen hebben (heb ik toen maar gedaan bij de ABN). Bij andere banken kon ik gewoon een tegenrekening hebben op naam van de gemachtigde. Ook leuk voorval gehad (welke bank het was weet ik niet meer) dat ik een eennaamsrekening op naam van de "tweede naam" wilde koppelen aan een en/of tegenrekening op naam van "eerste naam en/of tweede naam", maar dat dat niet werd geaccepteerd omdat hun computersysteem de tweede naam niet kon registreren. De tenaamstelling bij activering kwam namelijk binnen als "eerste naam en/of twe"; hun systeem las alleen de eerste x karakters, waardoor de tweede naam niet werd herkend. Grappig, maar wel genant. Bij meeste andere banken geen probleem om een eennaamsrekening op naam van "tweede naam" te koppelen aan en/of rekening.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 2:18 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 28 jan 2009 7:38 pm
Berichten: 467
@spaarzaam: bedankt.
Het doet me plezier te lezen dat je snel een rekening kunt activeren als je je aan de duidelijke instructies van LPB houdt.
Dat die soms wat vreemd overkomen: tsja, dat moet je blijkbaar voor lief nemen als je de hoogste rente wilt.

@juanj:
geen antwoord? meestal ben je toch niet zo stil !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 8:40 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6725
@florijn...

Aandacht te kort? :shock:
Ik zie geen reden om hier iets te melden, over de laatste posts, maar om jou een plezier te doen :P

Over en/of ervaring.
Ik heb geloof ik 5 weken moeten wachten voordat ik op de rekening bij LPB kon.

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Laatst bijgewerkt door juanj op ma 05 dec 2011 7:32 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 04 dec 2011 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 02 jun 2008 11:23 pm
Berichten: 43
Spaarzaam schreef:
Heeft iemand ervaring ermee indien je (per ongeluk) vanaf een andere rekening stort. Duurt het dan ook weken voordat LPB erachter is wat er an de hand is, en ben je dan je geld (renteloos) meerdere weken kwijt


Ik heb in maart 2011 per ongeluk geld vanaf een andere rekening gestort. De volgende dag was het weer teruggeboekt. Lijkt me netjes.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 6:42 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
Hoe stom kun je zijn (ik zelf dus). Vandaag inderdaad per ongeluk van verkeerde rekening aanzienlijk bedrag gestort; ben benieuwd wanneer ik het weer terug zie. Heb LPB gebeld, maar zoals gebruikelijk wisten ze niets: Spaarzaam: "Wanneer wordt het terugeboekt?"; Antwoord: "Dat weten wij niet.". Spaarzaam: "Hebben jullie dat dan niet vaker mee gemaakt?" Antwoord: "Jawel, maar verder weet ik niets".
Zie dat ik van LPB een mailtje heb gekregen over verkeerde tegenrekening heb gebruikt, maar de tijd ligt ver voor bovenstaande overboeking. OH ja (stom 2 en stom 3), ik heb van 2 andere rekeningen ook nog 1 cent overgeboekt om een adresboek te genereren/verifiëren in andere internetrekeningaccounts. Dus 3 foute overboekingen, maar maar 1 mailtje. Nu maar hopen dat het grote bedrag snel terug is; over die 2 cent maak ik mij niet zo'n zorgen. Misschien dat ik de LPB-rekening toch maar weer ophef, want de beperkte flexibiliteit van LPB is niet compatibel met mijn geheugen (expres geen "beperkte" ingevuld, want dat zal ik wel van het forum te horen krijgen).
Aanvulling: 'stom 2' en 'stom 3' zijn terugeboekt (ABN), maar mogelijk waren die boekingen verricht voor 11h (of ander kritisch tijdstip). ING overboeking gedaan om 11:57, maar die is dus nog niet terug.
Zie bij ABN overigens dat ATB (ook 1 cent) ook is teruggeboekt. Hebben die dan ook al een vaste tegenrekening? Nog maar eens de Voorwaarden bestuderen.

Inderdaad ATB: "b. Stortingen en overboekingen kunnen uitsluitend plaatsvinden van en naar de Tegenrekening."


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 7:31 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Niemand is zonder fouten, ook al proberen we zo weinig mogelijk fouten te maken.
Het is menselijk.

Tip:
Een forum is behulpzaam en kan veel oplossen, dus samen gaan we door (wat mijzelf betreft ook als lid van dit forum).
Maar het moet ook niet zo zijn, dat teveel informatie of te weinig informatie, tot onjuiste waarnemingen e.d. kan leiden.
Zelf hoop ik wel dat bepaalde dingen weer rustig c.q. rustiger worden.
Lachen mag uiteraard, het is beter dan het omgekeerde. :wink:
Maar ook dat is iets dat ikzelf wel eens foutief beoordeel, maar veel lijkt ook erger dan het is.
Het is voor mij een keuze om wel of niet door te gaan, maar soms weegt het ene zwaarder dan het andere, dus ik ga kiezen voor iets dat voor mij het belangrijkste is.
Het forum vind ikzelf niet het belangrijkste of belangrijk in het leven, dus ik zie wel.


Laatst bijgewerkt door schuiver op di 06 dec 2011 2:45 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 05 dec 2011 11:18 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: za 19 nov 2011 1:30 pm
Berichten: 194
@ schuiver: ik weet niet voor wie de tip is, maar het klinkt niet erg aardig; meer belerend (maar misschien heb ik het verkeerd begrepen, en impliceer je wat anders).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 12:05 am 
Stuiver
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 18 sep 2008 9:13 pm
Berichten: 94
Spaarzaam schreef:
Hoe stom kun je zijn (ik zelf dus). Vandaag inderdaad per ongeluk van verkeerde rekening aanzienlijk bedrag gestort; ben benieuwd wanneer ik het weer terug zie. Heb LPB gebeld, maar zoals gebruikelijk wisten ze niets: Spaarzaam: "Wanneer wordt het terugeboekt?"; Antwoord: "Dat weten wij niet.". Spaarzaam: "Hebben jullie dat dan niet vaker mee gemaakt?" Antwoord: "Jawel, maar verder weet ik niets".
Zie dat ik van LPB een mailtje heb gekregen over verkeerde tegenrekening heb gebruikt, maar de tijd ligt ver voor bovenstaande overboeking. OH ja (stom 2 en stom 3), ik heb van 2 andere rekeningen ook nog 1 cent overgeboekt om een adresboek te genereren/verifiëren in andere internetrekeningaccounts. Dus 3 foute overboekingen, maar maar 1 mailtje. Nu maar hopen dat het grote bedrag snel terug is; over die 2 cent maak ik mij niet zo'n zorgen. Misschien dat ik de LPB-rekening toch maar weer ophef, want de beperkte flexibiliteit van LPB is niet compatibel met mijn geheugen (expres geen "beperkte" ingevuld, want dat zal ik wel van het forum te horen krijgen).
Aanvulling: 'stom 2' en 'stom 3' zijn terugeboekt (ABN), maar mogelijk waren die boekingen verricht voor 11h (of ander kritisch tijdstip). ING overboeking gedaan om 11:57, maar die is dus nog niet terug.
Zie bij ABN overigens dat ATB (ook 1 cent) ook is teruggeboekt. Hebben die dan ook al een vaste tegenrekening? Nog maar eens de Voorwaarden bestuderen.

Inderdaad ATB: "b. Stortingen en overboekingen kunnen uitsluitend plaatsvinden van en naar de Tegenrekening."

MBSL schreef:
Van de site van Leaseplan:

Kan ik geld overmaken vanaf een andere rekening dan mijn tegenrekening?

Nee, dat kan niet. De overboeking moet altijd van uw vaste tegenrekening afkomstig zijn.


Dus waarom zou je het proberen? Om later op te merken dat de service van LP belabberd is?

Over die tegenrekening: als een bank identificeert op basis van tegenrekening dient deze exact gelijk te zijn
aan de tenaamstelling van de aangevraagde rekening. Als deze afwijkt kun je er van uit gaan dat identificatie niet lukt.


@Spaarzaam,

Jouw bericht is van 5-12 het mijne van 4-12.

Moeten we je nu serieus nemen of zit je de boel te belazeren? Komt wel erg sneu over. LPB nog ff afkatten : "Heb LPB gebeld, maar zoals gebruikelijk wisten ze niets". Probeer eens uit te leggen wat je met dit soort berichten wilt bereiken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 dec 2011 2:33 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
@Spaarzaam:

Soms worden wel eens uitspraken gedaan die niet zo bedoeld zijn.
Vaak gebeurt dat wel eens zonder na te denken of veel te spontaan of op een andere wijze.
Voor mijzelf geldt dat ook, waarvoor nogmaals mijn excuses.
Dus het kan zeker belerend bedoeld zijn, maar het is ook zeer belerend voor mijzelf.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO