Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu za 20 apr 2024 2:56 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 43  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 7:23 pm 

Geregistreerd: wo 22 jul 2009 1:16 pm
Berichten: 20
Ik heb het nu voor mekaar.

Ik heb aangegeven dat ik elke maand 50 euro spaar ,
minimumsaldo is 250 ,
opnamekosten niet aangezeten.


Maar ik heb net 50 euro overgeboekt na de spaarpot 1.
Ik vroeg me af op welke dag van de nieuwe maand ik het best weer 50 euro kan storten in de spaarpot 1 ?

En wat betreft minimumsaldo ,
moet ik 250 in de spaarpot doen ?
want ik heb nu maar 50 euro in de spaarpot .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 7:28 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@m133, Als je maar 50 euro hebt, krijg je geen extra rente voor het min.saldo. Dan moet je nog 4 maanden bijsparen. En volgens mij kun je het beste per de 1e van de maand bijstorten. Dan begint het al mee te tellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 7:33 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Ik vraag mij trouwens af of Aegon die extra rente% ooit aanpast? Afhankelijk maakt van de hoogte van het basis%.
Je kunt met allerlei instellingen 1% extra scoren. Momenteel dus tussen 3,75 en 4,75%.
Stel nu dat de basisrente naar 100% stijgt. Of je dan 100% of 101% krijgt maakt niet zoveel meer uit. OK, niet realistisch.
Maar stel dat de basisrente verder daalt. Naar 0.5%. Dan zou met de instellingen 1,5% gehaald kunnen worden. En dat is 3x zoveel dan de basis. Zou men dat dan nog reëel vinden?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 7:44 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
Aegon kan volgens de voorwaarden de afspraken wijzigen:
Citaat:
AEGON is bevoegd de rentepercentages per Spaarafspraak te wijzigen. AEGON zal de Rekeninghouder
tenminste een maand voor de wijziging daarvan op de hoogte stellen.

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 7:46 pm 
2 Kwartjes
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 02 aug 2007 6:53 am
Berichten: 734
Euri schreef:
... Ik heb 2 spaarpotten aangemaakt:

1. Spaarpot 1. Ik leg hier €2750,- euro in.
Vooraf zet ik de spaarafspraak (minimale saldo) op €2500,-
Vooraf zet ik de toename op €1000,- (Dit verander ik na de storting, dit wordt met ingang van de nieuwe maand doorgevoerd meen ik)

2. Spaarpot 2. Ik leg hier €27250,- in.
Vooraf zet ik de spaarafspraak op €25000,-
Vooraf zet ik de toename op €1000,- (Dit verander ik na de storting, dit wordt met ingang van de nieuwe maand doorgevoerd meen ik)
...
Volgens mij kan je beter eerst inleggen en daarna het minimumsaldo verhogen of instellen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 8:01 pm 

Geregistreerd: wo 22 jul 2009 1:16 pm
Berichten: 20
@BillGates
dus het komt er op neer dat ik het beste 250 euro erop kan storten ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 8:31 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
@m113.
Als het al niet te laat is voor deze maand.
Je hebt een minimumsaldo van 250 ingesteld terwijl er (enkele dagen) 50 opstaat. Je voldoet deze maand dus niet aan de voorwaarden dunkt me. Advies. Stort als je voldoende geld hebt, zsm bij dan heb je in ieder geval per 1-9 een paar tienden van een promille extra. T.w.v. 0.4 ct of zo.
Als je niet voldoende geld hebt, stort dan iedere maand 50 euro sowieso


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 8:42 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Nog een paar ideetjes om het rendement op te schroeven:

1. Spaar met 2 of meer mensen op dezelfde rekening (Houdt wel DGS in de gaten). Zo is de kans groter dat je volgende levels van toename en min.saldo haalt. Een win-win situatie dus.

2. Hef een spaarpot halverwege het jaar op (of vaker). Je ontvangt volgens de voorwaarden dan direct rente en dus rente op rente.

Misschien is het een idee om een apart topic te maken met allerlei (goedgekeurde) truukjes om het rendement te maximaliseren. Wie ziet hier een schone taak voor zich weggelegd?


Laatst bijgewerkt door BillGates op do 06 aug 2009 9:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 8:52 pm 

Geregistreerd: wo 22 jul 2009 1:16 pm
Berichten: 20
Misschien is het een idee om een apart topic te maken met allerlei (goedgekeurde) truukjes om het rendement te maximaliseren. Wie ziet hier een schone taak voor zich weggelegd?[/quote]


Dat vind ik wel een goede idee!
En ik denk dat ik dan maar begin volgende maand 300 euro stort....
de minimumsaldo+de spaarbedrag
Dat lijkt me het beste denk ik ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 8:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 sep 2007 10:02 pm
Berichten: 2224
BillGates schreef:
@m113.
Als het al niet te laat is voor deze maand.
Je hebt een minimumsaldo van 250 ingesteld terwijl er (enkele dagen) 50 opstaat. Je voldoet deze maand dus niet aan de voorwaarden dunkt me.

Is niet te laat. Zodra je minimumsaldo weer 250 is krijg je direct de extra rente die daar bij hoort.

Mensen lees de voorwaarden toch eens een keer goed

_________________
Luister naar dj doboy


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 9:18 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Doboy schreef:
Mensen lees de voorwaarden toch eens een keer goed


Helemaal mee eens DoBoy ... eerst lezen ... daarna pas vragen ...

Voorwaarden

AEGON Eigen stijl Sparen

Artikel 1 - Definities
Als in de Voorwaarden AEGON Eigen stijl Sparen een woord met een hoofdletter is geschreven, en dit woord is gedefinieerd in de Definitielijst van deze voorwaarden of in de Definitielijst van de Algemene Voorwaarden AEGON Bank NV dan heeft het de daarin genoemde betekenis.

Artikel 2 - Openen AEGON Eigen stijl Sparen
AEGON is bevoegd om het aantal AEGON Eigen stijl Sparen per Rekeninghouder te beperken.

Artikel 3 - Tegenrekeningen
Het maximum aantal Tegenrekeningen is vijf.

Artikel 4 - Spaarpot
AEGON Eigen stijl Sparen bestaat uit een Basisspaarpot en naar keuze van de Rekeninghouder één of meer Spaarpotten.
AEGON is bevoegd het aantal Spaarpotten dat de Rekeninghouder kan openen te beperken.
Het Saldo op het totaal van de Spaarpotten mag maximaal 3 1.000.000,- bedragen. Stortingen boven dit bedrag worden op de Basisspaarpot bijgeschreven. Bij beëindiging van een Spaarpot wordt het Saldo van die Spaarpot inclusief de opgebouwde rente overgeboekt naar de Basisspaarpot of naar een andere Spaarpot die de Rekeninghouder heeft opgegeven.

Artikel 5 - Gemachtigden
De Rekeninghouder kan geen personen machtigen om namens hem over AEGON Eigen stijl Sparen te beschikken.

Artikel 6 – Storten en overboeken
Stortingen zonder omschrijving worden op de Basisspaarpot bijgeschreven.
Stortingen met in de omschrijving de exacte naam van een Spaarpot worden op deze Spaarpot bijgeschreven.
Als in de omschrijving niet de exacte naam van een Spaarpot wordt genoemd, dan wordt de storting op de Basisspaarpot
bijgeschreven. De Rekeninghouder kan uitsluitend overboeken naar een Tegenrekening of naar een andere AEGON Rekening op zijn naam.

Artikel 7 - Beëindigen
De Rekeninghouder kan zijn AEGON Eigen stijl Sparen alleen beëindigen door het Formulier dat daarvoor bestemd is te gebruiken. AEGON stelt dit Formulier alleen via Internet beschikbaar.
AEGON is gerechtigd een AEGON Eigen stijl Sparen met onmiddellijke ingang te beëindigen, als:
* er sprake is van surséance van betaling, faillissement of onder curatele stelling van de Rekeninghouder;
* er sprake is van onder bewindstelling van het vermogen van de Rekeninghouder;
* de Wet op de schuldsanering natuurlijke personen van toepassing is verklaard op de Rekeninghouder;
* de Rekeninghouder is overleden.
Als AEGON een AEGON Eigen stijl Sparen beëindigt, is AEGON bevoegd om deze daaraan voorafgaand te blokkeren voor opname totdat AEGON van de bevoegde(n) instructies heeft ontvangen naar welke rekening het Saldo en de opgebouwde rente moeten worden overgeboekt.

Artikel 8 - Rente
Op de Basisspaarpot en de Spaarpot(en) is de Basisrente van toepassing. De Basisrente op de Basisspaarpot geldt tot een bedrag van 3 1.000.000,-. Over het meerdere kan AEGON een lagere rente vergoeden. De hoogte van de Basisrente is te raadplegen via Internet.
Per Spaarpot kunnen de Spaarafspraken verschillen. De Spaarafspraken en de daaraan verbonden actuele rentepercentages zijn te raadplegen via Internet. AEGON is bevoegd de rentepercentages per Spaarafspraak te wijzigen. AEGON zal de Rekeninghouder tenminste een maand voor de wijziging daarvan op de hoogte stellen.
De rente die is opgebouwd op de Basisspaarpot wordt eens per jaar op de Basisspaarpot bijgeschreven. De rente die is opgebouwd in een Spaarpot wordt eens per jaar op die Spaarpot bijgeschreven.

Artikel 9 - Incasso
De Rekeninghouder kan AEGON opdracht geven eenmalig of maandelijks een bedrag ten gunste van zijn AEGON Eigen stijl Sparen te incasseren van een Nederlandse bank- of girorekening die op naam staat van (één van) de Rekeninghouder(s).
De Rekeninghouder kan alleen opdracht tot incasso geven met het Formulier dat daarvoor bestemd is. AEGON stelt dit Formulier alleen via Internet beschikbaar.
Gedurende de wettelijke storneringstermijn van een geïncasseerd bedrag mag het Saldo niet lager zijn dan dat bedrag.
De Rekeninghouder kan een maandelijkse incasso altijd stopzetten. De Rekeninghouder geeft de stopzetting minimaal zeven dagen voor de incassodatum door via Internet.
Een incasso ten laste van het Saldo van AEGON Eigen stijl Sparen is alleen mogelijk ten gunste van een product van AEGON Nederland NV of een van haar dochtervennootschappen.

Artikel 10 - Rekeningoverzichten
De Rekeninghouder kan uitsluitend via Internet inzicht verkrijgen in zijn AEGON Eigen stijl Sparen. AEGON stelt geen papieren rekeningoverzichten beschikbaar.

Artikel 11 - Communicatie
Mededelingen in verband met AEGON Eigen stijl Sparen kunnen zowel schriftelijk, per e-mail als telefonisch aan AEGON worden doorgegeven. Opdrachten en overige verzoeken kunnen alleen schriftelijk en via Internet worden doorgegeven aan AEGON.

Artikel 12 - Wijziging voorwaarden
AEGON mag deze voorwaarden altijd wijzigen. AEGON informeert de Rekeninghouder van een wijziging door bekendmaking via Internet, e-mail, per post en/of een landelijk verspreid Nederlands dagblad, naar keuze van AEGON. De gewijzigde voorwaarden gelden vanaf 30 dagen na de bekendmaking.
Wettelijke wijzigingen en wijzigingen in het voordeel van de Rekeninghouder gelden direct na bekendmaking


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 9:36 pm 

Geregistreerd: wo 22 jul 2009 1:16 pm
Berichten: 20
Is 20% opnamekosten veel bij een opname van 100 of 200 euro?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 9:41 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Het blijft een moeilijke:

Het instellen van een minimumsaldo
Wilt u uw geld langere tijd opzij zetten? Spreek dan een minimumsaldo met ons af. U ontvangt dan extra rente. Zodra het saldo van uw spaarpot minimaal gelijk is aan het bedrag dat u met ons heeft afgesproken, ontvangt u direct de extra rente.
Zorgt u ervoor dat u dit bedrag altijd in uw spaarpot heeft staan. Want alleen dan ontvangt u de extra rente. Is het saldo in uw spaarpot lager dan het bedrag dat u met ons heeft afgesproken, dan ontvangt u vanaf het begin van die maand niet de extra rente die bij deze spaarafspraak hoort. Zodra uw saldo weer gelijk is aan het bedrag dat u heeft ingesteld, ontvangt u direct weer de extra rente van deze spaarafspraak.

Multi-interpretabel. Wat als ik op de 18e onder het min.saldo duik en dit de 20e weer aanvul? Mis ik dan 2 dagen of vanaf het begin vd maand tot de 20e. (Eerlijk gezegd ging ik er zelfs vanuit dat je dan de hele maand als verloren moest beschouwen obv de voorwaarde zoals 2 antwoorden verder vermeld.)

M113: Que???


Laatst bijgewerkt door BillGates op do 06 aug 2009 9:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 9:46 pm 
Stuiver

Geregistreerd: ma 11 feb 2008 11:33 pm
Berichten: 84
Woonplaats: Ergenswolde
Mijn inziens ... vanaf het begin van de maand tot de 20ste ... Dan voldoe je weer aan de voorwaarden ...

Zodra uw saldo weer gelijk is aan het bedrag dat u heeft ingesteld, ontvangt u direct weer de extra rente van deze spaarafspraak.

Aan de andere kant ... heb je daarvoor ook aan de spaarafspraak voldaan ... die zoals het er staat ... meteen rente geeft ...

Twijfelgevalletje :wink: ...


Laatst bijgewerkt door Nikita op do 06 aug 2009 9:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 06 aug 2009 9:52 pm 
Knaak
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 18 aug 2008 11:38 am
Berichten: 4539
Maar ze schrijven ook in de voorwaarden:
Let u er wel op dat uw saldo altijd minimaal gelijk is aan het bedrag dat u met ons afspreekt. Doet u dit niet, dan ontvangt u die maand niet de extra rente van deze spaarafspraak maar alleen de basisrente.

Staan hier dan twee fouten in deze zin? Deze (hele) maand en alléén de basisrente, terwijl je misschien wel recht hebt op het toenamebedrag en slechts 2 dagen onder het saldo zat?
Hun voorwaarden zijn zo multi-interpretabel en tegenstrijdig als de pest. Alleen uit praktijkervaring kun je erachter komen hoe het werkt.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 645 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 43  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO