Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu do 28 maart 2024 5:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:29 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: wo 11 jun 2008 5:40 pm
Berichten: 220
Het is gewoon super triest wat die Lakeman aangericht heeft. Met name voor de werknemers. Die zijn hun baan kwijt en dat is behoorlijk wat, zeker in ze tijden. Hij is ook de hoofdschuldige. Natuurlijk heeft DSB het aan zichzelf te danken en in beginsel ligt de fout ook bij hun, maar Lakeman heeft de ondergang vervolgens in gang gezet. Zonder hem was er géén bankrun geweest en dat is hem duidelijk verwijtbaar, omdat het exact op gang gekomen is na zijn opteden in Goedemorgen Nederland. Ik zou het vreemd vinden als hij hier zo maar mee weg komt. Ten eerste is maar zeer te bezien óf de mensen met een DSB hypotheek hiermee geholpen zijn en daarnaast zijn nog behoorlijk wat mensen hun geld verloren, die meer dan 100k bij de DSB hadden staan of een achtergesteld deposito. Natuurlijk wisten die mensen dat ze risico liepen, maar het is schandalig dat zoiets door een Lakeman veroorzaakt wordt. De media vind het maar wat leuk om eraan mee te werken en is sensatie belust.

Voor mijzelf is het niet meer dan wat rompslomp. Ik heb uitsluitend een DSB Betaalrekening. Ik had vanmorgen een dikke 1.000 euro erop staan en die rekening trek ik voor woensdag helemaal leeg met twee PIN-pasjes. Dus dat is het probleem niet. Het is puur administratieve rompslomp om alle instanties weer in te informeren, etc. Vanmorgen hals-over-kop per e-mail een Fortis Bankrekening geopend (ik was toevallig bij hun bezig om een hypotheek onder te brengen, vandaar dat het per e-mail kon) en als eerste maar mijn eigen werkgever en die van mijn vrouw geïnformeerd dat niks meer richting de DSB moet en het nieuwe Fortis Bank rekeningnummer doorgegeven. Nu ben ik het proberen om nog Overstapservice in te richten...geen idee of dat nu nog kan, maar het zou mooi zijn. Met name incasso's worden dan doorgesluisd naar Fortis Bank én de incasserende partij wordt geïnformeerd over het nieuwe bankrekeningnummer (en zal de volgende keer automatisch van het nieuwe bankrekeningnr. incasseren).

De service bij DSB was altijd top! 1,5 week geleden was de betaalpas van mijn vrouw ingeslikt bij een ING automaat (zonder dat een PIN-code ingegeven was). Zomaar verdwenen. Binnen 3 dagen een nieuwe pas op de mat en de dag erna een nieuwe PIN-code. Dat is nog een Service met een hoofdletter S.

Maar nogmaals...mijn gedachten gaan uit naar de nieuwe werkelozen (die vaak op een niveau werken, dat ze helemaal niks kunnen doen aan de DSB partijken). Daar zijn mijn problemen met de DSB Betaalrekening helemaal niks. Prachtig werk meneer LAkeman


Laatst bijgewerkt door rogervdh op ma 12 okt 2009 10:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:35 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
Ik had het niet beter kunnen verwoorden rogervdh, service was top!

Ik denk dat ik zometeen maar een ASN rekening ga openen, erg jammer, ik had bij DSB namelijk een heel makkelijk rekeningnummer, met allemaal 8'en!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:40 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Bij deze wil ik mij wel nog aansluiten bij de vorige schrijvers:
heel veel sterkte voor het personeel van de DSB Bank !
Hopelijk komt er een goede oplossing voor hun.

Ikzelf ben door hun altijd fatsoenlijk behandeld en ik was zeer tevreden !

Verder vraag ik mij af wat hier nog meer achter zit:
vooral de grootbanken hebben er belang bij dat de DSB Bank valt, banken waarin ook voormalige overheids functionarissen vertegenwoordigd zijn.

Mijn inziens krijgt dit nog een behoorlijke staart ! Laat er maar een politieke enquete e.d. van komen.
De onderste steen moet boven komen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:51 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Er zou nog voldoende geld binnen de DSB zijn :
DSB Bank heeft nu nog 3,6 miljard aan spaargeld uitstaan. 2,2 miljard is hiervan direct opvraagbaar.(Fin.Dagblad 12-10-2009)
In tegenstelling tot IceSave is de bank niet leegetrokken en is er voldoende om de spaarders,ook de 100k+ en de achtergestelde depositohouders te compenseren lijkt mij zo.
In ieder geval is er gelukkig het DGS nog.

Wat me ook verbaasd is dat de massa zich zo snel gek laat maken door zo`n lakeman,wat alles in een sroomversnelling heeft gebracht.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Laatst bijgewerkt door OTTA 294 op ma 12 okt 2009 8:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 8:55 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 8:01 pm
Berichten: 270
OTTA 294 schreef:
Wat me ook verbaasd is dat de massa zich zo snel gek laat maken door zo`n lakeman,wat alles in een sroomversnelling heeft gebracht.

Klopt, hier verbaas ik me ook altijd zo over. Sinds die oproep van die idioot heb ik nog geen euro bij DSB opgenomen. Ik snap niet dat mensen meteen als een kip zonder kop gaan overboeken. :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:01 pm 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
De onderste steen moet boven komen !!
Hopelijk gaan er koppen rollen, want hier zit veel meer achter !
Wellicht ontstaat er zelfs een kabinetscrisis door....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:07 pm 
Stuiver

Geregistreerd: zo 13 jul 2008 11:58 am
Berichten: 89
Ik heb vanochtend (ca. 10:00u) nog over kunnen boeken, maar die overboeking wordt waarschijnlijk niet (meer) verwerkt ?

Hoe lang duurt het in de praktijk voor DNB het gegarandeerde bedrag overmaakt ?
Zijn hier ex-Icesave gedupeerden die daar ervaring mee hebben ?

Tja, dan maar weer een alternatief zoeken voor een mooi deposito (spoeling wordt wel dun nu...)
En, je zou maar net meer dan 'n ton (door verkoop huis o.i.d.) op je rekening bij DSB hebben staan.
Dan sta je er als "simpele spaarder" er gelukkig wat beter op...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:15 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Binnen welke termijn moet er worden uitgekeerd?
Het Nederlandse depositogarantiestelsel moet in principe binnen drie maanden na ontvangst van de aanvraag uitkeren. Deze maximale uitkeringstermijn van drie maanden is een Europese regel die dus ook geldt voor depositogarantiestelsels in andere EU-landen, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein. In bijzondere gevallen kan die termijn worden verlengd.

http://www.dnb.nl/over-dnb/de-consument-en-dnb/de-consument-en-toezicht/depositogarantiestelsel/index.jsp


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:20 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
Nog even ter aanvulling van eerder:

8.500 spaarders gedupeerd(RTL Z 12-10-2009)

Niet alle spaartegoeden vallen onder het garantiestelsel. Zo'n 4.000 spaarders hebben meer dan 100.000 euro geparkeerd staan bij DSB. Het gaat in totaal om 140 miljoen euro.

Nog eens 110 miljoen euro is weggezet op zogeheten achtergestelde deposito's. Deze deposito's zijn risicovol doordat ze niet onder het garantiestelsel vallen. Spaarders kregen voor dat risico een hogere rente. Hier zijn naar schatting 4.000 spaarders gedupeerd die gezamenlijk 110 miljoen euro hebben uitstaan.

DSB Bank heeft nu nog 3,6 miljard aan spaargeld uitstaan. 2,2 miljard is hiervan direct opvraagbaar.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Laatst bijgewerkt door OTTA 294 op ma 12 okt 2009 9:23 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:22 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: do 25 dec 2008 11:34 am
Berichten: 538
Xabre schreef:
OTTA 294 schreef:
Wat me ook verbaasd is dat de massa zich zo snel gek laat maken door zo`n lakeman,wat alles in een sroomversnelling heeft gebracht.

Klopt, hier verbaas ik me ook altijd zo over. Sinds die oproep van die idioot heb ik nog geen euro bij DSB opgenomen. Ik snap niet dat mensen meteen als een kip zonder kop gaan overboeken. :roll:

Mij verbaasde het ook en ik heb in eerste instantie niet meegedaan aan de gekte. Vanochtend om 7 uur hoorde ik echter het nieuws en heb toen besloten alsnog mijn volledig saldo over te boeken naar mijn betaalrekening bij een andere bank. Blij toe dat ik dat nog net op tijd gedaan heb.

Lakeman probeert nu een aantal mensen te "helpen" (nadat hij eerst Legio lease producten aangesmeerd had aan andere mensen) door veel meer mensen zonder werk te zetten. En waarschijnlijk dat de "hulpbehoevenden" nog niet geholpen worden ook als DSB failliet verklaard wordt.
Wat precies Lakeman zijn idee hierbij is weet ik niet en ik ga er niet naar gokken. Maar zoals Lakeman het gedrag van Dirk Scheringa afkeurde keur ik het gedrag van Dhr Lakeman af.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:27 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
Ik denk dat het terugbetalen wat sneller zal gaan dan bij Icesave.
Bij DNB hebben ze door Icesave nu voldoende ervaring met dit soort zaken.

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:28 pm 

Geregistreerd: vr 20 maart 2009 1:25 pm
Berichten: 13
Nog even voor de polishouders van een autoverzekering of andere schadeverzekering van de DSB-bank, deze lijkt gewoon door te lopen. Op mijn vraag naar de status van deze verzekeringen via het verzekerings-gedeelte van de dsb-website kreeg ik binnen een half uur het volgende antwoord:

Citaat:
"De bank en de levensverzekeringsactiviteiten staan los van schadeverzekeringsactiviteiten:voor wat betreft de schadeverzekeringsactiviteiten fungeert DSB-Verzekeringen als tussenpersoon. Uw verzekeringen lopen verder bij een verzekeraar, los van DSB. U hoeft zich als klant geen zorgen te maken over dekking, premies, schades: deze activiteiten gaan gewoon door los van wat er met DSB bank gebeurt. alle verzekeringspremies zijn afgedragen aan verzekeraars en er lopen geen schadebetalingen via DSB Bank. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Heeft u nog vragen , neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet, DSB Verzekeringen"


En dit kwam van een e-mail adres van een bedrijf genaamd aon.

Hoewel de meeste mensen nu wel met hun gedachte bij spaargeld of hypotheek zullen zitten, lijkt het me voor een auto ook niet onbelangrijk om zeker te weten dat deze verzekerd is, daarom toch maar even dit bericht.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:31 pm 
Gulden
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 14 dec 2008 12:38 pm
Berichten: 1120
Woonplaats: Hirdo
obligataire schreef:
Ik denk dat het terugbetalen wat sneller zal gaan dan bij Icesave.
Bij DNB hebben ze door Icesave nu voldoende ervaring met dit soort zaken.


Alleen zijn er nu wel ongeveer 400.000 klanten tegenover ruim 100.000 van IceSave vorig jaar!
Ik denk toch niet dat het sneller zal gaan dan vorig jaar.

_________________
Als tijd geld is, hoe arm ben je dan als je géén tijd hebt.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:34 pm 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5821
Woonplaats: Obliville
OTTA 294 schreef:
obligataire schreef:
Ik denk dat het terugbetalen wat sneller zal gaan dan bij Icesave.
Bij DNB hebben ze door Icesave nu voldoende ervaring met dit soort zaken.


Alleen zijn er nu wel ongeveer 400.000 klanten tegenover ruim 100.000 van IceSave vorig jaar!
Ik denk toch niet dat het sneller zal gaan dan vorig jaar.

Daar zit wat in. Maar goed is een grotendeels geautomatiseerd proces en hopelijk zetten ze nog wat extra mankracht bij.

Ik baal er al met al toch stevig van. Niet eens zozeer vanwege de rente over die paar maanden maar vooral omdat er bijna geen zinnig alternatief meer is.
Bij NIBC heb ik al redelijk wat staan en dat is nu ook niet het stoerste jongetje van de klas.

We gaan het maar verbrassen denk ik, tegen de Kerst, dat komt goed uit :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Laatst bijgewerkt door obligataire op ma 12 okt 2009 9:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 12 okt 2009 9:37 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Ach Obli ... of je er nu 3 maanden op moet wachten ... of 10 jaar ... wat maakt het uit :wink: ...


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 337 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 23  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO