Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 1:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 8:50 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Er is nog een spaarrekening waar je 1,25% rente ontvangt! Deze kan je openen bij de garanti bank

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 9:04 pm 
Gulden

Geregistreerd: do 03 maart 2011 9:42 pm
Berichten: 1201
Het addertje onder het gras hier is natuurlijk dat de spaargelden in US Dollars aangehouden worden en je dus afhankelijk bent van de Euro versus Dollar koers wat uiteindelijk je rendement is !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 9:57 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
En vergeet de wisselkosten niet

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 10:11 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Citaat:
Kosten
Voor elke valuta omwisseling wordt 0,20% van het over te boeken bedrag in euro's in rekening gebracht. Dit bedrag wordt van uw spaarrekening afgeschreven
.

1,25-0,2 is altijd nog meer dan de rente hier. En op langere termijn worden de kosten lager. De FED is bezig om de rente langzaam te laten stijgen wat er ook zou voor moeten zorgen dat de dollar meer waard wordt t.o.v. de euro.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 10:24 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Dat een hoge rente koersstijging zou betekenen is onzin.
"Heen en terug" wisselen kost je tweemaal 0,2%.
Succes ermee.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 11:30 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
Deze rekening is er ook niet om geregeld geld in te leggen en weer op te nemen. Dit doe je voor een lange termijn.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 12:42 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Ik vermeldde de dubbele wisselkosten maar even, want jij was dat "vergeten".

- Lange termijn sparen
- Met wisselkosten
- Met valutarisico

En dat allemaal voor 1,25%??? (Edit: 1,25%, die niet eens vaststaat)

Dat noem ik niet eens onvoorzichtig. Dat is voor kamikaze-spaarders!

_________________
D.V.


Laatst bijgewerkt door JandeV op do 22 jun 2017 12:51 am, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 1:45 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
JandeV schreef:
Dat een hoge rente koersstijging zou betekenen is onzin.

Een wetmatigheid is het niet, maar om te zeggen dat het onzin is is absoluut niet waar.
Bij een hogere rente zal er meer vraag zijn naar deze valuta. Door de hogere vraag zal de valutakoers stijgen.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 4:59 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
zessen schreef:
Bij een hogere rente zal er meer vraag zijn naar deze valuta. Door de hogere vraag zal de valutakoers stijgen.
Waarom sparen we dan niet allemaal in Turkse Lira? En zo kan ik talloze voorbeelden geven.
Turkije heeft, zolang ik weet, hogere rentetarieven gekend dan Nederland en later de EU. Zelfs nu er binnen de EU nog nauwelijks sprake is van rente, stijgt de rente in Turkije. En de koers van de Lira? Op een kleine opleving nu en dan na, daalt de Lira voortdurend.

Valutakoersen zijn afhankelijk van veel meer factoren, waarvan sentiment (wat de gek ervoor geeft) en speculatie veruit de belangrijkste zijn.
In tegenstelling tot alle complottheorieën wordt rente hier (en in de USA) gestuurd op inflatie. De ECB ziet het als zijn taak om een gematigde inflatie (ca 2%) na te streven. Dat doen ze door bij hoge inflatie de rente te verhogen en bij lage of geen inflatie de rente te verlagen. Hetzelfde geldt voor de FED. In onze landen betekent hoge rente dus hoge inflatie, en laat inflatie nu net één van de volgende factoren zijn die wisselkoersen beïnvloeden. Hoge inflatie = Lagere wisselkoers.

Maar laat je door mij niet beïnvloeden, lekker in USD gaan sparen!

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 5:00 pm 
Daalder

Geregistreerd: wo 30 jan 2008 2:52 pm
Berichten: 1748
Wat dacht je hier van....
Volgens financieel analist Chris Martenson stijgt de kans dat er volgend jaar een ongekende wereldwijde financiële crash plaatsvindt, waarna een –mogelijk zelfs decennia lange- recessie uitbreekt, tot boven de 50%. De Verenigde Staten lopen in 2018 zelfs 75% risico op een grote inzinking. Martenson legt uit dat het op schulden gebaseerde fiat-geldsysteem sowieso op zijn einde loopt, wat vooral aan de centrale banken te wijten is, omdat die sinds het uitbreken van de financiële crisis in 2008 de geldkranen vrijwel onbeperkt hebben opengedraaid, zodat vooral overheden enorme nieuwe schulden konden (blijven) maken. En dat loopt historisch gezien altijd, maar dan ook echt altijd op een enorm drama voor de gewone man uit.

Martenson begint te schrijven dat iedereen die weigert in te zien dat een op schulden gebaseerd (papieren) geldsysteem onvermijdelijk moet instorten, ‘of naïef, of idioot’ is. De laatste jaren waarschuwen steeds meer experts dat ook ons geldsysteem op zijn laatste benen loopt en zal instorten, waarna er duistere tijden zullen volgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 5:04 pm 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
ger schreef:
Wat dacht je hier van....
Dat het niets met het onderwerp te maken heeft.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jun 2017 7:50 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
JandeV schreef:
En de koers van de Lira? Op een kleine opleving nu en dan na, daalt de Lira voortdurend.

En wat denk je wat er was gebeurd als de rente niet was verhoogd? Juist, dan was de Lira nog verder gedaald.
(direct na de renteverhoging ging de wisselkoers eerst omhoog)

JandeV schreef:
Valutakoersen zijn afhankelijk van veel meer factoren

Dat is absoluut waar, maar de stijgende rente als factor voor koersstijging afdoen als onzin is onjuist.

JandeV schreef:
Hoge inflatie = Lagere wisselkoers.

En deze inflatie kan in onze landen bestreden worden met een hogere rente, met een stijgend effect op de wisselkoers.
Piggy had het ook over een "stijgende rente", niet over een hoge rente;dat was je 'vergeten'.
In zwakkere landen is het rentewapen veel minder effectief. Als je de Lira met de Dollar vergelijkt dan vergelijk je appels met peren.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 1:22 am 
Knaak

Geregistreerd: di 24 apr 2012 3:16 am
Berichten: 3930
Ik vergelijk niet de Lira met Dollar, ik geef een voorbeeld. Zoals ik schreef kan ik veel meer van die voorbeelden geven en dan blijkt uit alle voorbeelden: Hoge(-re) rente leidt tot lage(-re) waardering van de munt.
Waarom verwondert het mij nou niet dat jij geen voorbeeld hebt om jouw stelling te onderbouwen?

zessen schreef:
Dat is absoluut waar, maar de stijgende rente als factor voor koersstijging afdoen als onzin is onjuist.
Gewoon blijven herhalen, hoor. En dan weer herhalen... Dat is jouw kracht. Van argumenten hoeven we het niet te hebben.

zessen schreef:
En deze inflatie kan in onze landen bestreden worden met een hogere rente, met een stijgend effect op de wisselkoers.
Heb je ook nog een beetje gelezen wat ik schreef?

Lage inflatie bestrijd je met lage rente, wordt de inflatie weer aangewakkerd verhoog je de rente. Ergo: Het effect van een stijgende rente wordt tenietgedaan door de stijgende inflatie.

Roeptoeters hebben we al genoeg, onderbouw nou eens één en ander, en anders:

Naar verluidt is Trump op zoek naar een nieuwe persvoorlichter, het perfecte baantje voor een roeptoeter...
En dan gaan we vergelijken:
Zessen, Trump, Erdogan, Kim Jong-un,... zijn we weer bijna bij de kamikazes.

_________________
D.V.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 9:38 am 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 28 maart 2009 1:29 am
Berichten: 3716
ger schreef:
Wat dacht je hier van....
Volgens financieel analist Chris Martenson stijgt de kans dat er volgend jaar een ongekende wereldwijde financiële crash plaatsvindt, waarna een –mogelijk zelfs decennia lange- recessie uitbreekt, tot boven de 50%.

Volgens mij noemt men dat geen recessie meer maar een depressie. Dit is voor het laatst gebeurd in 1929. Echter hier gingen rijken veel geld investeren op de beurs. Dit ging zo goed dat men er veel vertrouwen in had en ook geld ging lenen. Dit ging goed totdat een aantal mensen hoogte vrees kregen en gingen verkopen. En toen brak niet lang hierna paniek uit.

Het huidige verhaal is natuurlijk anders. Hier hebben overheden flink geld zitten bij te drukken om obligaties op te kopen. Eigenlijk wel gek, want Duitsland is geen voorstander van geld drukken. Dit om een hyperinflatie zoals na de 1e wereldoorlog (tijdens de Weimar republiek) te voorkomen.

_________________
Je moet niet voor je geld gaan werken, het geld moet voor jou gaan werken!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 22 jun 2017 11:29 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: vr 24 dec 2010 11:58 am
Berichten: 886
JandeV schreef:
Ik vergelijk niet de Lira met Dollar, ik geef een voorbeeld

Als de rente in Turkije wordt verhoogd en ook die in de VS, welke van de twee renteverhogingen zou er dan meer effect hebben op de wisselkoers Lira/USD?
Voor jou is dat blijkbaar reden om aan te nemen dat de hogere rente in Turkije heeft geleid tot een lagere wisselkoers.
Zoals ik in mijn voorbeeld al schreef ging de wisselkoers eerst omhoog maar werd deze teniet gedaan door de renteverhoging in de VS.
JandeV schreef:
Hoge(-re) rente leidt tot lage(-re) waardering van de munt.


Kijk eens sinds jouw favoriet Trump zijn plannen bekend ging maken waardoor de VS meer geld nodig heeft. De rente gaat daar omhoog.
Beleggers gaan uit Europese staatsobligaties en gaan naar de VS waardoor de vraag naar de dollar stijgt. Als de vraag naar de dollar stijgt zal de wisselkoers van de dollar stijgen.

Ze zouden je moeten nomineren voor de Nobelprijs voor de economie. Tientallen jaren aan economische wetenschap wordt belachelijk gemaakt door een lawaaipapagaai.

_________________
Neem nodig risico


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO