Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu ma 06 mei 2024 4:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 11:41 am 

Geregistreerd: za 04 jul 2009 11:21 am
Berichten: 6
Waarom wordt er niet voor gekozen om het product "AEGON Bank Eigen stijl Sparen" ook op te nemen onder het kopje "Sparen zonder voorwaarden"?

Het is een beetje misleidend dat deze spaarrekening alleen onder het kopje "Sparen met voorwaarden" staat op Spaarinformatie.nl.
Beter zou zijn om deze rekening met 4% rente op te nemen onder het kopje "Sparen zonder voorwaarden" en met 5% onder "Sparen met voorwaarden".

Het is dan ook meteen duidelijk dat Moneyou feitelijk is verslagen door AEGON ... :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 12:05 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Medewerker Aegon mr_blobby?

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 12:18 pm 

Geregistreerd: za 04 jul 2009 11:21 am
Berichten: 6
Linn schreef:
Medewerker Aegon mr_blobby?
Nee, slechts behelpzaam.
En voordat ik daar ook van wordt verdacht: nee, ik heb ook geen aandelen Aegon :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 1:05 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Jammer, ik heb nog enkele kritische vragen over Eigen stijl Sparen waarop Aegon geen antwoord heeft of geeft.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 1:10 pm 
Dubbeltje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei 2008 8:18 pm
Berichten: 172
Linn, wat voor kritische vragen dan? Ik heb zojuist de voorwaarden gezien en inderdaad toch wel een aantrekkelijke rekening. Heb hem daarom zojuist geopend. Wellicht inderdaad ook vermelden bij sparen zonder voorwaarden (ik had deze dus over het hoofd gezien). Het enige minpunt wat ik zag is dat als je eenmaal opnamekosten hebt ingesteld je deze voorwaarde niet meer kunt verwijderen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 2:55 pm 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
In de Basisspaarpot hanteert Aegon 2 valutadagen terwijl in de Spaarpot 1 dag wordt gerekend. Daarom gebruik ik de Basisspaarpot niet meer.
B.v. een storting met een boekdatum van 30 juni krijgt in de Basisspaarpot een valutadatum van 2 juli en in de spaarpot een valutadatum van 1 juli.

Waarom worden bij 2 onderdelen van dezelfde spaarrekening verschillende criteria gehanteerd?
Welke datum wordt in het rekeningoverzicht met "Datum" bedoeld, is dit de boek- of valutadatum?
Aegon zegt deze onduidelijkheid pas na mijn e.mail te hebben vastgesteld en zal "Datum" vervangen door "Valutadatum".

Inmiddels is op één van mijn vragen, de opgebouwde rente in de Basisspaarpot, wel aktie ondernomen. De rente wordt sinds kort ook in de Basisspaarpot vermeld.

Ik gebruik alleen de Spaarpot met de voorwaarde "Mijn saldo is minimaal" , daar kan ik mij geen buil aan vallen.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009 11:36 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 01 dec 2008 11:17 am
Berichten: 703
Heb sinds zeer kort ook Aegon eigen stijl sparen.
Vond op rekening de aanduiding "datum" ook erg onduidelijk, vooral omdat in de voorwaarden ergens wel over valutering wordt gesproken.
Had hierover gebeld en de vriendelijke dame gaf, na navraag, aan dat met "datum", de valutadatum wordt bedoeld.

Ben benieuwd of per valutadatum ook meteen rente wordt berekend.
Ik heb het idee dat het rente verhaal bij hun niet helemaal klopt.

_________________
veel beloven en weinig geven doet veel mensen in vreugde leven


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 12:31 am 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Intrest schreef:
Had hierover gebeld en de vriendelijke dame gaf, na navraag, aan dat met "datum", de valutadatum wordt bedoeld.

Dit is onjuist, "datum" is gelijk aan de boekdatum, de valutadatum is voor aangemaakte spaarpotten 1 dag later. Als je hiervan uitgaat is de renteberekening correct.
Voor de basisspaarpot wordt nog met 2 valutadagen gerekend heeft Linn ontdekt. Dus stort je geld beter in een zelf aangemaakte spaarpot.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 10:10 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Intrest schreef:
Heb sinds zeer kort ook Aegon eigen stijl sparen.
Vond op rekening de aanduiding "datum" ook erg onduidelijk, vooral omdat in de voorwaarden ergens wel over valutering wordt gesproken.
Had hierover gebeld en de vriendelijke dame gaf, na navraag, aan dat met "datum", de valutadatum wordt bedoeld.

Ben benieuwd of per valutadatum ook meteen rente wordt berekend.
Ik heb het idee dat het rente verhaal bij hun niet helemaal klopt.


Doboy heeft gelijk, de "Datum" is de boekdatum, ontving onderstaande e.mail van Aegon.

Geachte heer ...........,

Graag reageren wij op uw e-mail.

Wij hebben opgemerkt dat in plaats van de valutadatum de boekdatum wordt
weergegeven voor de bij- en afboekingen van AEGON Eigen stijl Sparen.
Dat is niet juist. Wij zijn bezig dit te wijzigen.

Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Gonny van der Leek
Klantenservice

AEGON Bank N.V.
Postbus 35
8900 AA Leeuwarden
+31 88 344 00 88

Vind het vreemd dat Aegon dit pas opmerkt na een reactie van een klant.

Omdat mijn berekening van de renteopbouw in de Basisspaarpot niet klopte met de schriftelijke opgave van Aegon, heb ik een specificatie gevraagd.
Het verschil zat in het aantal valutadagen, Aegon rekent in de Basisspaarpot met 2 valutadagen. Als ik dit ook doe, klopt de renteopbouw wel.

Waarom Aegon in de Basisspaarpot 2 en in de Spaarpotten 1 valutadag hanteert, is (nog) niet duidelijk. Het antwoord lees je t.z.t. op het forum.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 10:37 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 07 dec 2007 12:34 am
Berichten: 5825
Woonplaats: Obliville
Pffff, ik hoop voor je dat die paar tienden procent extra rente, opwegen tegen al die tijd die je er in steekt.
Je hebt er bijna een dagtaak aan :mrgreen:

_________________
Pecunia non olet!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 05 jul 2009 11:52 am 
3 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 17 apr 2008 7:26 pm
Berichten: 820
Woonplaats: Jazztown
Valt best mee, aan deze hobby wordt nog de minste tijd besteed.

Sinds kort heb ik contact met een manager bij ING Sparen, aan hem heb ik gevraagd of het mogelijk is om het rentepercentage en de opgebouwde rente in het Totaaloverzicht saldi in Mijn ING te vermelden.

_________________
Blues my money gives to me.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 11:04 am 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Bedankt voor de suggestie. Om eerlijk te zijn stond ik zelf op het punt om de Aegon rekening te gaan openen omdat die 4% bied zonder voorwaarden (0,25% meer dan MoneYou). Op zich moet je wel oppassen met deze rekening dat je niet per ongeluk "opname" kosten aanzet maar daar wordt je ook op de site van Aegon goed voor gewaarschuwd. Toen ik ook nog dit topic las hebben we overleg gehad en besloten om deze rekening in beide TOP-10 lijsten op te nemen. Eigenlijk had dat al eerder gemoeten maar goed beter laat dan nooit daarnaast zijn we volgens mij de eerste site die deze rekening in de zonder voorwaarden lijst zetten, ben benieuwd of er meer gaan volgen......

Zonder voorwaarden:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/info/479-AEGON_Bank_Eigen_stijl_Sparen_(Basis)

Met voorwaarden:
http://www.spaarinformatie.nl/sparen/rekeningen/info/396-AEGON_Bank_Eigen_stijl_Sparen_(Max)

PS: Opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom :)

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 3:20 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Mandros schreef:
daarnaast zijn we volgens mij de eerste site die deze rekening in de zonder voorwaarden lijst zetten


Dat in ieder geval niet. Aegon stond "zonder voorwaarden" al weken op nummer 1 op de sites:

http://www.vanspaarbankveranderen.nl/rentemeter
http://sparen.startpagina.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 8:26 pm 
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 07 maart 2007 9:24 pm
Berichten: 605
Roeland schreef:
Mandros schreef:
daarnaast zijn we volgens mij de eerste site die deze rekening in de zonder voorwaarden lijst zetten


Dat in ieder geval niet. Aegon stond "zonder voorwaarden" al weken op nummer 1 op de sites:.....


Sorry niet gezien, je hebt helemaal gelijk....ben de laatste weken ook iets minder allert omdat ik nog moet wennen aan het vaderschap..... ;)

_________________
Beheerder http://forum.SpaarInformatie.nl/ & http://www.SpaarInformatie.nl/ !


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 9:27 pm 
Dubbeltje

Geregistreerd: do 17 apr 2008 9:46 pm
Berichten: 210
Woonplaats: ZH
Gefeliciteerd!
Heeft de kleine al een spaarrekening :P


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO