Spaarinformatie, de site voor informatie over sparen


Het is nu di 19 maart 2024 1:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]





Advertenties

Sponsors
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 24 maart 2011 11:36 pm 
Kwartje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 29 aug 2009 9:06 pm
Berichten: 314
Ach misschien hebben ze geen behoefte aan meer geld, hun financiering loopt lekker waarom meer binnen halen ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 maart 2011 11:40 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: wo 04 jun 2008 12:00 pm
Berichten: 786
Voor ons 'elite' die een rekening hebben is het gesloten houden van de poorten alleen maar gunstig.

Volgens mij zou de LPB een vergelijkbaar vermogen kunnen 'binnen halen' met lagere rente vergoeding maar dan met meer rekening houders... Maar dan moeten ze ook meer administratie voeren, meer klanten dus mogelijk groter call center nodig, meer van dat soort dingen.

Mogelijk kunnen ze dan tot een 0.15% of zo zakken waardoor er vast een aantal van de 'elite' geld weg zullen halen/anders spreiden. Maar aan de andere kant zullen er andere mensen bij LPB een rekening openen om dezelfde reden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 25 maart 2011 7:54 pm 
Daalder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 31 mei 2008 10:13 pm
Berichten: 1699
Och, de overige rekeningen gaan nu toch ook regelmatig weer omhoog (fijn die groene pijltjes iedere keer in het overzicht!). Het verschil wordt steeds kleiner met de concurrentie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 05 mei 2011 11:48 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
groentje schreef:
Het verschil wordt steeds kleiner met de concurrentie.


Was dit waarschijnlijk nog zo toen je dit schreef, intussen is er wel weer e.e.a. veranderd.

Rentehistorie LeasePlanBank

Het verschil met de concurrentie is weer bijna net zo groot als in december, waarna LPB de opslag verlaagde van 2,1% naar 1,75%.

In de lijst Alle spaarrekeningen met en zonder voorwaarden op rente gesorteerd staat LPB op een tweede plaats, slechts voorafgegaan door een rekening die weliswaar 0,08% meer geeft, maar dan wel met de meeste voorwaarden.

Al die renteverhogingen bij de andere banken ten spijt, zeker gemiddeld gezien blijven die andere banken steeds verder achter. (We kunnen dan ook niet in één oogopslag zien, waar de rente niet verhoogd is, maar dat zijn er blijkbaar nog veel meer)

Al zou LPB de deuren morgen weer openen, per 1 juli zou die rekening wel eens een heel stuk minder aantrekkelijk kunnen zijn dan nu. Zoals het er nu uitziet is er alle ruimte om de opslag te verlagen naar 1,5%.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Goed of slecht nieuws ?
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 12:13 am 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
In het artikel getiteld "Wakker sparen" in de Geldgids van juni 2011 meldt de Consumentenbond het volgende:
Citaat:
De verwachting is dat in de tweede helft van 2011 nieuwe klanten weer welkom zijn, aldus een woordvoerder van de LeasePlan Bank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 10:25 am 
Vijfje
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 jul 2008 5:43 pm
Berichten: 6722
Hoi,

Heb je een bronlink naar het artikel?

_________________
Vertrouwen is goed, controle nog beter...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 10:33 am 
Kwartje

Geregistreerd: ma 03 mei 2010 4:57 pm
Berichten: 371
juanj schreef:
Hoi,

Heb je een bronlink naar het artikel?


Hadjememaar schreef:
In het artikel getiteld "Wakker sparen" in de Geldgids van juni 2011 meldt de Consumentenbond het volgende:


Soms staan er ook dingen op papier


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 11:21 am 
Gulden

Geregistreerd: ma 19 jan 2009 3:36 am
Berichten: 1446
Het staat inderdaad op papier:
op pagina 39 van deze gids.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 3:38 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
juanj schreef:
Hoi,

Heb je een bronlink naar het artikel?


Geldgids 2011 nr.4 juni


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 3:42 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hadjememaar schreef:
juanj schreef:
Hoi,

Heb je een bronlink naar het artikel?


Geldgids 2011 nr.4 juni

Scan het in de pagina en upload naar Google documents ofzo?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 3:50 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Ja.
Ik zal die moeite gaan doen en inbreuk maken op de rechten omdat iemand anders die paar euro in zijn zak wil houden ?
Dacht het niet.

En als je het niet gelooft, vind ik het ook prima.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 3:58 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hadjememaar schreef:
Ja.
Ik zal die moeite gaan doen en inbreuk maken op de rechten omdat iemand anders die paar euro in zijn zak wil houden ?
Dacht het niet.

En als je het niet gelooft, vind ik het ook prima.

Ohja dat mag natuurlijk niet ( Daar hebben ze internet trouwens schijt aan, ooit van scanlations gehoord van Japanse manga ). Maar ik geloof je wel hoor. En ik ben trouwens al klant bij leaseplanbank.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 4:07 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
YipMan schreef:
Daar hebben ze internet trouwens schijt aan,


Ik had al door dat jij en ik een verschillende kijk hebben op een aantal zaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 4:11 pm 
2 Kwartjes

Geregistreerd: ma 09 mei 2011 12:39 pm
Berichten: 584
Hadjememaar schreef:
YipMan schreef:
Daar hebben ze internet trouwens schijt aan,


Ik had al door dat jij en ik een verschillende kijk hebben op een aantal zaken.

Niet alleen jij en ik ( Mijn collega op werk vondt het bevoorbeeld dood normaal heel lesboek te kopieren waar een copyright van eigenaar op ruste
).

Maar ik weet niet of het is toegestaan om een pagina uit tijdschrift te kopiëren als bron, ik heb namelijk niet de copyright gelezen van de cosumentenbond, misschien staan ze het juist wel toe als je lid bent? Who knows, ik weet niet wat er in dat tijdschrift staat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 29 mei 2011 4:44 pm 
3 Kwartjes

Geregistreerd: ma 20 jul 2009 8:40 am
Berichten: 780
Als je het niet erg vindt ga ik weer terug naar het onderwerp.

Er staat nog wel meer in het betreffende artikel. Aan de hand van een enquête, gehouden onder de leden, bleek dat de banken die de hoogste rente op spaarrekeningen bieden ook nog eens een stuk duidelijker communiceren over eventuele wijzigingen dan de "grootbanken".

De respondenten gaven de "grootbanken" cijfers rond de 6. LeasePlan Bank, Bank of Scotland en ASN steken daar overduidelijk bovenuit (rond de 8 ).

Het is nog maar de vraag of het openen van de deuren door LPB wel voor iedereen goed nieuws is.
Als die plannen vast omlijnd zijn, hadden ze die stap ook vorige week kunnen zetten en zodoende meteen een flink deel van het vakantiegeld kunnen binnenhalen.
De tweede helft van het jaar gaat in op 1 juli, toevallig of niet toevallig net een datum waarop LPB de "opslag" kan wijzigen. Misschien vinden ze het niet "chique" om nieuwe spaarders al na een maand te confronteren met een renteverlaging.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Advertenties

Sponsors

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
phpBB SEO